Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

peugeot elyseo ontgrenzen

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Als hij mooi in een toerental naar de top gaat dan zit je goed.
    Na het optrekken een dipje is meestal de koppeling door de knik in de spiebanen.

    Comment


    • wilde fimpje delen maar dat kan niet lol filmpje van optrekken naar de 70
      toerental blijft stabiel tot 60 ongeveer en dan loopt ie op tot max toerental
      van het dipje zou kunnen maar wat ik al zei ik heb geen last van een dip
      kwa afstelling denk ik wel dat ik mn trekveren mag versterken de gele van malossie, heb ik liggen ook
      grijp nog te snel aan , had ze wel aan strakker gezet de bestaande maar niet veel verschil maar dat fijn stellen komt nog

      Comment


      • toerental blijft stabiel tot 60 ongeveer en dan loopt ie op tot max toerental
        Dat wil zeggen dat hij ( overtoeren ) gaat maken van 60 naar 70.

        Je kan een vilstift streep op de vario zetten en kijken of met jouw gewichtjes de riem helemaal bovenin komt.
        Maar dat is zoals je al aangeeft het uiteindelijke afstelwerk.

        Comment


        • heb de deksel er al wel af gehad en zag dat de snaar hoger in de vario komt als voorheen met de std cil dus dan zal de snaar binnen 5mm van einde vario komen maar dat check ik later ja als ie een stuk verder is hij rijdt nu goed
          zit op sleutels te wachten van een andere woning dus genoeg te doen lol

          Comment


          • Is dat een 2 of 4 takt? Ik moest met me 2 takt Vivacity na t verwijderen van de varioplaat ook lichtere rolletjes. Ik ben van 8,5 naar 7,5gram gegaan en rij nu dikke 70 GPS. Is over de 80 op de teller.

            Comment


            • Castroll TT racing, volledige synthetische olie is zeker merkbaar beter. K heb ff je topic terug gelezen en zag nu pas dat je een 70cc hebt. Dan moet hij trekken als een lier tot jou aangegeven topsnelheid van 80, op de teller meen ik gelezen te hebben.
              Bij de Vivacity 2 takt, 2007 model, is de afwijking vd teller abnormaal.
              Ik rij nu ontgrenst 83 op de teller, en met de navigatie krijg je een beter beeld dan met een app, is 74 GPS. 60 op de teller is exact 51 GPS.

              Ik heb alleen de varioplaat verwijderd en van 8,5 naar 7,5 gram rolletjes gegaan. En loopt dikke 70 GPS, mooie 80 op de teller.

              Jij had t over mogelijk meerdere begrenzers. In je luchtfilter box zit een bochtje wat een begrenzing genoemd word. Maar ik blijf liever vd luchtfilter af en stel m bij de carburateur af indien nodig.

              Ik ga die piemel vd uitlaat nog eraf halen en zal dan tegen de 80 rijden.
              Maar 70cc is een ander beestje.... persoonlijk zou ik m meer de vrijheid gunnen door de uitlaat te veranderen.
              Dan komt je cilinder pas tot zijn recht.

              Comment

              Footer Ad Widget

              Collapse

              Unconfigured Static HTML Module

              Collapse

              Static HTML Module Content
              Working...
              X