Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd: uitvallende motor na hobbel

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd: uitvallende motor na hobbel

Hallo,
    Ik heb een probleem met mijn Chinese injectie scooter (Lasouris). Na 10000 probleemloze km nu een vreemd probleem. Ik heb hem meerdere malen bij een scooterzaak gebracht maar die komen er niet uit. Na een reguliere onderhoudsbeurt bleek het motor lampje regelmatig op te lichten en ging ook weer uit. Toen ik daarmee terugging hebben ze alles nagelopen maar konden zie de aanleiding niet vinden. Na een paar weken ging niet alleen het lampje uit maar viel ook de scooter regelmatig uit. Op vol gas viel hij terug en als ik dan even wacht kon ik weer verder. Weer terug, bleek te weinig compressie te hebben. Nieuwe cilinderkop (oude was verbrand, volgens zaak door te weinig olie maar dat betwijfel ik) erop alles nagelopen en het leek weer prima. Maar nu gaat het lampje weer steeds branden als ik over een hobbel rijdt en volgas rijd. Als ik dan even inhoud rijdt hij weer door. Kleppen, bougie, cilinder alles is nagelopen, alles lijkt goed. Lamba sonde leek niet goed, ook vervangen. Nu rijdt hij goed maar nog steeds gaat lampje branden bij hobbels (vol gas) en moet ik even inhouden om weer verder te kunnen. Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Ik zie geen lekkende benzine leiding, geen losse contacten of wat dan ook.....

Ik heb geprobeerd de ecu uit te lezen maar als ik de procedure volg die hier ergens beschreven staat werkt het niet. Als ik met volgas het contact aanzet, gaat lampje branden maar niet uit. Die gaat pas uit als ik ook echt start. Is dat voor alle ECU's dezelfde procedure?

Gr Kees
    Last edited by Kees Scooter; 19 December 2021, 11:53.

Nieuwe cilinderkop (oude was verbrand, volgens zaak door te weinig olie maar dat betwijfel ik) erop alles nagelopen en het leek weer prima
    Eerder door een te arm mengsel dat de kleppen verbranden.

Of te strak gestelde kleppen
    Vanuit fabriek word de inlaatklep op 0.10 en uit op 0.15 koud afgesteld.

Je zegt bij een hobbel, kijk eens naar de schakelaar van de zijstaander.
    Als b,v de veer de zijstaander niet goed omhoog houd dan valt je scooter ff uit.
    Deze schakelaar dient ervoor dat je met uitgeklapte zijstandaard niet kan wegrijden of starten.

Ik heb geprobeerd de ecu uit te lezen maar als ik de procedure volg die hier ergens beschreven staat werkt het niet. Als ik met volgas het contact aanzet, gaat lampje branden maar niet uit. Die gaat pas uit als ik ook echt start. Is dat voor alle ECU's dezelfde procedure?
    Dat weet ik ook niet ,misschien dat Flaming Rox je daarmee verder kan helpen als hij dit leest.
    ScooterHulp supermoderator

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
    Working...
    X