Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Afstelproblemen TGB 507

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nee het is niet schadelijk maar je mist veeeeel vermogen door die kleine sproeier wat o.a. komt omdat hij te weinig lucht kan inzuigen.
    Een powerfilter is een politie magneet qua geluid , maar misschien kun je de luchtfilter wat aanpassen.

Als je een tweede luchtfilterbox hebt zou je aan de achterkant gaten kunnen boren om te testen.

Comment

• Haha ik was je al voor, heb een extra deksel daar ben ik nu onopvallende gaten in aan het boren, gaat steeds beter lopen. Ik hou de bougie in de gaten maar die is nog donker dus kan nog ff

Comment

• Nou 21mm is opgegeven, zoveel gaten, enorm kabaal dus nu 17,5.
        ​​​​​​17,5 met sproeier 90 en originele luchtfilter, zonder gaten, geeft een witte bougie, dus te weinig benzine (en dus eigenlijk te veel lucht).

Hoe kan nou dezelfde luchtfilter, met een 12,5 en 50cc niet teveel lucht krijgen dan met sproeier 78

Ik heb wel grotere sproeiers besteld uiteraard maar ik snap et ff niet

Comment

• Hoe kan nou dezelfde luchtfilter, met een 12,5 en 50cc niet teveel lucht krijgen dan met sproeier 78
          Op een minarelli blokje is 50cc met 12 mm carb sproeier 64/ 68 ,jouw luchtfilter laat dus meer lucht door als je standaard al 78 erin had..

Zat er een verkleining in de luchtfilter box of slang die je verwijdert hebt?
          Vaker al gelezen dat er sproeier 95 / 105 in zat ,ligt helemaal eraan hoeveel lucht je kan aanzuigen.
          Er is ook verschil tussen standaard filter en b.v. malossi filter .

Comment

• Er zat ooit een buisje in het luchtfilter maar die is er al heel lang uit. Heb een nieuw buisje gemaakt maar dan is helemaal alle power weg, die toch al heel erg tegenvalt.
            Inmiddels sproeier 116 maar nog steeds hele lichte bougie. Valse lucht trekt ie niet want met vinger in de filter slaat hij na een paar tellen af, ook geen bwoap geluiden, hij klinkt hetzelfde als de 50 alleen nog minder toeren....

Comment

• Ik was er helemaal klaar mee.
              12,5 erop met sproeier 78 en er is weer power.
              Sproeier is nog net wat te klein dus even 80, 82, 84 regelen want die heb ik natuurlijk net niet. 90 was te groot, stotteren en zwarte bougie. 78 koffie met net te veel melk.

Comment

• Luchtschroef stond nogal ver open, nu op 1 vole draai en bougie is donkerbruin
                Denk dat sproeier 80 net iets fijner is, kan er iets meer luchtschroef bij maar dit rijd tenminste fatsoenlijk

Comment

• Inmiddels sproeier 116 maar nog steeds hele lichte bougie.
                  Een 70 cc heeft minder toeren ( max 8900 dacht ik ) omdat het vooral een trekkracht cilinder is.
                  Goed afgesteld zou je tussen 7 en 8 pk moeten halen met een 17.5 carb en dan hierop je vario gewichten aanpassen.

116 kan goed kloppen bij die cilinder, je hebt ook de originele cilinderkop erop als het goed is.
                  Bij een 70cc word meestal een hogedruk kop voor meer compressie gemonteerd.

Je hebt ook niet een te warme bougie erin ,een hittegraad 8 heb je zeker nodig hebt met een 70cc.

Witte bougie betekent teveel lucht in het mengsel. Dit kan komen omdat je luchtschroef niet goed staat, of je sproeier nog te klein is.
                  Zet de luchtschroef op anderhalve slag en test van daaruit.
                  Als hij slecht oppakt kan ook dat je stationair sproeier groter moet of de gasnaald wat hoger.

Je krijgt hem zeker aan het lopen met een originele dellorto 17.5 maar het is even werk om goed af te stellen.

Comment

• Thanks Eddy.
                    Toch wel vreemd dat 12,5 met 78 dan prima gaat achjah. Voor nu vind ik het prima zo, goede kleur dus goede verhouding en prettig inrijden. Als de cil is ingereden misschien maar weer eens spelen met de 17,5 al vind ik sproeier 116 al te gek want het gaat zuipen als een orgel en dan moet hij ook nog groter want hij was nog te licht. Kom je uit op 124 ofzo dan lijkt me de 12, 5 toch een stuk voordeliger rijden?

Comment

• Hoe meer vermogen hoe meer hij zal zuipen dat is bij elke benzine motor zo.
                      Als je de scooter gebruikt voor lange afstanden dan is een 12mm idd goedkoper rijden

Comment

• Haha ja dat snap ik maar las op inet dat 70 met 17,5 rond de 90 zit meestal. Das te doen. 124 wordt vaker tanken dan rijden en ja het is mijn dagelijks vervoer. Overigens geeft de 12,5 nu meer power dan de 21 of 17,5

Comment

• Overigens geeft de 12,5 nu meer power dan de 21 of 17,5
                          Ik weet niet waarom je zo groot moet gaan , het is wel belangrijk dat je de juiste uitlaat bij je cilinder hebt.

Hier nog een setup wat ik vond met jouw type cilinder met een niet al te grote hoofdsproeier.

Airsal 70cc t6
                          17,5mm carb met 75 sproeier
                          NGK hittegraad 8 bougie
                          DMP terugloop uitlaat
                          STD luchtfilter (zonder resonatiepijp)
                          4,5gr rollen in standard variateur
                          Gasnaald in de 1 na onderste stand
                          Luchtschroef staat op 2 slagen

Comment

• Ik weet het ook niet, kleur bougie bleef wittig.
                            Heb een yasuniR.
                            ​​​​​​Zal eens een andere bougie bestellen.

Comment

• DMP terugloper is een echte (standaard) 50cc uitlaat.
                              Met een echte Yasuni R moet je wat ruimer in sproeier gaan i.c.m. een 12,5 mm carburateur.
                              Gasnaald (origineel) met rust laten en zo nodig terug afstellen op de middelste stand, deze stand verandert alleen als er een ander type gasnaald gebruikt wordt.

Maar met de combinatie van een T6 en de R, werkt het het best met een 17,5 mm carburateur op de standaard luchtfilter.

Andere bougie of koudere zal niet zoveel nut hebben v.w.b. je probleem vermoed ik.
                              De TGB 507 is toch met een geforceerde koeling?

Comment

• Thanks voor de tips.
                                Ik heb er de 17,5 op gehad maar met sproeier 116bleef de bougie nog licht met originele luchtfilter. Vond dat toch wat te gortig worden. Ik heb nu 12,5 met sproeier 82 en originele filter.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                                Working...
                                X