Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het eeuwige afstel topic. Peugeot Speedfight en Viva City.

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zonder thermo rijden kan wel, maar dan duurt het wel wat langer voordat de motor op temperatuur is.
    (kan problemen opleveren i.v.m. de sluitingstijd van de chokenaald/extra brandstof en luchtkanaal)
    Ik reed vanaf het begin al zonder de thermostaat. Ik wist toen niet dat hij er niet in zat.
    Zag het pas bij het vervangen van de zuiger. Merkte wel dat hij in de wintermaanden beduidend meer brandstof verbruikte maar had dit niet aan elkaar gekoppeld.
    Het langer warm rijden vond ik niet eens zo erg want ik vertrek vrij vroeg in de ochtend en dan slaapt iedereen nog hier in de buurt en bleeeer ik ze niet wakker.
    Inmiddels wel maar n besteld want voor de 70 wou ik er wel een in hebben.

Die sensor bestel ik ook wel die paar tientjes maken nu toch niet meer uit er zitten nu toch al wat knaken in dat ding.

Merk dat hij nu steeds beter begint te rijden.
    Had de gasnaald een stand hoger gezet en het gas pakt nu nog beter op en rijdt zo'n 75 op de teller.

Project 70:

Carter zit al in elkaar met nieuwe pakkingen en lagers.
    Andere onderdelen hadden een kleine vertraging helaas.
    Kan nu niet zoveel meer doen dan wachten tot ze binnen zijn.

Edit:
    Kon deze niet laten staan.

IMG_20210607_211637.jpg
    Last edited by 5erved; 7 June 2021, 22:28.

Comment

Hier weer een update.

Vandaag de 70cc compleet gemaakt en gemonteerd op Speedfight.
      Het draait hondsberoerd op de 12mm Gurtner met sproeier 80 tot nu toe.
      Dan voornamelijk stationair, als ik een stukje rijdt (met beleid) dan wil die wel.
      Het wordt weer nu een afstel gebeuren.

Comment

Test eens met sproeier 84 of groter.
        Belangrijkst bij 2t is je smering, dus olie, benzine.

Houd rekening ermee dat een 12mm carburateur ook minder koeling geeft dus iets rijker afstellen is aanbevolen zeker bij een nieuwe cilinder.
        Bij een 2T motor is de hoeveelheid benzine wat ingezogen word tevens smering en koelmiddel voor de lagers, zuiger enz.

ScooterHulp moderator

Comment

Houd rekening ermee dat een 12mm carburateur ook minder koeling geeft dus iets rijker afstellen is aanbevolen zeker bij een nieuwe cilinder.
          Dit is zeker een goed punt.
          Ik wou in eerste instantie kijken hoe het liep met een 12 mm ivm de vele afstellingsperikelen die ik her en der lees met bv een 16mm of een 17,5mm carburateur.

Ik ben wel aan het rondkijken naar een iets grotere carburateur maar het nadeel van de peugeot is het inlaatspruitstuk.
          19mm geniet dan de voorkeur. Zag wel dat Stage 6 een ander inlaat traject met membraam heeft, welke dan op de carter gebout kan worden.
          Dit zou een goede oplossing kunnen zijn.
          Ben hier nog niet helemaal over uit.

Voor luchtfilter rij ik nu zonder aanzuigbuis. Dus gewoon het filterhuis met inlegfilter maar niet met die beperkende aanzuiging.
          Dat werkt naar mijn idee voor nu, prima. Om er later een sportfilter op te zetten wordt met een grotere carb wel een must.

Kom later vandaag wel even terug op wat afstelling probeersels.
          Last edited by 5erved; 13 June 2021, 10:43. Reason: typo's

Comment

Is het een dagelijkse scooter of een voor de fun om af en toe lekker te blazen

Een 12mm en 17,5 kun je nog met een origineel luchtfilter rijden een 19mm heeft idd wel wat meer lucht nodig.
            Een sportfilter maakt gelijk een stuk meer herrie en is het niet iets om elke dag mee door de stad te rijden.

De 19mm geeft ietsje meer trekkracht dan de 17.5 maar topsnelheid zal zowat hetzelfde zijn.

ScooterHulp moderator

Comment

Is het een dagelijkse scooter of een voor de fun om af en toe lekker te blazen
              Ik heb de scooter niet dagelijks nodig. Naar het werk kan ik fietsen, wat nu heerlijk is.
              Maar de auto is ook gewoon mogelijk en zelfs de snor van de vrouw als ik het lief vraag ;-)

Past het originele luchtfilter op een 17,5mm teur ?
              Dat wist ik niet. Dit ook maar eens in overweging nemen.
              Maar voor nu rijdt het best goed. Trekt echt stukken beter dan met de 50cc.
              Alhoewel die steeds beter ging lopen en bij het demonteren kwam ik er achter dat de keerring aan vliegwielzijde toch wat lekte.
              Niet veel maar toch had ik af en toe met wat warmere motor wat vage klachten vwb optrekken.
              Soms wel goed soms niet en soms was er niks aan de hand.

Sproeier 84 is op zich wel redelijk.
              Lijkt nog wat aan de grote kant.
              Het is even uitzoeken waar hij het beste op loopt en de bougie ook checken.
              Het is wel lastig om dit te doen nu je aan het inrijden bent.
              Er zit nu een NGK BR8HS in.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
              Working...
              X