Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

yamaha neos 4T 2016

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eddy22
    replied
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...werking-uitleg

    De ECU regelt de ontsteking. Het gebruikt de toerentalsensor om het ontstekingspunt te bepalen (op basis van de ontbrekende nok op de snelheidssensor rotor wiel). Het berekent de ontstekingsvervroeging op basis van de lading, motortoerental, de motortemperatuur parameters, enz. Een verblijfstijd (spoel oplaadtijd) correctie wordt toegepast op basis van de accuspanning.
    Alles werkt samen je kan niet zeggen het is dit of dat maar de benzinedruk moet wel hoger zijn dan 3 bar zover ik het kon lezen.
    Benzinedruk heeft o.a te maken met de luchtpomp ,drukregelaar en mengkamer.

    Misschien is laten uitlezen makkelijker dan dagen zoeken.

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    hoi eddy22
    zit er toch een sensor op de krukas? die een impuls naar de injector moet geven?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    was goed idee eddy22,stekkers in spuiten hij heeft gelopen,maar komt langzaam op toeren en stationair gaat hij uit,dus te weinig benzine denk ik,ga hem ff weg zetten,en rond kijken naar een pomp,heb net pomp gemeten meet 2,5 bar is dus ook goed,komt alleen heel weinig benzine uit de injector
    Last edited by henk jonas; 4 June 2020, 12:57.

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    door de contact spray komt er wel meer benzine uit de injector,hoop dat ik er nu uit ga komen,ik houd jullie op de hoogte

    Leave a comment:


  • Eddy22
    replied
    Haal alle stekkers en verbindingen van de bekabeling waar ze overal heenlopen eens los en spuit ze in met contakt cleaner het kan een slecht contakt zijn,helaas heb ik geen
    electrisch schema anders kon je kijken waar stroom op moet komen.
    Ook een relais wat klikt kan toch niet voldoende stroom doorgeven kijk daar ook naar.

    Wat ik erover kon vinden:
    Als de accu te weinig vermogen heeft krijg je ook problemen met een inspuit motor omdat o.a. de startmotor veel stroom vraagt waardoor de ECU enz te weinig krijgt.
    De brandstof pomp vraagt ook veel stroom om de benzinedruk op 3 bar te krijgen .


    Kijk ook de massa na van de accu en starmotor vaak is dat een probleem.

    De yamaha giggle heeft dezelfde E4 motor,misschien vind je via de tekeningen en trouble shooter een oplossing.
    file:///D:/Downloads/Yamaha%20Giggle...0opti%20SH.pdf

    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...werking-uitleg

    Hier ook het uitvallen van een neos..
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...allen-neo-s-4t
    Last edited by Eddy22; 2 June 2020, 14:22.

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    hoi Eddy22
    ecu getest op andere scooter,is ook goed,kom nu bij de pomp uit,als ik pomp aan zet bouwd hij flink druk op,alleen de injector hoor ik niet aan klikken,wel als ik er zo stroom op zet,maar niet via de orginale stekker zeg maar

    Leave a comment:


  • Eddy22
    replied
    Mogelijk dat het werkt
    Het is nummer is voor de leverancier om te weten welk type ECU je hebt,of je een ander nummer kan gebruiken weet ik
    ook niet omdat het euro 4 ECU gebeuren nog allemaal vrij nieuw is en er weinig informatie over is.

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    dus nr moet gelijk zijn van de ecu,komt zo iemand met een neos een nieuwere van 2019,ik wou de ecu daar even in proberen,zou dus niet lukken als het nr niet klopt?

    Leave a comment:


  • Eddy22
    replied
    Jouw scooter heeft een ECU ,ik zou de scooter eerst laten uitlezen bij de brommerboer zodat je niet onnodig geld uitgeeft.

    Vergelijk de nummers met jouw ECU.
    https://www.marktplaats.nl/a/fietsen...di-bobine.html

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    ben er achter dat de injector goed is,dus het zou de cdi kunnen zijn,weet iemand of ze 2dehans verkrijgbaar zijn,zag advertentie van vorig jaar voor 95 euro,heb het er wel voor over,maar moet het zeker weten,heb je nog tips eddy22

    Leave a comment:


  • Eddy22
    replied
    Er staan manuals maar helaas idd in het frans
    De injector is nieuw prijzig ,je vind ze soms ook tweedehands maar ik zou eerst laten testen of die wel kapot is.

    Zie video
    https://www.youtube.com/watch?v=96sl1lnYyGo

    Meer info:
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...016#post111334

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    volgens mij is deze kapot,is de injector,zie foto,ik hoop dat ze los verkrijgbaar zijn
    Last edited by henk jonas; 31 May 2020, 11:11.

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    is er ook ergens een onderhoud manuel te downloaden?heb er eentje in het frans,maar daar kom ik niet mee weg

    Leave a comment:


  • henk jonas
    replied
    de leiding van de benzine pomp naar de verstuiver komt geen benzine uit,als ik de slang los haal bij de pomp,komt daar wel benzine uit,dus lijkt me de pomp wel goed,zit er bij de verstuiver een klepje?want er gaan ook 2 draden heen

    Leave a comment:


  • Eddy22
    replied
    Ik neem aan dat je tank ontluchting,verstopte benzinefilter, benzinekraan en vacuumleiding al na hebt gekeken.
    Dat is heel lastig bij de euro 4 scooters,het beste kan je hem aan de meetapparatuur laten hangen bij een scooter maker.

    Leave a comment:

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
Working...
X