Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Sym Fiddle 2 start niet

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sym Fiddle 2 start niet

    Hallo.
    ik heb een Sym Fiddle 2 uit 2009, en hij wil maar niet starten.
    Zit een andere carburateur op, cdi, bobine, bougie vervangen en de kleppen zijn goed gesteld.
    Hij vonkt, krijgt benzine en heeft compressie.
    ik heb verder geen idee wat het nog meer kan zijn.
    Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven!
    Last edited by Joeld2345; 20 May 2020, 23:36.

  • #2
    Hoofdzekering en de kabels erheen al doorgemeten met een ohm meter.
    Schakelaar zij-standaard als de Sym 2 die al heeft,dat weet ik niet zeker.
    Gele schakelaar in de buddy ( startonderbreker) per ongeluk omgezet.

    Sym Fiddle 2
    https://www.gebruikershandleiding.co...ng-389102.html
    Last edited by Eddy22; 21 May 2020, 01:35.

    Comment


    • #3
      Schakelaar in de buddy is goed, schakelaar zijstandaard heeft hij niet als het goed is.
      De kabels heb ik vanaf de accu naar achteren door gemeten.
      Alleen de bobine gaf daar een probleem, maar die is inmiddels vervangen.

      Comment


      • #4
        De afstand van de pickupspoel tot het nokje op het vliegwiel.
        Als deze spatie te groot is of het nokje op het vliegwiel verroest,dan geeft de pickupspoel niet genoeg spanning af voor de aansturing van de cdi.

        De nieuwe cdi is wel een DC cdi en heeft de accu genoeg voltage ?
        https://www.k-parts.nl/cdi-dmp-onbeg...4-takt-dc.html

        Comment


        • #5
          Ja het is een DC cdi. De pick-up spoel heb ik nog niet naar gekeken. Dat zal ik vandaag eens doen!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Joeld2345 View Post
            Zit een andere carburateur op, cdi, bobine, bougie vervangen en de kleppen zijn goed gesteld.
            Hij vonkt, krijgt benzine en heeft compressie.
            Zijn de vacuumleidingen niet poreus of een lek in het spruitstuk waardoor hij niet start.
            Staat de luchtschroef anderhalve slag open als basis instelling?
            Bij een lege carburateur moet je best lang kicken voordat hij start,ik zuig dan even met de mond aan de vacuumleiding om de vlotterkamer te vullen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Eddy22 View Post

              Zijn de vacuumleidingen niet poreus of een lek in het spruitstuk waardoor hij niet start.
              Staat de luchtschroef anderhalve slag open als basis instelling?
              Bij een lege carburateur moet je best lang kicken voordat hij start,ik zuig dan even met de mond aan de vacuumleiding om de vlotterkamer te vullen.
              Ik heb nieuwe vacuüm slangen gemonteerd, en de pick-up spoel zit 0.2mm van het nokje af, dat zag er verder allemaal nog goed uit. Benzine komt wel in het vlotter bakje en in de cilinder. Maar starten lukt nog steeds niet

              Comment


              • #8
                Ik kan verder ook niks raars ontdekken.

                Edit: zie net dat ik vergeten te melden ben dat de vonk wel aan de zwakke kant is.
                Last edited by Joeld2345; 21 May 2020, 15:52.

                Comment


                • #9
                  Controleer eens de massa aansluitingen van accu,bobine,startmotor enz dat is vaak de oorzaak van een slechte vonk.
                  In het ergste geval is er iets mis met de stroomspoel.

                  Video stroomspoel controleren.
                  https://www.youtube.com/watch?v=I7jPnbCIhOk

                  Last edited by Eddy22; 21 May 2020, 16:12.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Eddy22 View Post
                    Controleer eens de massa aansluitingen van accu,bobine,startmotor enz dat is vaak de oorzaak van een slechte vonk.
                    In het ergste geval is er iets mis met de stroomspoel.

                    Video stroomspoel controleren.
                    https://www.youtube.com/watch?v=I7jPnbCIhOk
                    De weerstand van de stroom spoel is 0.6 bij die van mij, de massapunten had ik al gecontroleerd en opgeschuurd.
                    Last edited by Joeld2345; 21 May 2020, 17:47.

                    Comment


                    • #11
                      Helaas weet ik geen exacte meetwaarde van de spoelen in jouw scooter ,dat zou je moeten nazoeken.
                      Ik weet wel dat een veeeel... hogere waarde windingsluiting in de spoel aangeeft en geen waarde een gebroken draad.

                      De bougiekabel zelf waar het in de bougiedop en in de bobine word gedraaid is daar geen oxidatie?
                      Mogelijk dat de spie in het magneetwiel gebroken is en de timing niet klopt,maar dat zou je dan zien met het op timing zetten van het
                      magneetwiel op T en bij het nokkenas tandwiel de 2 kleine gaten gelijk aan de cilinder en het grote gat naar boven.

                      De compressie van een 4t moet minimaal 9 Bar zijn,hoeveel heb je gemeten?
                      Nog een andere bougie geprobeerd?
                      ,

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eddy22 View Post
                        Helaas weet ik geen exacte meetwaarde van de spoelen in jouw scooter ,dat zou je moeten nazoeken.
                        Ik weet wel dat een veeeel... hogere waarde windingsluiting in de spoel aangeeft en geen waarde een gebroken draad.

                        De bougiekabel zelf waar het in de bougiedop en in de bobine word gedraaid is daar geen oxidatie?
                        Mogelijk dat de spie in het magneetwiel gebroken is en de timing niet klopt,maar dat zou je dan zien met het op timing zetten van het
                        magneetwiel op T en bij het nokkenas tandwiel de 2 kleine gaten gelijk aan de cilinder en het grote gat naar boven.

                        De compressie van een 4t moet minimaal 9 Bar zijn,hoeveel heb je gemeten?
                        Nog een andere bougie geprobeerd?
                        ,
                        Heb bobine, bougie en bougiekabel allemaal nieuw er op zitten.
                        Ik heb geen apparaat om compressie te meten.
                        Morgen komt de lokale scooter monteur er even naar kijken.
                        Ik wil hem zo snel mogelijk klaar hebben, dus hoop dat hij het probleem kan vinden..
                        In ieder geval bedankt voor de super reacties, maar helaas heb ik hem nog steeds niet zelf aan de praat gekregen.
                        Ik post wel even hoe het gegaan is met de monteur, of die het heeft kunnen vinden!

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben benieuwd wat de oorzaak is.

                          Met een 4T is het handig om een compressie meter te hebben.
                          Stel je hebt 45.000 km erop zitten en lage compressie.. dan eerst de cilinderkop eraf en kleppen nakijken op lekkage en eventueel inslijpen of de kop vervangen.
                          Dan de slotspeling van de zuigerveren nameten/vervangen.. eventueel de cilinder ook vervangen als deze onrond is of zichtbare slijtage heeft.
                          Dan alles weer monteren en compressie meten.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Eddy22 View Post
                            Ik ben benieuwd wat de oorzaak is.

                            Met een 4T is het handig om een compressie meter te hebben.
                            Stel je hebt 45.000 km erop zitten en lage compressie.. dan eerst de cilinderkop eraf en kleppen nakijken op lekkage en eventueel inslijpen of de kop vervangen.
                            Dan de slotspeling van de zuigerveren nameten/vervangen.. eventueel de cilinder ook vervangen als deze onrond is of zichtbare slijtage heeft.
                            Dan alles weer monteren en compressie meten.
                            Hij had 8 bar compressie, en de beste man kon hem met pijn en moeite starten, maar viel meteen weer uit. Hij heeft hem uit elkaar gehaald. Zuigerveren en zuiger worden vervangen volgende week.
                            Ga er van uit dat het dan weer goed is..

                            Comment


                            • #15
                              Mijn Fiddle heeft het oude type motorblok, en kwam een blokje tegen van een Fiddle 2 50s.
                              Past dit blokje er zo 1 op 1 onder? Iemand die mij daar antwoord op kan geven?

                              Comment

                              Footer Ad Widget

                              Collapse

                              Unconfigured Static HTML Module

                              Collapse

                              Static HTML Module Content
                              Working...
                              X