Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grande Retro geen vermogen en alles gecheckt!! Of mis ik iets?

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat heb ik dus nooit zo gedaan bij de Chinese GY6 motortjes. Moet dat hierbij ook zo gebeuren?
    Het eerst stationair laten lopen enz is nodig als je de olie helemaal vernieuwd hebt omdat de olie dan rond gepompt word en het oliepeil dus nog zakt.

Voor te peilen of er nog genoeg olie in zit draai ik ook alleen het dopje eruit bij mijn Kymco en dip ff om te peilen.

Zie video olie verversen.:

Comment

Zoals ik het peil meet, klopt dus eigenlijk niet..
      Het verschil tussen in- en uitgeschroefde peilstok is toch zeker 1 cm en daarmee dus ook het maximum olie niveau.

Maar ik zie in het filmpje dat het midden van het geblokte deel van de peilstok prima is. Ik heb steeds 0,7 liter gevuld bij verversen en dan stond het peil bij mijn methode op maximaal niveau dacht ik.
      Last edited by fazerpaul; 24 May 2021, 19:29.

Comment

Iets te weinig olie is nog geen probleem ,te veel olie wel omdat er dan druk opgebouwd word.
        Met inschroeven had je het peil op max gezet en als je daarna dipt dan staat het op het midden , dus dat is ook prima.

Comment

Dankjewel Eddy! Ben ik weer gerust gesteld, want zonder olie gaat het beestje snel dood hè..

Comment

Even ter terugkoppeling. Het niet goed starten van mijn Grand retro werd veroorzaakt door de CDI. Heb de nieuwe cdi gemonteerd en starten gaat nu perfect, zowel koud als warm. Het onregelmatige stationair lopen werd veroorzaakt door de carburateur. Nieuwe gemonteerd en loopt nu over het hele bereik gewoon goed. Is nu wel wat dorstiger. Van 1 op 35 naar 1 op 25. Komt ook denk ik omdat ik een brede ring bij de Vario gemonteerd heb omdat hij anders te hard loopt.

Comment

Goed om te horen dat hij nu prima start en netjes stationair draait! Ook leuk om te lezen dat het toch aan de CDI lag.

Ik denk dat je nu een grotere sproeier erin hebt zitten. Misschien kun je wat meer lucht geven door de begrenzing aan het luchtfilter aan te passen.

Verder ook niet teveel toeren gaan draaien. Dan beter de vario ring aanpassen en minder gas geven. Bij weinig toeren en met een beetje gas rijden moet hij heel zuinig kunnen draaien!
              Last edited by fazerpaul; 1 August 2021, 17:54.

Comment

Is nu wel wat dorstiger. Van 1 op 35 naar 1 op 25. Komt ook denk ik omdat ik een brede ring bij de Vario gemonteerd heb omdat hij anders te hard loopt.
                Als de scooter langzamer gaat b.v 30 km/h met volgas dan verbruikt hij "evenveel" als dat je 55 km/h rijd met volgas aangezien het max toerental bijna hetzelfde blijft.
                Alleen de afstand die je met 30 km/h aflegt in een uur is minder

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                Working...
                X