Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Afstelproblemen TGB 507

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja kreeg het niet lekker aan de praat, weg ermee en gewoon weer de vertrouwde 12, 5.
    Hen er een 8 inzitten maar vind het wel goed zo betreft carb, hij doet precies wat ie moet doen en geen warmlopers

Comment

• Dat is ook prima, de 12 mm carburateur zal ook iets zuiniger zijn dan een 17.5
      ScooterHulp supermoderator

Comment

• Jaaaa ik kan weer inloggen, hadden meer mensen hier problemen mee?

Aan de scooter weinig veranderd, door het weer en drukte ook niet meer bezig geweest met afstellen. Wel staande gehouden door onze vrienden, ik reed 38 omdat ik elektrische fietsers inhaalde en een Wok aangezegd, die is echter nooit doorgevoerd scootertje doet het prima, massa probleempje gehad maar opgelost. Toch wil ik die top en toeren omhoog. Al is hij best snel toch broem ik 90 met maar 8000 toeren dat blijft toch een vreemd dingetje. Toch maar weer eens gaan aftellen want dat is nooit gebeurt na veranderen van uitlaat.

Comment

• Hallo, ik wil even melden dat ik het hele stuk heb zitten doorlezen, speciaal een account aangemaakt voor de foto's.

Ik hoop ook dat het blijft staan.
          De morini club wordt alsmaar kleiner.

Ik heb zelf een TGB507 en heb veel gehad aan de informatie.
          Inmiddels is dit de derde TGB omdat ik er ooit 2 voor onderdelen heb bijgekocht.
          Uiteindelijk rijdt ik nu op de laatst aangeschafte grijze snorfiets.

Wat mij vooral opvalt is dat ik 69km/pu op de GPS haal, met een nieuwe cylinder van 29,95.
          De oude cylinder was versleten, dus ik heb de goedkoopste erop gegooid.
          Ik heb de snoruitlaat eraf gehaald en de bromuitlaat erop, meer niet.

Ik heb nu 2 motorblokken, de een ligt helemaal klaar schoon van binnen en buiten voor nieuwe lagers.
          Krukas is nieuw half volle wangen
          Met de gelezen info besloten er een 50cc voor te kopen en niet te gaan klooien met sproeirs rolletjes koppelingen en veren.

Dat heeft de TS al voor mij gedaan

Ik heb een Hebo uitlaat erop gehad:
          1 De herrie iedereen kijkt je na.
          2 De politie die kijkt op de pijp en tja mijnheertje die is niet origineel.
          3 het loopt alleen maar slechter/trekkracht, wel harder wind mee, dus heel veel testen.

Ik heb iemand mijn uitlaat laten stralen en spuiten omdat ik de originele look wilde behouden.
          Zie foto's
          ​​​​​​​
          50cc dmp
          12mm carb lucht1,5 slag open
          68 sproeier
          8 gram rollertjes
          Standaard vario en koppeling cq veer.
          Standaard uitlaat brommodel, bij snor moet de prop uit de demper.
          Die zit niet in de bocht.

Filmpje hier
          https://www.youtube.com/watch?v=vKVc6hie4s8

Ik heb er in ieder geval weer veel van opgestoken.
          Bedankt

You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 8 photos.

Comment

• Originally posted by MyHorseFritz View Post
            Hallo, ik wil even melden dat ik het hele stuk heb zitten doorlezen, speciaal een account aangemaakt voor de foto's.

Ik hoop ook dat het blijft staan.
            De morini club wordt alsmaar kleiner.

Ik heb zelf een TGB507 en heb veel gehad aan de informatie.
            Inmiddels is dit de derde TGB omdat ik er ooit 2 voor onderdelen heb bijgekocht.
            Uiteindelijk rijdt ik nu op de laatst aangeschafte grijze snorfiets.

Wat mij vooral opvalt is dat ik 69km/pu op de GPS haal, met een nieuwe cylinder van 29,95.
            De oude cylinder was versleten, dus ik heb de goedkoopste erop gegooid.
            Ik heb de snoruitlaat eraf gehaald en de bromuitlaat erop, meer niet.

Ik heb nu 2 motorblokken, de een ligt helemaal klaar schoon van binnen en buiten voor nieuwe lagers.
            Krukas is nieuw half volle wangen
            Met de gelezen info besloten er een 50cc voor te kopen en niet te gaan klooien met sproeirs rolletjes koppelingen en veren.

Dat heeft de TS al voor mij gedaan

Ik heb een Hebo uitlaat erop gehad:
            1 De herrie iedereen kijkt je na.
            2 De politie die kijkt op de pijp en tja mijnheertje die is niet origineel.
            3 het loopt alleen maar slechter/trekkracht, wel harder wind mee, dus heel veel testen.

Ik heb iemand mijn uitlaat laten stralen en spuiten omdat ik de originele look wilde behouden.
            Zie foto's
            ​​​​​​​
            50cc dmp
            12mm carb lucht1,5 slag open
            68 sproeier
            8 gram rollertjes
            Standaard vario en koppeling cq veer.
            Standaard uitlaat brommodel, bij snor moet de prop uit de demper.
            Die zit niet in de bocht.

Filmpje hier
            https://www.youtube.com/watch?v=vKVc6hie4s8

Ik heb er in ieder geval weer veel van opgestoken.
            Bedankt

Leuk te horen dat je wat aan de info hebt gehad
            Precies de reden dat ik dit topic zo uitgebreid heb gedocumenteerd haha. Mocht je ooit iets willen weten van de tgb dan geef maar een gil. Opzoeken op fb mag ook want helaas zit dezewebsite momenteel vol popups Thijs Evers is de echte naam

Nog wel even een opmerking over de hebo. Met goed afstellen heb je met een goede uitlaat zoals hebo wel degelijk ook een veel hogere top. En voor het geluid kan je makkelijk zelf even de demper aanpassen. Ik zoom heel stilletjes rond en heb nooit gezeur (op een keer na de laser dan, 34 hadden ze me heuvel af pfffff beetje overdreven maar goed dat had niks met geluid of uiterlijk te maken).

Je tgb ziet er goed uit precies dezelfde als ik heb, op de uitlaat na dan. Vind het een heerlijke scooter.

Comment

• Originally posted by Photex View Post
              Je tgb ziet er goed uit precies dezelfde als ik heb, op de uitlaat na dan. Vind het een heerlijke scooter.
              Het enige probleem wat ik niet goed krijg is de km teller, met een originele tgb kabel, blijft hij op 0 staan maar doet af en toe wel km's op de teller zetten.
              De teller staat op 00416 km ik heb 3 cockpits gebruikt alledrie hetzelfde ook al 3 wieltjes in het voorwiel getest. Ik kijk nu maar op de gps en op toerenteller 8200 rpm.
              Bij 4500rpm rijdt ik precies 30km/pu.

1 dingetje wat ik nog zoek is een vario deksel, de bovenste met ribbel, zonder gat erin, degene die hier mee heeft gereden dacht ik draai gewoon door, dat ringetje moet je pletten zo vast zetten dat het nooit meer loskomt, 1x inbus 1x schroefkop en 1x een m6 bout in de vario, de schroef erdoorheen.

Deze scooter rijdt inderdaad erg lekker, maar zit nou niet als gegoten. Het zadel is te ondiep, zodat je voorop gaat zitten, en de achterkant komt los van de zitting dus dat kleppert, ik heb er nu een doek tussen gedaan, maar dat is ook niet de oplossing.
              Ach hij is ook al van 2011, de gele van 2005 en 2008
              Wilde ik nog even iets kwijt.
              bvb Scooterpoort in Schiedam/Rotterdam gooit oude tgb Morini blokken 303 507 zo in de container naar china.
              Ik heb gevraagd ze te bewaren en dat ik hen maandelijks even te bel of langs ga.
              Hopende zo een beetje de 2takt aan de gang te houden.
              Dus heb je 2e hands spullen houdt ze nog even vast, voor je ze zelf weer nodig hebt.

Ik heb hier geen last van popups, ik gebruik uBlock Origin en Ghostery, er komt niet veel meer doorheen.
              Ik zal kijken of ik je kan vinden maar mijn facebook is voor messenger en game groep en een F1 groep verder gebruik ik het niet.
              Slechte ervaringen mee. Ik heet daar ook gewoon anders als in het echie. Gaat niemand iets aan toch?
              Frits op facebook, dus daaraan kan je mij herkennen.

Comment

• Thijs Evers
                Heb je enig idee hoeveel ervan zijn?
                Beter stuur ik je mijn link in pm vorm!

Comment

• Heb je ook even een andere km kabel geprobeerd? Kan zijn dat hij bijna door is dan draait hij soms wel soms niet.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met vario deksel?

Gaaf dat je iemand voor onderdelen hebt! Ik heb iemand op marktplaats die alleen maar 507 onderdelen heeft. Overigens is praktisch ook alles nog nieuw te bestellen aan onderdelen al is het blok zelf wat lastiger. Het is was even uitzoeken welke andere meer gangbare scooter hetzelfde blok gebruikt maar dan kan je bijna alles vinden een andere variateur is trouwens, ondanks dat hij volgens de webshop moet passen, niet passend te vinden door de speciale variobus van de 507. Dus hiervoor moet je de krukas aanpassen, maar daar heb ik een video voor gemaakt mocht je er ooit tegenaan lopen.

Ja een pm is inderdaad handiger ivm privacy, stuurt u maar
                  ​​​
                  Last edited by Photex; 5 April 2022, 05:22.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                  Working...
                  X