Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Uitlaat viva, verschillende "piemels"

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uitlaat viva, verschillende "piemels"

    Oké, de meeste snappen mijn titel zo het beste. Ff vd duidelijkheid;
    Peugeot Vivacity 2007 model, sportline blue, 2 takt, varioplaat verwijderd, p1 vario geplaatst, 6,5 gram rolletjes. Nog ff de originele sproeier, wordt na t verwijderen vd doodlopende stukken aan de uitlaat (door mij genoemde piemels) wordt dat sproeier 60. Uitlaat duidelijk nog begrensd . Ik zet ff een paar foto's. Met rood omcirkelt de rede van dit topic, de smalle, zeker niet doodlopende pijp, de smalste vd 2. Met geel geaccentueerd de bekende grote doodlopende begrenzer. 20200921_174607.jpg 20200921_174505.jpg 20200921_174705.jpg 20200921_174418.jpg Wat is het nut vd smalste, roodgekleurde stukje buis dat duidelijk uitlaatshit door mijn katalysator jaagt? Hoe koppel ik m af en waar dient hij voor? De gele, dat verhaal begrijp ik, op 5cm afsluiten plat slaan en netjes dichtlassen. Maar waarom die andere en hoe schakel ik m uit?

  • #2
    Dat is lucht toevoer voor een betere verbranding i.v.m de katalysator.
    Als hij nog aangesloten is gewoon laten zitten anders afdichten.

    De gele tot aan de uitlaatbuis dichtmaken ,net of hij er nooit heeft gezeten zeg maar.

    Comment


    • #3
      Ik kan lassen. Dus ik slijpen m lang genoeg af. Dan heb ik schoon metaal nodig. Als ik dat ge nog vind sla ik m plat en las m dicht. Ondanks de roest. Is er genoeg metaal om te lassen. Komt automatisch 2e vraag, ik moet mijn uitlaat eraf halen voor mijn achterwiel eruit te halen. Wat adviseer jij? Om de smalle pijp te ontkoppelen en weer te herstellen? Ik kan de grote piemel laten verdwijnen alsof hij er nooit was. Dan lijkt alles ok.

      Comment


      • #4
        Overigens is dat wel de grootste begrenzer op een uitlaat die ik ooit heb gezien. De meeste piemels zijn niet zo groot geschapen. Ik zal er wel s een rolmaat langs houden. Diameter 35mm lengte zeker 20 25cm. Dat scheelt evenveel als de varioplaat verwijderen. Nu snap ik waarom de volgorde zo is dat pas na de uitlaat ontgrenst is je pas echt een grotere sproeier nodig hebt.

        Comment


        • #5
          Mijn advies was een Sito plus, de katalysator zit er nog altijd in egaal wat je dichtlast.
          Als je de luchttoevoer naar de katalysator dicht maakt verstopt de katalysator vroeg of laat, aan jou de keus.

          Comment


          • #6
            Het probleem bij de sito is dat de politie hier in de stad zeer goed op de hoogte is. Ik doe er het beste aan de grote piemel netjes vlak dicht te lassen. En de kleine opnieuw aan te sluiten? Want dan is dat het plan.

            Comment


            • #7
              Ik bedoel na het verwisselen van mijn achterband het piemeltje weer in ere herstellen. De grote gaat er af, het onderste stukje ervan sla ik vlak op de uitlaatpijp gelijk. En daarna las ik het goed dicht, en natuurlijk de lasnaad weer glad slijpen. Zodat het weer mooi roest zoals de rest.

              Comment


              • #8
                Originally posted by brambiggelaar View Post
                Ik bedoel na het verwisselen van mijn achterband het piemeltje weer in ere herstellen. De grote gaat er af, het onderste stukje ervan sla ik vlak op de uitlaatpijp gelijk. En daarna las ik het goed dicht, en natuurlijk de lasnaad weer glad slijpen. Zodat het weer mooi roest zoals de rest.
                Had het al gelezen ,de begrenzer maak je mooi dicht en de lucht toevoer naar de katalysator laat je in werking.

                Comment

                Footer Ad Widget

                Collapse

                Unconfigured Static HTML Module

                Collapse

                Static HTML Module Content
                Working...
                X