Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rood lampje Peugeot Elystar

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rood lampje Peugeot Elystar

Hallo Allemaal,

Ik heb een niet werkende Peugeot Elystar gekocht en inmiddels weer aan de praat gekregen.
    Na uitlezen van de ECU foutcode (geel lampje) bleek de brandstofpomp defect, inmiddels vervangen door één van een apprilia sr ditech.
    Deze heeft een iets ander partnummer (358-014 ipv 358-029 (die er op zat)). Elystar loopt nu weer, ook geen ECU foutcodes meer.

Echter, blijft nu het rode lampje continue aan van de startonderbreker, ook als de sleutel uit het contactslot is.
    Als die uit staat zie je wel het rode lampje er "iets feller door heen" knipperen. Normaal zou je het lampje alleen zien knipperen zonder dat die contant ook aan staat.
    Als het contact aan gaat, krijg je een halve seconde feller licht, daarna blijft die branden
    Als de motor loopt blijft het rode lampje branden, zonder knipperen. Dan zou die uit moeten zijn.

Ik kan dit verschijnsel niet terug vinden in de manuals.
    Iemand dit al eens mee gemaakt? Tips? Kan dit te maken hebben met de iets andere brandstofpomp? (Bij de kapotte oude deed die dit niet).

Gek genoeg komt dit vaker voor als dat men zou denken en zoals men zelf al aangeeft komt dat door de alien pomp.
    Het is dan ook een verschijnsel dat nergens (in geen enkele manual) beschreven staat simpelweg om het feit dat alleen OEM parts voldoen.
    Dit zowel bij Appie als Peug, neemt echter niet weg dat onderdelen uitwisselbaar zijn en dat zelfs de ECU van Appie ook gewoon op Peug kan.

Maar uit verhalen van oude injectie rijders blijkt dit fenomeen vrij normaal te zijn dat dit lampje blijft branden.
    De meeste nemen het dan ook voor lief aangezien de scooter weer als vanouds optrekt en rijdt.
    Kan me wel voorstellen dat het irritant kan zijn onder het rijden, zeker in de wat donkere maanden van het jaar.

Tips zijn er niet echt...
    Of men koopt een originele pomp of men schakelt het lampje op de dash uit.
    Meer smaken zijn er (bij mijn weten) helaas niet.

Alhoewel het uitschakelen nou niet echt een goede tip is raad ik het dan ook af aangezien deze een belangrijke functie heeft.
    Zodra deze gaat knipperen en vervolgens blijft branden is er een fout in het immobiliser systeem.
    Last edited by Flaming Rox; 30 May 2017, 16:15.

Comment

Flaming Rox, Bedankt. Ik vermoedde al zoiets. Dank voor de bevestiging!

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
      Working...
      X