Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Peugeot kisbee speedfight 4 Problemen

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peugeot kisbee speedfight 4 Problemen

    Vandaag had ik ff gekeken naar mn scooter, niet veel gedaan, wou m opvoeren dus had varioblokkeersleutel gekocht maar paste niet. Ik keek ff naar cdi ik ontkoppel m om ff te kijken. Ik koppel m weer vast en opeens trekt die minder snel op, Topsnelheid is 10km minder, hij maakt minder geluid en Lijkt alsof die minder vermogen heeft.

    Iemand die verstand hier over heeft?

  • #2
    Ik vermoed een slecht stekker contakt je hebt anders niets losgehad wat het zou kunnen veroorzaken.
    Stekker van de cdi met contaktspray inspuiten en zuivermaken ( controleer ook of de pinnetjes nog goed in de stekker zitten)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Eddy22 View Post
      Ik vermoed een slecht stekker contakt je hebt anders niets losgehad wat het zou kunnen veroorzaken.
      Stekker van de cdi met contaktspray inspuiten en zuivermaken ( controleer ook of de pinnetjes nog goed in de stekker zitten)
      Is goed zal ik zo proberen, bedankt. Het blauwe stekkertje aan de CDI, als ik die los maak is die toch niet meer begrensd?

      Comment


      • #4
        Welke scooter Peugeot kisbee of speedfight 4 ?


        Voor de Kisbee 4Takt.

        Komt er uit de CDI een blauwe draad (blauw op blauw aangesloten) dan zit er in je Kisbee zeer waarschijnlijk een bromfiets CDI (-45).


        De gele draad welke uit de CDI komt doorverbinden met de geschakelde (zwarte draad) plus. (er moet 12V op staan) Het gedeelte (blauwe draad) welke uit het carter komt kun je loos laten
        Nadeel hiervan is wel dat de scoot meteen veel te hard rijdt en terug brengen naar originele staat is dan ook niet meer mogelijk helaas.(er brandt dan een diode door)

        Bij mijn weten gaat een andere CDI ook niet passen behalve dan de bromversie van Peug. Met de brom-CDI gaat hij dan 45km.

        (Let op!! Géén CDI van een v-clic nemen want die werkt niet op de kisbee)
        Bron: http://www.retroclub.nl/opvoeren/228...-opvoeren.html

        Comment


        • #5
          Originally posted by Eddy22 View Post
          Welke scooter Peugeot kisbee of speedfight 4 ?


          Voor de Kisbee 4Takt.

          Komt er uit de CDI een blauwe draad (blauw op blauw aangesloten) dan zit er in je Kisbee zeer waarschijnlijk een bromfiets CDI (-45).




          Bron: http://www.retroclub.nl/opvoeren/228...-opvoeren.html
          Yes inderdaad er komt een blauwe draad uit de CDI. Had de carter kap eraf gehaald en weer opgezet en nu rijd die weer normaal.

          Maaaar nu heb ik het volgende probleem, ik wil dat die onbegrensd raakt. Dus ik heb gehoord dat ik het blauwe draadje kan loskoppelen en dat die dan sneller gaat maar het is juist andersoms. Als ik het draadje loskoppel dan gaat die max 45km/uur. Met het draadje vast gaat die max 50km/uur dus standaard. Ik zal straks even 2 video's posten zodat het meer duidelijker lijkt. Bedankt!

          Comment


          • #6
            Het draadje loskoppelen waardoor hij zo hard gaat als mogelijk kan alleen bij een originele cdi met gele draad.

            De gele draad welke uit de CDI komt doorverbinden met de geschakelde (zwarte draad) plus. (er moet 12V op staan)
            Het gedeelte (blauwe draad) welke uit het carter komt kun je loos laten
            Nadeel hiervan is wel dat de scoot meteen veel te hard rijdt en terug brengen naar originele staat is dan ook niet meer mogelijk helaas.(er brandt dan een diode door)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Eddy22 View Post
              Het draadje loskoppelen waardoor hij zo hard gaat als mogelijk kan alleen bij een originele cdi met gele draad.
              Waarvoor is dat blauwe draadje dan? Aangezien dat de carterkap sensor is. En het is de originele CDI, ik heb m zo gekocht.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eddy22 View Post
                Het draadje loskoppelen waardoor hij zo hard gaat als mogelijk kan alleen bij een originele cdi met gele draad.
                Mijn cdi ziet er zo uit cdi-unit-china-scooter-4takt-35km-78673_200x200.jpg

                Comment


                • #9
                  Sorry ik ging er vanuit dat het een snorscooter was met een 45km cdi ,meer info over welk type scooter is handiger..
                  Bij een 45km brom is de cdi met blauwe draad origineel.

                  Dit kan ook:
                  https://www.motorkit.com/nl/ontsteki...go-4-takt.html

                  Hier staan ook nog mogelijkheden.
                  https://www.begrenzer.nl/products.html

                  Kijk hier eens naar, ik weet niet of dat werkt bij jouw cdi ,het heeft schijnbaar ook nog iets met bouwjaar te maken..
                  https://www.youtube.com/watch?v=S63iy2TnU6I

                  Comment


                  • #10
                    De laatste video je had gestuurd is idd een oplossing waar ik al aan zat te denken. Ik had draadje van carterkap en cdi vastgebonden en nu gaat die 75

                    Comment


                    • #11
                      Dus als ik het goed begrijp heb je nu 12 volt van de zwarte draad op de blauwe draad van de cdi aangesloten zoals in de video?
                      Door het hogere toerental heb je waarschijnlijk een grotere hoofdsproeier nodig,je merk het aan het bhuuuu geluid en inhouden met volgas.

                      Rij 10 min volgas en dan gelijk stoppen en motor uit,draai dan de bougie eruit ( very hot!)
                      Controleer dan de bougiekleur ( zie link hieronder)

                      https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-van-de-bougie
                      Last edited by Eddy22; 19 July 2020, 01:35.

                      Comment

                      Footer Ad Widget

                      Collapse

                      Unconfigured Static HTML Module

                      Collapse

                      Static HTML Module Content
                      Working...
                      X