Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)

Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!

Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Malaguti F12R AC circa 75 laten lopen

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eddy22
    replied
    Het lijkt erop dat je hoofdsproeier te klein is of je hebt niet meer de originele luchtfilter erop.
    Altijd na het wisselen van de hoofdsproeier de luchtfilter ook monteren om te test rijden.

2 Takt afstellen.

Zorg dat de motor op bedrijfstemperatuur is voor je gaat afstellen. Breng de motor op een hoger constant toerental en vraag een vriend om het gashendel zo stil mogelijk te houden op ongeveer 1800 toeren per minuut. Je kan ook het stationair toerental tijdelijk verhogen op de carburator.

Zodra de motor op het verhoogde toerental loopt kan je de luchtschroef indraaien (met de klok mee) tot het toerental van de motor zakt. Draai de schroef verder in tot op het punt waar de motor net niet dreigt stil te vallen. Dan draai je de schroef weer de andere richting uit zodat het toerental weer de hoogte in gaat.

Stop met het uitdraaien (tegen de klok in) van de luchtschroef zodra de motor zijn hoogste toerental bereikt heeft.
    Op dit punt loopt de motor het best op het aangezogen mengsel. Dat betekent dat hij op zijn zuinigste loopt met een maximum aan vermogen.

Je hoeft je geen zorgen te maken als je dit proces een paar keren moet herhalen om dat piekje te vinden in het toerental. Zodra je deze piek hebt gevonden draai je de luchtschroef weer tot de aanslag en je telt het aantal slagen en schrijf deze op. Zo heb je de juiste afstelling altijd bij de hand. Een luchtschroef stel je af aan het aantal slagen uitwaarts.

Meestal zullen de standaardafstellingen zich situeren tussen een halve en twee-enhalve toeren uitslag. Valt je afstelling buiten de 2,5 toeren dan moet je de hoofdsproeier een maatje kleiner worden. Piekt het toerental voor dat je de luchtschroef een halve slag kon uitdraaien dan moet de hoofdsproeier een maatje groter.

Nog wat leesvoer over afstellen.
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-van-de-bougie

https://www.scooterhulp.com/forum/ho...rateur-werking

Leave a comment:

• jean51
    replied
    ik heb een malaguti f12 phantom 50 air 2t '99-'01 en vind niks over afstellen van caburateur.als ik mijn scooter warm heb gedraaid en draai de lucht schroef 1 slag uit en ga dan rijden dan is het net of hij stikt dan moet ik het gas loslaten dan komt hij weer op bij vol gas doet hij dat uit vallen.weet er iemand hoe je die carburateur afstelt.

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    De multivar besteld en gemonteerd en moet zeggen wat een verschil.
    Trekt veel mooier op en vanaf 20 km/h tot topsnelheid super constant toerental (8000rpm)

Helaas reagreerd de leverancier van de vorige vario niet meer op mails dus maandag maar eens bellen en horen hoe en wat verder want het is geen stijl dat als er een probleem is met een geleverd product je niks van je laat horen.
    Zelfs heb ik alles gecontroleerd wat hij vroeg wat inhield dat ik alles moet demonteren en monteren en dan weer terug moet zetten om nog een beetje goed te kunnen rijden.

Maar goed hieronder de huidige setup waar nog wel wat verbetering inzit maar al bijna perfect is.
    Maandag bij Theo van Baden een kijken of hij iets strakkere trekveren heeft om het wegrijden iets sportiever te maken.

Huidige setup
    Top performance trophy 50cc
    Malossi multivar met 6 gram rollen (ongelovelijk dat het uit de verpakking gewoon gelijk perfect werkt)
    Witte drukveer malossi
    Top performance achterpoulies met rechte spiebanen
    17.5 dell orto met 70 sproeier
    Malossi inzet filter
    Sito uitlaat ontgrenst
    Naraku koppeling met huis
    Naraku cdi met andere onstekingscurve en geen toerenbegrenzing

Top 82 km/h@ 8000rpm

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Nog steeds aan het wachten op antwoord van de leverancier van de vario.....

Maar ondertussen wel de drukveer gemonteerd die bij de achterpoulie (122mm ipv 110mm) geleverd werd gemonteerd samen met 4 gram rollen.
    Hiermee trekt mij phantom super weg alleen door de originele vario die niet maximaal gebruikt kan worden is de top nu 75km/h @10000rpm wat ik wat veel vind.
    Toerental vanaf 20 tot 60 constant op 8000rpm daarna rap klimmend en op de vario word er circa 5mm niet gebruikt.
    Mijn verwachting is dat met een andere vario waarbij de laatste 5mm wel gebruikt word de top rond 80 a 85 uitkomt zonder al te veel toeren.

Als ik morgen nog geen antwoord heb van de leverancier zal ik hem een net voorstel tot ruilen voor een ander merk vario voorstellen wie weet gaat hij daarmee accoord.

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Ik reed met 4.3 gram rollen en daar zat ik buiten de powerband en met 5.5 was het helemaal huilen.
    De drukveer is malossi wit.
    Powerband van deze setup begint bij circa 7000rpm en misschien dat ik met 4 gram rollen wat beter uitkom.
    Maar dan loopt hij op top nog steeds 9500rpm dus zal toch eerst een goede vario moeten hebben.
    Ik zit zelf te denken aan top performance aangezien achterpouli ook van dat merk is en ook de cilinder.

Het blok is geen minarelli maar een kloon ervan uit taiwan ( al is ondertussen alleen het carter nog origineel).

Edit:

Net de rollen aangepast naar 3.8 gram zit nog steeds in de powerband denk dat 4 gram ook nog wel gaat maar dan zit ik wel op de ondergrens aangezien de cilinder icm met carb en uitlaat pas bij 7000rpm lekker begint te lopen.
    Hij trekt nu wel iets vlotter weg en trekkracht is er ook nog voldoende.
    Nog nooit zoveel plezier gehad van een 50cc cilinder (vroeger toen ik wat jonger was meestal 65 of 70cc op puch en dan pas de 80 of meer haalbaar)

Een power 1 of welke andere vario ook zal wel het toerengebied tijdens rijden constanter maken.
    De achterpoulies zijn ook groter (118mm past net na wegdremelen van 1 hoekje in carter) dus dan heb ik een soort van overrange eropzitten.

Wat ik alleen niet begrijp wat er nu eigenlijk stuk/niet goed aan mijn vorige vario is (naraku sport).
    Hij deed het de eerste 100km perfect en daarna grote terugval in toeren alsof ineens de riem helemaal naar buiten gedrukt werkt en dus erg weinig toeren.

Ik ben nog in afwachting wat de leverancier zegt van het probleem van de vario
    Last edited by Remco 1979; 9 August 2016, 21:12.

Leave a comment:

• extreme source
    replied
    3.3 gram is wel extreem laag voor deze setup.
    Rollen zou ik tussen de 4.2 en 5.5 gram uitproberen met een standaard drukveer.
    Een andere vario zoals een power1 zal ook een stuk beter en netter in toeren lopen.

Maar al met al is 3.3 gram veel te laag dus daar zit probleem nummer 1.
    Welke drukveer heb je, standaard neem ik aan? Anders zit afstelprobleem nummer 1 in de drukveer en probleem 2 in de rollen.
    De drukveer is of standaard of malossi wit, soms zie je mensen gele drukveren gebruiken op een laagtoerige setup terwijl dat nooit optimaal af te stellen is.
    Last edited by extreme source; 9 August 2016, 12:46.

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Na diverse motor,aandrijf en electronische problemen (cilinderschade lagerschade vario defect cdi stuk) ben ik bijna tevreden met hoe de malaguti rijd.

Huidige setup
    Top performance trophy 50cc
    Originele vario met 3.3 gram rollen
    Top performance achterpoulies met rechte spiebanen
    17.5 dell orto met 70 sproeier
    Malossi inzet filter
    Sito uitlaat ontgrenst
    Naraku koppeling met huis
    Naraku cdi met andere onstekingscurve en geen toerenbegrenzing

Top 80+@ 9500rpm

Er moet denk ik toch een malossi multivar of soortgelijke vario op om toerengebied aan te passen zodat hij max 8500rpm op top gaat doen.
    En hoe krijg ik hem net wat beter trekkend tot 20km/h toeren zijn daar net te laag om lekker te trekken (powerband begint bij circa 7000rpm)
    Ik heb nu de grijze trekveren die bij de uitlaat zaten gemonteerd en dan begint hij met 5000 a 5500 rpm zitten ook nog gele bij maar op zakje staat piaggio??
    Die toch maar proberen?

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Vandaag een witte drukveer van malossi gemonteerd en de dip is bijna geheel weg.
    Ik zag alleen dat de spiebanen in de achterpoulie wat uitgesleten zijn dus nieuwe achterpoulies gaan er zeker komen

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Ondertussen zijn de plannen iets verandert.

setup is nu

- Standaard cilinder
    - Sito uitlaat
    - 17.5mm dell-orto phva carb
    - 70 sproeier
    - Luchtfilter begrenzer verwijderd
    - Naraku sport variateur

Topsnelheid is nu 80

het volgende moet nog binnenkomen of ligt klaar
    koppelingshuis naraku
    koppeling naraku
    Luchtfilter malossi

Ben nog opzoek naar andere achterpoulies om de dip tussen de 20 en 30 eruit te halen
    Misschien nog een sterkere bobine erop
    En als de cdi het begeeft de onbegrende erop om hem te future proefen (nog sneller maken)

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Toch maar wat aanpassen binnenkort.

Ik ga het volgende bestellen:

-Malossi mutivar
    -Sito uitlaat
    -Nieuwe snaar (oude blijkt wel heel erg versleten nog maar 15mm breed ipv 17mm)
    -Nieuw luchtfilter

Zal dan hopelijk wat harder lopen nadat hij goed afgesteld is

ps cdi is begrenst maar pas op 10000rpm en draai nu max 7500
    Last edited by Remco 1979; 16 June 2016, 22:35.

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Men weet iig waar men moet zoeken voor wat extra en dat is

V.w.b. de Sito + kan ik alleen maar beamen dat dit een wolf in schaapskleren is.

Heb deze op standaard cilinder gehad maar ook op een DR70 en zelfs op een MHR replica 70.
    En gek genoeg was het zelfs op de MHR gewoon goed af te stellen.

Loopt gewoon erg lekker met minimale db's is mijn ervaring.

Kan ook zijn dat die cdi die ik zag voor de 25km uitvoering is natuurlijk
    Is heel goed mogelijk..., tegenwoordig word men dood gegooid met CDI's van allerlei merken en type's welke het bos nog dichter maken met enorme bomen... lol.

Edit: Kijk is op het motorblok welke codering daar staat weergegeven.
    Is het iets van 1E40QMB of 1P40QMB kun je er donder op zeggen dat het een imitatie blok betreft.
    Last edited by Flaming Rox; 9 June 2016, 17:24.

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Gaan wel alle bekende afknijppunten nakijken wellicht is er nog wat toeren te vinden in het luchtfilter of een sito uitlaat aangezien die het ook erg lekker deed op mijn derbi atlantis van 2000.

Kan ook zijn dat die cdi die ik zag voor de 25km uitvoering is natuurlijk.

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Mjaa daar vraag je wat ?

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volledig ontgrenst de 7.000 rpm aantikken is wel wat weinig.
    Moet eerder tussen 8.000/9.500 rpm zitten naar mijn mening.
    Weet wel dat de AC versie gebruik maakt van een Chinese CDI en staat ook los van de bobine.
    De LC versie heeft wel de CDI en bobine in één blok zitten. Wellicht is daar (CDI wissel) nog wat winst mee te bereiken.

Het is immers een tijd geleden dat ik een Malaguti in handen hebt gehad.
    En daar zat een origineel Minarelli blok onder... dus dat was niet moeilijk om te laten vliegen.

Misschien dat iemand hier het alsnog kan bevestigen ofdat de AC versie op toeren begrenst is...
    Ik weet het echt niet helaas!

Edit: Heb nog even gekeken in de originele manuals en het is idd zo als ik al beschreef hierboven.
    Echter geen woord over de CDI en/of dat er een limit rpm setting aanwezig is.
    Last edited by Flaming Rox; 8 June 2016, 19:41.

Leave a comment:

• Remco 1979
    replied
    Terugloop uitlaat word hem niet heb er nog niet 1 gezien die ik bij de malaguti vind passen.
    Maar ik zie hier en daar op internet wel dat er een onbegrensde cdi bestaat voor de cpi motor dus vandaar dat ik vraag of die soms begrenst is aangezien hij altijd 60 a 61 op de teller rijd met max 7000rpm wind of geen wind.

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Ja dat klopt, al sinds 2007 is het CPI.

Malaguti is dus overgestapt naar een motorblok van CPI.
    Dus niet meer uit Spanje maar Taiwan.., is niks mis mee waar het niet dat deze blokken wat trager zijn dan de originele motorblokken zoals al aangegeven. Desalniettemin kun je met een sport/race variateur en een beetje redelijke terugloper toch nog een aardig resultaat behalen. (mits goed afgesteld)

Leave a comment:

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
Working...
X