Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grande Retro geen vermogen en alles gecheckt!! Of mis ik iets?

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb inderdaad met sls systeem en zag dat de pakkingen die onder bij het sls systeem zitten (waar hij met twee schroeven vast zit zie rode pijl) echt slecht zijn. Zal deze ook eens vervangen. Misschien dat dat het "knalpijp" geluid veroorzaakt. Ik heb de uitlaatpakking van de cilinder nog niet vernieuwd.

pakking_sls.jpg

Ik heb geen slangetje lopen van de deksel naar het luchtfilter maar dat klopt dan dus omdat ik een sls systeem heb of ... ?

Eddy, bedankt weer voor je hulp. Ik leer iedere dag weer iets bij.

Comment

Daar kan idd geluid vanaf komen ( bij rode pijl)
      Ook met het SLS syteem loopt het slangetje van de carter ontluchting naar het luchtfilter.

Omdat er geen slangetje opzit zal de deksel en carburateur vol plakkerige olie zitten van de damp die neerslaat, zeker als je lange stukken rijd.
      Deze aansluiting mag je dus absoluut niet afdichten!!! dan loopt de carterdruk op en vliegen je oliekeeringen eruit.
      deksel2.jpg
      Last edited by Eddy22; 15 April 2021, 19:57.
      ScooterHulp moderator

Comment

Nou, vandaag de sls pakking vernieuwd en het vreemde geluid (als of knalpijp lekt) is weg. Na de uitleg van Eddy begrijp ik nu iig ook waarom. Super.
        Ook de bougie vervangen en starten gaat nu zowel bij koud als warm redelijk goed.
        Alleen het afregelen van de stationair instellingen, daar moet ik toch nog maar eens goed voor gaan zitten.

Als de scooter warm is loopt hij redelijk goed maar ik denk iets te hard stationair.
        Als hij koud is loop hij nauwelijks stationair. Ik heb de choke gecontroleerd en deze werkt (lijkt mij zover) goed.
        Nu heb ik ooit de stationair sproeier vervangen (toen ik mijn scootertje net had) maar heb toen eigenlijk niet zo op de maat gelet. Heb toen gewoon een sproeier besteld en er in geschroefd (tja kennis komt heel langzaam). Misschien dat dat er ook me te maken heeft. Eens kijken of ik kan achterhalen wat ik toen besteld heb.

Ik ben iig al weer een heel stuk verder nu dankzij jullie hulp.
        • hij start, zowel koud als warm,
        • Geen plofjes meer of 'defecte knalpijp geluid'.
        • Weet dat ik nog een slangetje moet plaatsen tussen de carterontluchting en luchtfilter (ontluchting is wel open gelukkig)
        Dus ik kan weer lekker toeren op 60+ leeftijd snelheid.

Binnenkort de 4 Takt stationair afstellingen nog eens goed en op mijn gemak nalopen. Loopt hij misschien ook koud lekker stationair.

Echt super bedankt voor de hulp.

Comment

Een 4 Takt kun je koud het beste starten door eerst 2 of 3 keer ( ligt aan de temperatuur) aan de gashandel te draaien.
          De eerste 2 min zal hij niet snel optrekken, een 4 T moet eerst ff goed warm worden voordat hij lekker loopt.
          Ikzelf start mijn 4T en wacht even tot het toerental omhoog komt ( dat je gas kan geven) en rij dan rustig weg.

Stationair sproeier 35.
          ScooterHulp moderator

Comment

Nou, vandaag nog eens goed gaan zitten voor de afstelling van de carburateur. Een hele tijd bezig geweest en het lijkt erop dat hij nu echt redelijk goed start en loopt. Wat ik wel heel vreemd vind is dat ik de luchtstelschroef van de carburateur helemaal dicht moet draaien om het toerental bij stationair zo hoog mogelijk te maken. Vervolgens het ik de stationairschroef van de gashendel zo afgesteld dat hij niet te hard stationair loopt.

Iedereen heeft het er over dat de luchtschroef op de carburateur zo'n ander halve slag open moet staan maar dan zakt het toerental bij mij best veel. Nogmaals, het maximale toerental is bij helemaal dicht.

Zou dit aan de luchtschroef zelf kunnen liggen ? Sluit deze niet goed af. Af is de stationairsproeier niet juist? Hij loopt nu redelijk goed maar vindt dit toch maar vreemd, het helemaal moeten dichtdraaien van de luchtmengschroef.

Enige tip ??

Comment

Helemaal dichtdraaien van de luchtschroef is :
              1-Als de stationair sproeier te klein is.
              2- Als je een vacuumlek hebt. ( dat hij b.v. aan het spruitstuk ergens valse lucht trekt)

Spuit met deo of remmenreiniger rond het spruitstuk en luister of het toerental verandert, zoja dan heb je een lek.
              Let wel op met brandgevaar bij remmenreiniger!!!
              Last edited by Eddy22; 13 May 2021, 19:39. Reason: punt 1 aangepast sproeier te groot moet te klein zijn.
              ScooterHulp moderator

Comment

Je beschrijft het helemaal goed vind ik.
                Het gedrag is niet normaal namelijk.

Misschien lekt bij het spruitstuk van de carb valse lucht naar binnen? Laat de motor eens stationair draaien en spuit wat remreiniger rondom het spruitstuk en de carb. Reageert de motor hierop, dan heb je een lekkage.

Wat ook mogelijk is, is dat je stationair sproeier verstopt of te klein is. Of de naald van je lucht schroef beschadigd.

Eventueel kan ik je voor 30 euro een nieuwe carb opsturen, ik heb er nog drie liggen.

Comment

Master Eddy was sneller, haha!

Over punt 1 heb ik een vraag.. als deze schroef lucht regelt, snap ik het niet.
                  Als de schroef brandstof regelt snap ik het wel en heeft Eddy gelijk! (as usual )

Comment

Ik heb punt 1 aangepast ,moest te klein zijn dan staat de lucht schroef verder dicht voor een juist mengsel.

Over punt 1 heb ik een vraag.. als deze schroef lucht regelt, snap ik het niet.
                    Als de juiste stationair sproeier erin zit dan staat de luchtschroef ergens rond de anderhalve slag.
                    Als de stationair sproeier te klein is dan heb je voor een juiste verbranding de luchtschroef bijna dicht staan.
                    Als de stationair sproeier te groot is dan heb je voor een juiste verbranding de luchtschroef b.v 4 slagen open staan.
                    ​​​​​​​
                    ScooterHulp moderator

Comment

Bedankt alweer voor de tips.
                      Nou morgen dan maar weer eens kijken want vandaag startte hij voor geen meter. (Gisteren wel eigenlijk). Morgen eens met deo rond het spruitstuk spuiten. Heb spruitstuk en pakking ooit al eens vervangen maar wie weet. Anders eens een nieuwe stationair sproeier bestellen.

Kan het ook aan het niveau van de brandstof in de carb. Liggen. Viel mij op de de metalen lipje waar de vlotter aan hangt verbogen is zodat het niveau hoger is. Hoe stel ik dat af?

Hoop dat ik mijn retro weer snel in orde heb. Wordt tijd om weer eens lekker te toeren. ( Vandaag dus niet gelukt omdat hij niet wilde starten.)

Graag weer jullie tips.

Comment

Mogelijk zijn kanalen in je carb verstopt. Doe jezelf een plezier en koop voor een paar hamburgers een nieuwe carb.

Zet ook een nieuwe CDI erop en ga dan eventueel verder zoeken. Natuurlijk wil je alles onderzoeken en begrijpen, maar bedenk dat het om goedkope Chinese troep gaat. Dit spul is van inferieure kwaliteit en slijt veel sneller dan bij goede merken.

Ik heb zelf nog een Kymco VP50 met 30.000 km erbij gekocht. Deze start en rijdt als nieuw, heeft meer comfort en een betere wegligging. Kortom, veel hogere kwaliteit dan de standaard Chinese rotzooi..

Comment

Is overigens een standaard 18mm carb.
                          Last edited by fazerpaul; 14 May 2021, 21:53.

Comment

Gisteren dus zowat het hele blok met deo bespoten (vooral tussen carb en het spruitstuk en het spruitstuk en het blok. Ik hoor geen verschil van het stationair toerental dus valse lucht lijkt me hier dus niet aangezogen te worden. Ook het slangetje tussen het spruitstuk en de benzinekraan eens luchtdicht afgesloten om te zien af het dan beter was. Geen verschil.

Ik heb reeds een nieuwe CDI bestel (op de link die in deze chat stond - bij Ali) en die verwacht ik ieder moment. Zal ook maar eens een nieuwe carb bestellen ( Carburateur 50CC 4-Takt Retro scooter AGM BTC IVA Fosti Senzo ZNEN La souris GY6 18mm 18,5mm | China Scooter Onderdelen). Ben benieuwd of hij daarna beter start en stationair loopt. Gewoon rijden doet hij als een trein.

Dat een chineesje niet zo degelijk is als een model dat 3x zo duur is lijkt mij logisch maar voor mij als hobby is deze grand retro goed betaalbaar. En wat sleutelen is ook leuk (moet natuurlijk wel in verhouding staan). De grand retro van mijn dochter (met een kilometerstand van bijna 25.000) loopt als een zonnetje en start zo makkelijk. Het kan dus wel. Heb bij die scooter recentelijk alleen de kleppen gesteld, bougie, olie en luchtfilter vervangen

Comment

Luchtschroef staat bijna dicht...
                              Stationair sproeier al vervangen/ of goed doorgeblazen /geprikt met een staaldraadje?

Slecht starten:
                              Stekkers nakijken bobine/cdi/pickup
                              Bougiedop van de bougiekabel afdraaien en nakijken op oxidatie.
                              Massa van bobine en blok en accu zuiver maken.

ScooterHulp moderator

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                              Working...
                              X