Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitlaat viva, verschillende "piemels"

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitlaat viva, verschillende "piemels"

Oké, de meeste snappen mijn titel zo het beste. Ff vd duidelijkheid;
    Peugeot Vivacity 2007 model, sportline blue, 2 takt, varioplaat verwijderd, p1 vario geplaatst, 6,5 gram rolletjes. Nog ff de originele sproeier, wordt na t verwijderen vd doodlopende stukken aan de uitlaat (door mij genoemde piemels) wordt dat sproeier 60. Uitlaat duidelijk nog begrensd . Ik zet ff een paar foto's. Met rood omcirkelt de rede van dit topic, de smalle, zeker niet doodlopende pijp, de smalste vd 2. Met geel geaccentueerd de bekende grote doodlopende begrenzer. 20200921_174607.jpg 20200921_174505.jpg 20200921_174705.jpg 20200921_174418.jpg Wat is het nut vd smalste, roodgekleurde stukje buis dat duidelijk uitlaatshit door mijn katalysator jaagt? Hoe koppel ik m af en waar dient hij voor? De gele, dat verhaal begrijp ik, op 5cm afsluiten plat slaan en netjes dichtlassen. Maar waarom die andere en hoe schakel ik m uit?

Dat is lucht toevoer voor een betere verbranding i.v.m de katalysator.
    Als hij nog aangesloten is gewoon laten zitten anders afdichten.

De gele tot aan de uitlaatbuis dichtmaken ,net of hij er nooit heeft gezeten zeg maar.

Comment

Ik kan lassen. Dus ik slijpen m lang genoeg af. Dan heb ik schoon metaal nodig. Als ik dat ge nog vind sla ik m plat en las m dicht. Ondanks de roest. Is er genoeg metaal om te lassen. Komt automatisch 2e vraag, ik moet mijn uitlaat eraf halen voor mijn achterwiel eruit te halen. Wat adviseer jij? Om de smalle pijp te ontkoppelen en weer te herstellen? Ik kan de grote piemel laten verdwijnen alsof hij er nooit was. Dan lijkt alles ok.

Comment

Overigens is dat wel de grootste begrenzer op een uitlaat die ik ooit heb gezien. De meeste piemels zijn niet zo groot geschapen. Ik zal er wel s een rolmaat langs houden. Diameter 35mm lengte zeker 20 25cm. Dat scheelt evenveel als de varioplaat verwijderen. Nu snap ik waarom de volgorde zo is dat pas na de uitlaat ontgrenst is je pas echt een grotere sproeier nodig hebt.

Comment

Mijn advies was een Sito plus, de katalysator zit er nog altijd in egaal wat je dichtlast.
          Als je de luchttoevoer naar de katalysator dicht maakt verstopt de katalysator vroeg of laat, aan jou de keus.

Comment

Het probleem bij de sito is dat de politie hier in de stad zeer goed op de hoogte is. Ik doe er het beste aan de grote piemel netjes vlak dicht te lassen. En de kleine opnieuw aan te sluiten? Want dan is dat het plan.

Comment

Ik bedoel na het verwisselen van mijn achterband het piemeltje weer in ere herstellen. De grote gaat er af, het onderste stukje ervan sla ik vlak op de uitlaatpijp gelijk. En daarna las ik het goed dicht, en natuurlijk de lasnaad weer glad slijpen. Zodat het weer mooi roest zoals de rest.

Comment

Originally posted by brambiggelaar View Post
                Ik bedoel na het verwisselen van mijn achterband het piemeltje weer in ere herstellen. De grote gaat er af, het onderste stukje ervan sla ik vlak op de uitlaatpijp gelijk. En daarna las ik het goed dicht, en natuurlijk de lasnaad weer glad slijpen. Zodat het weer mooi roest zoals de rest.
                Had het al gelezen ,de begrenzer maak je mooi dicht en de lucht toevoer naar de katalysator laat je in werking.

Comment

Totale ommezwaai . Ik had een p1 vario icm 6.2 gram rollen en daarnaast een dip in het optrekken en om het af te maken overtoeren op de top en een grijs bijna witte bougie. Oplossing; back 2 basic. P1 vario eruit, de originele vario met 7.5 gram rollen erin. Vario plaat was al verwijderd. Ik ben van sproeier 56 naar 60 gegaan en de koppeling vervangen. De drukveer zorgde voor de overtoeren en de trekveertjes dat ik niet goed op kon trekken uit stilstand naar de 15-20 km per uur. Resultaat; hij trekt nu goed weg, geen dip meer en minder toeren over de gehele linie. Zelfs de topsnelheid en optrekken gaan sneller en voelen beter met origineel spul dan met de p1 vario. Brandstofverbruik aanzienlijk minder. Verder de uitlaat, deze ga ik door een snelle maar stille sito vervangen volgende week. Reden; als ik de doodlopende pijp bij mijn uitlaat af slijp en dicht las verkloot ik een pijp van 200eu! Ik leg hem liever aan de kant en koop een goede sito. Die ik pak zal zo'n 70eu zijn
                  ​​​​​. Dan ga ik naar een 68 sproeier en verwacht een top van 80 gps. 92 op de teller. Maar 75 is ook prima. Uiteraard heb ik eerst mijn voorrem blokken en komende week de achterrem vervangen.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                  Working...
                  X