Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

peugeot elyseo ontgrenzen

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Een 50cc snel valt op in dagelijks gebruik vanwege de hoge toeren,een 70cc laagtoerig klinkt bijna hetzelfde als je originele cilinder en "kan" met een originele krukas gebruikt worden .
    Het is natuurlijk altijd beter om een zwaardere krukas te gebruiken zoals een Doppler of een Power1 krukas.
    Met een 17.5 carb loopt dat al mooi,voor meer power kun je een 19mm carb erop zetten maar dan moet je ook spruitstuk enz aanpassen.

    Hieronder de 4 meest gekochte cilinders.

    -Airsal T6 70cc aluminium ( Airsal is een bekend merk met goede revieuws)
    -Malossi Sport is ook een laagtoerige Cilinder.
    -DR70 gietijzer is een veel gekochte cilinder.
    -Polini 70cc gietijzer is ook van goede kwaliteit

    krukas , krukaslagers skf c3 , krukaskeerringen , krukasspie (soms wil deze slecht uit de originele as) , pakkingset , bougie NGK B8 of B9 (vanwege 70cc)
    en ik zou meteen ook even andere membraanplaten ( carbon) monteren , std zijn ze van staal en willen weleens kapot gaan met 70cc.
    Monteer ook een cilinderkop voor een 70cc anders word de compressie te hoog.

    Je kan altijd bellen of mailen naar Jos dijkman,ze geven daar goed advies.
    https://www.josdijkman.nl/?gclid=EAI...SAAEgLNrPD_BwE
    Last edited by Eddy22; 27 June 2020, 13:58.

    Comment


    • #32
      moet zeggen dat ik voorheen niks aan krukass gedaan heb en ook nooit geen probleem gehad hiermee toen is mij verteld dat de krukass van peugeot al aardig sterk is kwa cilinder zijn dat ook de 4 die ik in gedachten had maar kan geen keus maken lol zal mn hoofd er eens over laten nadenken bedankt weer voor je hulp en wijsheid

      Comment


      • #33
        Met een laagtoerige 70cc en standaart krukas kan maar niemand garandeert je hoelang het goed gaat.
        Als je echt gaat "poweren" dus 70cc en 19 carb ,groter spruitstuk enz dan zou ik wel de krukas en lagers aanpassen.


        Last edited by Eddy22; 27 June 2020, 23:10.

        Comment


        • #34
          oké dat wordt dan een project op langer termijn krukass is nieuw voor me ben handig zat dus ga dat zelf proberen dus eerst goede info opzoeken voordat ik eraan begin en tevens gaat bij elkaar ook Wel iets kosten moet carb, cil, spruit, krukass, lagersen pakking halen dus ga ze langzaam halen en in 1x erop zetten bedankt voor alle info tot nu toe heeft me veel geholpen scooter rijdt heerlijk nu voel ook aan de scooter dar ie max aan het draaien is nu misschien met de nieuwe setup even in moeten draaien ofzo weet niet
          zodra ik dingen ga veranderen kom k terug om te posten wat de vooruitgangen zijn

          Comment


          • #35
            Het is hoever je zelf wilt gaan,misschien vind je het wel goed zo hoe hij nu is.
            Misschien is het een idee om een tweede blokje op te voeren en dan wisselen.
            Zou je ooit een wok krijgen dan kun je weer wisselen en keuren gaan.

            Comment


            • #36
              alles wat ik eruit haal blijft sowieso liggen en nee ik ben niet tevreden met hoe hij nu rijdt hahaha ik ben beter gewend misschien wel een idee om eens een x een 2e blok aan teschaffen ja

              Comment


              • #37
                blijf alleen wel een beerje ontevreden met zn optrekken hij gaat lekker hoor maar kan sneller imo heb de rollers nu gemixed maar weinig verschil zou de drukveer achter toch te sterk (origine is groen en korter) kunnen zijn of moet ik nog lichter gaan ? 7.7/10g gemixed
                Last edited by chipo; 28 June 2020, 17:08.

                Comment


                • #38
                  De rolletjes moeten het gewicht hebben zodat je op een toerental in de powerband optrekt,hoeveel gram is voor elke vario anders dat is moeilijk te zeggen.
                  Als jij een zware drukveer en zware rollen erin om de drukveer weg te duwen dan heeft de motor meer moeite met op toeren komen.
                  Lichtere rollen en standaart drukveer ( zolang de riem niet slipt) is minder weerstand dus sneller optrekken.
                  Meestal zijn rolletjes van 8.5 gram en de originele of een witte drukveer van malossi voldoende.

                  Comment


                  • #39
                    witte polini drukveer en gemixed 7.7/10 zit dan ongeveer wel goed anders toch mn oude proberen en dan met rollers ff spelen tevens vergeet ik ook dat dit een behoorlijk grote zware scooter is en geen zenith of sf lol
                    Last edited by chipo; 28 June 2020, 23:05.

                    Comment


                    • #40
                      Ik denk ook dat er een snorblok onder zit.
                      Dit gezien de absurde zware rollen waar je mee rijdt en de originele groene (slappe) drukveer die in de koppeling zit/zat.

                      Originele drukveer is blank bij de brom varianten.

                      Maar de Elyseo is nooit uitgebracht als een 25 km scoot!
                      Wellicht heeft bij de vorige eigenaar dus een blokwissel plaatsgevonden waar je geen weet van hebt?

                      Hoe zwaar zijn de oude rollen.., is dit 13 gram of 10 gram?
                      Oude bougie niet toevallig een hittegraad 5?

                      Comment


                      • #41
                        oude bougie ngk bh7hs zoals de nieuwe ook is cilinder is tevens wel 50cc heb er nieuwe zuigerveren op gezet en gewicht oude rollen moet ik ff wegen laat ik je nog weten en ja e drukveer was bijna niet te zien meer maar zat groene kleur op ook hiervan zal ik foto maken en de lengte ervan tegenover die van polini en ik weet niet of dat iets kan zeggen maar heb een lange carter de poliniset die ik gehaald heb was voor sf1/2 en de v-snaar was te kort voor mijn scooter dus voor korte carter bedankt voor het meedenken alvast
                        Last edited by chipo; 30 June 2020, 16:25.

                        Comment


                        • #42
                          gewicht oude rollers kan ik nu niet wegen heb geen weegschaal nu tot mijn beschikking misschien dat dit iets zeg een foto links pilini 7.7g, rechts origine tevens drukveer links origine, rechts polini
                          Last edited by chipo; 30 June 2020, 20:42.

                          Comment


                          • #43
                            gister avond wat getest met de rollen en zwaar blijft toch echt het beste 7.7 rondom trek slecht op 7.7/10g gemixed om en om rijdt beter dan met alleen 7.7g laatste 10g rondom en trek het snelste weg van alle 3 de sets maatje van me ga ik altijd mee rijden 7.7 is hij sneller gemixed zijn we even snel met 10g ben ik net iets sneller met optrekken

                            Comment


                            • #44
                              oude rollen gewogen en die zijn 8.6g en de mix kom uitop 8.85g dus niet ver vandaan en rijdt er niet lekker op, is al aan gerommeld dus niet origineel meer neem ik aan
                              Last edited by chipo; 2 July 2020, 16:42.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Flaming Rox View Post
                                Ik denk ook dat er een snorblok onder zit.
                                Dit gezien de absurde zware rollen waar je mee rijdt en de originele groene (slappe) drukveer die in de koppeling zit/zat.
                                Ik denk dat je de vertanding eens moet gaan natellen ,mogelijk dat het een snor blok is.

                                Comment

                                Footer Ad Widget

                                Collapse

                                Unconfigured Static HTML Module

                                Collapse

                                Static HTML Module Content
                                Working...
                                X