Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het eeuwige afstel topic. Peugeot Speedfight en Viva City.

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De polini kevlar v-snaar begint nu wel al te slijten ,dat word nog iets sterkers zoeken
    Ik zit ook te denken aan een andere snaar.
    Helemaal nu ik vandaag wat was wezen afstellen het vreselijk beroerd liep.
    Gooide er een andere snaar op en het liep stukken beter. De snaar was gewoon echt af.
    Heb ik dus al een tijdje mee lopen testen en afstellen. Had mijzelf flink wat werk kunnen besparen als ik dat eerder had gedaan.
    Het kon ook gewoon niet dat het in een keer zoveel slechter ging lopen.

Wat langs de snelweg lopen testen qua snelheid met de gps. Mooi lang recht stuk.
    Windje mee pak ik nu 65 kmh op de GPS. Dit is 78 kmh op de teller.
    Wind tegen is 66 kmh op de teller en uiteindelijk 57 kmh op de GPS.

De DR is besteld en zal van de week hier wel zijn.
    Kan het blok aankomend weekend mooi in elkaar.

Comment

Vergeet niet de poorten van de cilinder na te kijken op afwerking zodat de zuigerveren niet kunnen happen.
      Een goede v-snaar heb je wel nodig met 70cc , de originele snaar was in 15 min al weggevreten aan de zijkanten.
      ScooterHulp moderator

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
        Vergeet niet de poorten van de cilinder na te kijken op afwerking zodat de zuigerveren niet kunnen happen.
        Een goede v-snaar heb je wel nodig met 70cc , de originele snaar was in 15 min al weggevreten aan de zijkanten.
        Zal de poorten even nakijken en eventueel even bijwerken.
        V-snaar zal ik later even naar kijken.
        Wel wat zitten surfen vwb snaren maar er zijn veel verschillende merken en types.
        Ik begreep dat Dayco wel goed was ?
        Of moet ik echt naar een kevlar snaar toe ?

Welke werkwijze hanteer jij met de carters weer monteren ?
        Eerst de lagers in beide helften en dan de krukas erin trekken met een krukas trekker
        Of de lagers op de krukas en dan zo de helften in.
        Keerringen kunnen gewoon over as heen schuiven lijkt mij, even insmeren met olie en tot de correcte diepte.

Comment

Een kevlar snaar van polini of malossi is wel aan te bevelen met een 70cc.

Eerst de lagers in beide helften en dan de krukas erin trekken met een krukas trekker
          Als je een krukastrekker hebt is dat het makkelijkste.

Andere methode:
          Krukas in de diepvries ( niet perse nodig) dan de lagers op warmen en monteren.
          Carterhelften opwarmen en krukas met lagers monteren .
          Controleren of de krukas soepel draait en dan de keerringen monteren.

Als de krukas niet soepel draait dan links en recht een tikje met een kunststof hamer geven om de krukas te centreren.
          ScooterHulp moderator

Comment

Nou!

Bijna klaar met de carter e de boel op moment zetten, breekt er een carter bout af.
            Mooi ruk!
            Het spul zit vast en op moment maar mist nu een bout.
            Het is een van de lange bouten en dan die bij het vliegwiel.

Goede tips zijn erg welkom.
            Wordt uitboren denk ik.

Comment

Gaatje in de bout boren en met een linkse tap ( schroefverwijderaar) eruit draaien.
              Als dat niet lukt dan word het helaas weer uit elkaar halen.
              ScooterHulp moderator

Comment

Een kevlar snaar van polini of malossi is wel aan te bevelen met een 70cc.
                In principe heb je gelijk, maar een (high-rpm) dure snaar heb je natuurlijk niet echt nodig i.c.m. een laagtoerige cilinder.
                Is zonde van het geld, en er bestaat de mogelijkheid dat de snaar zelfs sneller slijt. Er zijn zat goedkopere merken zoals Dayco en Athena welke ook Kevlar snaartjes aanbieden. Deze komen beter tot hun recht op standaard set-ups.

Deze zijn immers ontworpen voor op standaard vario's en koppelingen met de standaard poelies.
                Van Polini of Malossie is/zijn zeer zeker goed, maar dan moet de motor ook wel flink getuned zijn i.c.m. de bijbehorende vario en koppeling met iets grotere poelies
                Last edited by Flaming Rox; 27 May 2021, 20:42.

Comment

Athena welke ook Kevlar snaartjes aanbieden
                  Is genoteerd, ga ik volgende keer bestellen en eens kijken hoe lang hij mee gaat t.o.v de polini.

ScooterHulp moderator

Comment

Gaatje in de bout boren en met een linkse tap ( schroefverwijderaar) eruit draaien.
                    Als dat niet lukt dan word het helaas weer uit elkaar halen.
                    Bij een revisie zaak geweest vandaag.
                    Het beste is uit elkaar, dan vist hij hem er wel uit.
                    Kosten ? Max € 80,-
                    An sich niet heel erg duur.
                    Maar ga toch nog even zelf proberen.

Er zijn zat goedkopere merken zoals Dayco en Athena welke ook Kevlar snaartjes aanbieden. Deze komen beter tot hun recht op standaard set-ups.
                    Dank voor de tip!
                    Eerst maar eens die bout eruit.

Edit:
                    Net even gekeken, hij moet echt uit elkaar maar dan krijg ik hem wellicht zelf er wel uit.
                    Zit vrij dicht op het oppervlakte als de helften gespleten zijn.

Cilinder is trouwens nog niet eens binnen dus heb nog wel ff tijd. Hahaha!
                    Last edited by 5erved; 28 May 2021, 17:38.

Comment

Vandaag even wezen rommelen en na het splijten van de carterhelften zat de bout gelukkig nog met voldoende vlees boven het maaiveld.
                      Kon de bout vrij makkelijk met een combinatietang eruit krijgen.
                      De bouten nu maar eens goed bekeken. Had ik dat maar eerder gedaan, die waren al aardig opgerekt.
                      Die zijn al een paar keer los geweest en weer vast gedraaid.

Zal een paar nieuwe halen zodat het mij niet nog een keer gebeurd.
                      Er moet toch nog wat klein grut besteld worden voor de verdere opbouw.

Edit:

Welke range sproeiers denken jullie dat ik moet gaan zitten ?
                      Ik heb 49 tot 74 liggen. Ik kan een kit van 74 t/m 92 bestellen maar verwacht niet dat ik zover hoef te gaan.
                      Graag blijf ik rijden met de 12mm carburateur.
                      Last edited by 5erved; 30 May 2021, 19:13. Reason: Extra vraagje

Comment

Welke range sproeiers denken jullie dat ik moet gaan zitten ?
                        Ik heb 49 tot 74 liggen. Ik kan een kit van 74 t/m 92 bestellen maar verwacht niet dat ik zover hoef te gaan.
                        Graag blijf ik rijden met de 12mm carburateur.
                        Met de 12mm carburateur kan maar je verliest wel iets aan trekkracht, helaas heb ik geen ervaring met sproeiermaten van 12mm op een 70cc.
                        Begin met een te grote sproeier en ga dan steeds kleiner ,op die manier voorkom je een vastloper.

Flaming Rox kan je wel een juiste beginmaat van de hoofdsproeier zeggen omdat hij met peugeot meer ervaring heeft.

ScooterHulp moderator

Comment

Ik lees alleen veel dat een veel grotere carburateur lastig is af te stellen in combi met luchtfilter.
                          Het idee is om het eerst eens met de standaard carburateur te proberen en eventueel later nog eens groter te gaan.
                          Als dat al gebeurt.

Ik haal wel gewoon het kitje dan zit ik iig in de richting en zal ik de fijn afstelling wel vinden.

Edit:

Vergeet nog te vragen.
                          Er heeft nooit een thermostaat in de speedfight gezeten.
                          Wel een sensor in de kop maar geen thermostaat met veer.
                          Ook is de draad afgebroken op de verwijderbare kop voor de sensor.
                          Sensor heb ik nog ook het gedeelte waar de draad op zat.
                          Deze is zo dicht op de koppeling afgebroken dat ik of de stekkerpin uit het blok moet halen of een nieuwe moet maken.
                          Deze stekker pin sleutels heb ik niet dus ik kan de pin niet liften uit het blok om hier de draad opnieuw in te steken.
                          Zou ook niet weten waar ik die moet halen. Het gereedschap dan.

Kun je nu hier een andere sensor in steken en deze weer aansluiten op de bestaande kabelboom en dus weer op de cockpit de temp aflezen.
                          Volgens mij is het gewoon M12 en er kan best een andere sensor op.
                          Tis maar een enkele draad welke het signaal doorgeeft.

Ik hoor graag eventuele opties en of beun oplossingen.
                          Want als het stom is en het werkt, is het niet meer stom :P
                          Last edited by 5erved; 1 June 2021, 20:33. Reason: thermosstaat

Comment

Van origine zit er zowel een temperatuursensor als een thermostaat (met veer) gemonteerd in het FL1 motorblok.
                            (cilinderkop/pet)

Ja , het is mogelijk om er een andere sensor te plaatsen.

Voorbeeld:

50cc coolant type engine temperature sensor ref:736678 - Bing

Of anders op OEM parts zoeken, Honda en Peugeot zijn wat prijziger...
                            V.w.b. de juiste sproeier is er geen definitief antwoord te geven.

Tussen maatje 74 en 80 schat ik in....
                            Is alleen een richtlijn waar je niet heel veel aan hebt helaas...
                            Het blijft testen wat het beste reageert, en rijdt...

Als je de sensor er heel uit weet te krijgen, kun je deze het best vervangen.
                            Dach/meen dat dit type een lange schacht hanteert wat wel uit kan maken bij een e.v.t. andere keuze qua sensor.

Comment

Originally posted by Flaming Rox View Post
                              Van origine zit er zowel een temperatuursensor als een thermostaat (met veer) gemonteerd in het FL1 motorblok.
                              (cilinderkop/pet)

Ja , het is mogelijk om er een andere sensor te plaatsen.

Voorbeeld:

50cc coolant type engine temperature sensor ref:736678 - Bing

Of anders op OEM parts zoeken, Honda en Peugeot zijn wat prijziger...
                              V.w.b. de juiste sproeier is er geen definitief antwoord te geven.

Tussen maatje 74 en 80 schat ik in....
                              Is alleen een richtlijn waar je niet heel veel aan hebt helaas...
                              Het blijft testen wat het beste reageert, en rijdt...

Als je de sensor er heel uit weet te krijgen, kun je deze het best vervangen.
                              Dach/meen dat dit type een lange schacht hanteert wat wel uit kan maken bij een e.v.t. andere keuze qua sensor.
                              Thermostaat gaat er weer in, op zich was het geen probleem om zonder te rijden maar beter van wel.

De sensor ging er makkelijk uit maar om er een te vinden is een grotere uitdaging.
                              Nu vraag ik mij af of de SF3 sensor er in kan.
                              Die heeft wel een kortere schacht.

Sproeierkit is besteld.
                              Wacht nog op een paar boutjes en dan kan ie in elkaar.

Comment

Zonder thermo rijden kan wel, maar dan duurt het wel wat langer voordat de motor op temperatuur is.
                                (kan problemen opleveren i.v.m. de sluitingstijd van de chokenaald/extra brandstof en luchtkanaal)

In de zomermaanden kan dit waarschijnlijk geen kwaad, maar in de koudere/nattere maanden van het jaar kost dit een hoop brandstof en energie.
                                Als de thermostaat altijd open staat, pompt het de vloeistof continu rond (ook in de cilinderkop), waardoor dit wat langer duurt. Het is voor mij inmiddels ook een eeuwigheid geleden dat ik dit type blok in handen gehad hebt.

Wat ik nog (vrijwel) zeker weet is dat de tempsensor een lange schacht had.
                                Op de SF, 1 & 2 (LC) is deze idem, maar op de SF3 (LC) wijkt deze af...
                                Had je zelf ook al gezien dat deze een kortere schacht heeft las ik.

En hier wringt de schoen een beetje, alhoewel het wel past op de SF1/2 is het een sensor die niet goed werkt op de verticale blokken.

Nieuw type Horizontaal motorblok: SONDE origineel (zandri.nl)

Oude type Verticaal motorblok: Temperatuursensor Peugeot Speedfight 2 LC origineel (zandri.nl)

Wil je uiteraard niet op kosten jagen, maar zomaar onderdelen gaan bestellen zonder vooronderzoek kan zr nadelig uitpakken op den duur. Het loont ook de moeite om wat verder te kijken/graven op het www.

Bijvoorbeeld: Onderdelen voor , peugeot scooters, bromfietsen en 2-takt fietsen - 50cc.eu
                                Last edited by Flaming Rox; 4 June 2021, 21:02.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                                Working...
                                X