Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)

Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!

Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Afstelling carburateur kymco New Dink

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afstelling carburateur kymco New Dink

Mijn New Dink is, vermoedelijk, het slachtoffer geworden van de Ethanolhoudende benzine.
    Ik rij er niet zoveel mee. Heb hem van de winter weggezet met een volle tank E5.
    Van het voorjaar merkte ik dat hij anders reed dan voorheen.
    Ik ben aan het speuren gegaan en zag dat de isolator bij het spruitstuk kapot was. Deze heb ik vervangen.
    De carburateur wilde ik afstellen, maar die reageerde niet meer op de luchtschroef.
    Vermoedelijk verstopt. Ik moet er nog naar kijken.

Toen heb ik er een gloednieuwe carburateur opgezet, omdat ik dan zeker weet dat die het doet.
    Ik heb de sproeier gemonteerd die in het werkplaatshandboek staat. #90
    Het gekke is dat ik de luchtschroef iets meer dan 2,5 slagen moet uitdraaien om op het hoogste toerental te komen.
    Draai ik de luchtschroef minder slagen uit (1,75 bijvoorbeeld) dan dreigt de motor af te slaan als ik op het stoplicht kom aanrijden en stilsta.
    Draai ik de luchtschroef ongeveer 2,5 slagen open (het hoogste toerental), dan valt hij heerlijk mooi terug in toeren en blijft perfect stationair draaien.
    Echter; als de motor is afgekoeld start hij zeer moeizaam. Ik moet dan flink gas bijgeven.

Wat doe ik verkeerd?
    De bougiekleur is prima. Isolator van de bougie (dat witte gedeelte) is mooi bruin en dat metalen ding waar de vonk vanaf springt zeg maar, die is donkergrijs.
    Ik heb ook getest met sproeier #92 t/m #98, maar ik merk geen verschil.
    Telkens moet ik de luchtschroef overdreven ver uitdraaien.
    Bij mijn andere scooter staat die op 1,75 slag open en die start zomer en winter met 1 druk op de knop.

Ergens maak ik een denkfout, maar ik weet niet waar.
    Wie kan me helpen?
    En ja; ik heb gecontroleerd op valse lucht, en dat is niet aan de orde.

Als je meer lucht moet geven met de luchtschroef dan betekend dat meestal dat de hoofdsproeier iets te groot is,maar aangezien je de originele
    maat sproeier erin hebt zou je eerst een nieuwe bougie kunnen proberen.

Echter; als de motor is afgekoeld start hij zeer moeizaam. Ik moet dan flink gas bijgeven.
    Controleer de electrische choke op werking.
    https://www.youtube.com/watch?v=IVLHaVPf7SI

Is er wel nog voldoende vonk?
    10min volgas rijden ...gelijk stoppen en uitzetten ( niet eerst nog halfgas parkeren enz) ...dan kijken naar de bougiekleur.
    klepspeling 4 Takt op : inlaat 0.06 en uitlaat 0.10

bougie.jpg
    Last edited by Eddy22; 9 May 2020, 23:24.

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
      Als je meer lucht moet geven met de luchtschroef dan betekend dat meestal dat de hoofdsproeier iets te groot is,maar aangezien je de originele
      maat sproeier erin hebt zou je eerst een nieuwe bougie kunnen proberen.

Controleer de electrische choke op werking.
      https://www.youtube.com/watch?v=IVLHaVPf7SI

Is er wel nog voldoende vonk?
      10min volgas rijden ...gelijk stoppen en uitzetten ( niet eerst nog halfgas parkeren enz) ...dan kijken naar de bougiekleur.
      klepspeling 4 Takt op : inlaat 0.06 en uitlaat 0.10

bougie.jpg

Hoi Eddy

Bedankt voor je snelle respons.
      De choke werkt. Zoals gezegd is de carburateur splinternieuw uit de doos.
      Bij de koude start duurt het een paar tellen, alvorens de motor hoger in toeren begint te draaien.
      Na enkele minuten gaat het toerental omlaag naar 2000 toeren.
      Ik mag dus aannemen dat de choke werkt.
      Als de scooter even heeft stilgestaan met warme motor, dan start hij ook moeizaam, maar dat komt door de choke.
      Dit probleem ken ik.
      De bougie is nagenoeg nieuw.
      Echter; er is 1 ding dat ik nog niet heb geprobeerd.
      Van origine wordt de New Dink (in NL) geleverd met een #88 sproeier.
      Ik dacht dat dit te klein was omdat in het werkplaatshandboek een #90 sproeier wordt aangeraden.
      Elders op internet lees ik echter wat jij ook zegt; namelijk dat je bij (te)veel lucht geven de hoofdsproeier beter een maat kleiner kan nemen.
      Dat ga ik dus maar eens proberen.
      En meteen een foto nemen van de bougie.
      De uitkomst post ik hier.
      Wordt waarschijnlijk ergens volgende week.
      Bedankt tot zover.

Comment

Als je scooter ontgrenst is en 60+ loopt dan zal de hoofdsproeier groter moeten.
        Kijk ook even naar de luchtfilter ,als die vervuilt is dan zou je met een nieuwe filter weer wel sproeier 90 nodig kunnen hebben. ( meer lucht = meer benzine)

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
          Als je scooter ontgrenst is en 60+ loopt dan zal de hoofdsproeier groter moeten.
          Kijk ook even naar de luchtfilter ,als die vervuilt is dan zou je met een nieuwe filter weer wel sproeier 90 nodig kunnen hebben. ( meer lucht = meer benzine)
          Alleen de varioring is eruit.
          Luchtfilter is nog niet zo lang geleden vernieuwd.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
          Working...
          X