Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

peugeot elyseo ontgrenzen

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja die bedoel ik zie link
    https://www.motorolien.nl/Castrol-Power-RS-2T


    Ik bestel ze hier met de 12 tegelijk,ligt er natuurlijk aan hoeveel je zelf rijd met de scooter.
    https://www.oliewereld.nl/product/castrol-power-rs-2t/

    Comment


    • thnx heb m besteld en dan 1l /25ml was voldoende
      zit nu op de 110 km en moet zeggen nu al voelt ie aan als een beest vergeleken met voorheen dus ben echt benieuwd hoe ie aanvoelt ingereden en dan met de andere carb etc
      Last edited by chipo; 24 July 2020, 06:45.

      Comment


      • tevens als mijn cil is ingereden zou ik ook 1:50 kunnen rijden dan met die castrol want hoe schraler hoe meer power wat ik altijd begrepen heb minuscule wel

        Comment


        • Je kan 1:40 of 1:45 mengen voor inrijden met de Castrol Power RS 2T .

          Comment


          • voor inrijden sowieso maar als ie ingereden is bedoel ik

            Comment


            • Als de cilinder ingereden is kun je 1:50 mengen dan is de verbranding ook beter en blijft je bougie zuiver.

              Comment


              • ja precies thnx weer eddy

                Comment


                • dit is de kleur van mn bougie nu na een lange rit volgens mij hoef ik niet veel te veranderen is nu tevens mn eerste rit met de castrol olie en weet niet of het kan maar lijkt iets directer en pittiger te reageren

                  Comment


                  • Dat is de juiste kleur ,kijk zelf maar. ( Best )
                    bougiekleur.jpg

                    Comment


                    • precies dat was ook niet echt een vraag dat ik krijg hem zelfde zo mooi hahaha meer van de olie of dat dat mogenkijk is lol heb trouwens niks aan de carb veranderd ba overzetten van cilinder zelfde afstelling als de vorige cil
                      Last edited by chipo; 26 July 2020, 09:31.

                      Comment


                      • De scooter zal met de vol synthetische castrol beter lopen doordat de olie zuiverder verbrand en er een betere smering plaatsvind...helaas duurt het dan
                        wel langer om de zuiger in te slijten op de cilinder maar als de compressie al goed is is dat geen probleem.

                        Bij een nieuw motorblok:
                        Inrijden gebeurt meestal met een minerale olie als het blok helemaal nieuw is omdat de vol synthetische olie "te goed smeert"waardoor er
                        bijna geen wrijving is om de zuigerveren te laten inslijten op de cilinderwand.
                        Het beste is een minerale olie, maar een half synthetische olie kan ook bij nieuwe blokken voor de eerste 500 tot 1000 km.


                        Omdat jouw huidige motorblok al een aantal duizend km erop heeft zitten met synthetische olie kun je er nu geen minerale olie meer in doen ,hoogstens half synthetische!
                        Last edited by Eddy22; 26 July 2020, 13:58.

                        Comment


                        • oke nice thnx en nee ik blijf bij deze nu

                          Comment


                          • hoi eddy even een tussenstand
                            heb nu 430 km erop zitten met de cilinder geen gekkigheid gehad en loopt als een trein
                            heb hem al een paar x naar top laten lopen als ie goed warm was na ong 30min rijden
                            zn top op eigen teller nu is 80 misschien na langer vasthouden iets hoger maar 80 is verreweg het einde
                            met acceleratie ben ik net zo snel als mij auto kia picanto 1000cc uit 2007 tot 60km/h ong dus ook niet slecht
                            heb nu 2 tanken leeg gereden met de castrol olie en ik moet zeggen dat dit mijn olie blijft hij reageert er geweldig op en bij warme motor zo goed als geen rook uit de uitlaat en dat is met 1:40
                            dus al met al tot nog toe zeer tevreden
                            Last edited by chipo; 6 August 2020, 11:25.

                            Comment


                            • Ha dat is mooi nieuws
                              De gastrol is idd een goede olie ,even roken bij koude start maar daarna niets meer en je ruikt deze olie ook niet .
                              Als je een hogere top wilt dan moet je gaan denken aan een malossi multivar .

                              Had je bij de 70cc trouwens al een zwaardere drukveer ( Malossi geel ) gemonteerd om slippen van de riem tegen te gaan?
                              Met een zwaardere drukveer monteren moet je meestal de rolletjes ook aanpassen ( zwaarder) omdat ze dan langzamer omhoog komen door de zwaardere riemdruk van de koppeling.



                              Malossi Mulivar varioset speciaal voor Peugeot 50cc 2 Takt scooters. De Malossi Multivar is een goed doordachte variateurset met computer geoptimaliseerde ontwerp. De Malossi Multivar vario zorgt voor een beter toerenverloop, hogere topsnelheid en kan gebruikt worden met de originele v-snaar.

                              https://www.k-parts.nl/variateurset-...cc-2-takt.html

                              Comment


                              • hoi eddy de drukveer had ik tevens al vervangen gelijk met montage cillinder de blauwe van polini en rollers zitten op 7.7g had ook gelezen dat de multivar vele male beter is dan de polini hi speed vario ook omdat de polini schijnbaar snel een dip krijgt zelf nog geen last van dus wil uiteindelijk wel de multivar gaan halen maar voor nu ben ik er blij mee en tevens rij ik nog op de std setup dus al met al vindt ik het nog niet slecht en de uitlaat daarintegen doet ook aardig zn best opde 70cc

                                Comment

                                Footer Ad Widget

                                Collapse

                                Unconfigured Static HTML Module

                                Collapse

                                Static HTML Module Content
                                Working...
                                X