Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Agm VX50 slaat elke paar kilometer af

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Agm VX50 slaat elke paar kilometer af

    Goedemiddag,

    Ik heb hier een AGM VX50 staan. De scooter start koud altijd perfect, geen haperingen en loopt mooi stationair.
    Nu heb ik er het volgende probleem mee:

    Elke paar kilometer slaat de scooter af. Hij valt uit. Op het moment dat dit gebeurt lijkt het bijna alsof de benzine toevoer stopt. Terwijl ik nog gas geef, verliest de scooter alle power en rolt rustig uit tot complete stilstand.
    Hierna kan ik de scooter ook niet direct meer starten. Startmotor draait dan goed rond maar geen teken dat die aan wilt slaan.
    Na 5 minuten kan ik de scooter weer starten en kan ik weer maximaal 5 a 6 kilometer rijden.

    Er is nooit E10 getankt, na de overgang op E10 in Nederland is er alleen E5 euro 95 getankt in Duitsland.
    De carburateur is compleet gereinigd van binnen.
    De cdi is al vervangen
    er zit een nieuw NGK bougie in.

    Als de scooter loopt lijk ik geen kracht te missen, loopt mooi op naar de 40km per uur (het is een snor met onbegrensde cdi)
    Olie zit precies genoeg in, luchtfilter is nieuw.
    Carburateur is 1000km geleden vervangen.

    Momenteel weet ik zo niet meer wat ik nog kan proberen.

    Kleppen zijn door de dealer 500km geleden gesteld. Daarna is het zon 100km goed gegaan en sindsdien heb ik de problemen.

    Iemand die mij misschien op de goede weg kan helpen?

  • #2
    -Verstopte tank ontluchting. ( draai de tankdop los en een stuk rijden)
    -bobine die warm word en niet meer goed vonkt.( op het moment dat hij uitvalt even een losse bougie in de bougiedop en kijken of er nog een goede vonk is)
    -Verstopte benzinefilter wat tussen de leiding zit of in de tank zelf het zeefje wat aan de benzinekraan zit (op het moment dat hij is uitgevallen
    ​​​​​​​ de toevoerslang naar de carb los halen dan moet met een keer kicken al benzine stromen.

    De bobine met de stand Ohm door meten.
    Je meet op alletwee de contacten of de weerstand waarde evenveel is,soms meet je de waarden ook goed maar is er een lek in de behuizing en is hij toch defect.

    Eerste gedeelde van de video voor de bobine.
    https://www.youtube.com/watch?v=PnzsuRAV-Ro

    Comment


    • #3
      Beste Eddy,

      Bedankt voor het antwoord.
      Nu met koude motor de bobine doorgemeten, lijkt helemaal in orde.
      Ga straks even een stuk rijden en proberen na het uitvallen.
      Gisteren na uitvallen heb ik direct de benzine slang van de carburateur los gehaald om te kijken of er nog wel toevoer was. En zonder kicken kwam er al benzine uit de slang. Zeefje voor benzine is ook nieuw.
      Ga nogmaals de carburateur open trekken en schoonmaken.

      Wat mij opviel, dat de eerste keren dat dit gebeurde de scooter eerst na 2km ging stotteren en dan 3km na het stotteren uitviel, nu komt het stotteren niet meer voor, maar de uitval nog wel.

      Ik laat vanavond even mijn bevindingen weten!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Eddy22 View Post
        -Verstopte tank ontluchting. ( draai de tankdop los en een stuk rijden)
        -bobine die warm word en niet meer goed vonkt.( op het moment dat hij uitvalt even een losse bougie in de bougiedop en kijken of er nog een goede vonk is)
        -Verstopte benzinefilter wat tussen de leiding zit of in de tank zelf het zeefje wat aan de benzinekraan zit (op het moment dat hij is uitgevallen
        ​​​​​​​ de toevoerslang naar de carb los halen dan moet met een keer kicken al benzine stromen.

        De bobine met de stand Ohm door meten.
        Je meet op alletwee de contacten of de weerstand waarde evenveel is,soms meet je de waarden ook goed maar is er een lek in de behuizing en is hij toch defect.

        Eerste gedeelde van de video voor de bobine.
        https://www.youtube.com/watch?v=PnzsuRAV-Ro
        Ik denk dat het de bobine is, net een nieuwe besteld.
        Dinsdag eens even testen, meteen voor zekerheid dan even een bougie halen.
        Nog een tip welke NGK bougie het beste in dit model kan? (Gy6 china blokje)

        Comment


        • #5
          Bougie Ngk Cr7HSA (4T)

          Is de originele bougie voor een 4t scooter.


          Comment


          • #6
            Vandaag bobine en bougies vervangen.
            leek prima te gaan, maar na 12km rijden weer hetzelfde, afslaan en niet meer te starten.
            Meteen benzineslang er af gehaald, liep benzine uit.
            Bougie lijkt nog te vonken Carburateur schoongemaakt, zag dat sproeier 83 er in zit

            Comment


            • #7
              Meteen benzineslang er af gehaald, liep benzine uit.
              Benzine wat nog in de slang zit wat eruit loopt neem ik aan.

              Hoofdsproeier 80 zou al groot genoeg moeten zijn.
              Als de scooter is uitgevallen is de bougie dan kurkdroog en welke kleur heeft de bougie?

              Even hardop denken

              Je scooter verbruikt meer benzine dan dat er in de vlotterkamer komt en valt uit.
              Dat zou betekenen dat er niet snel genoeg benzine bijstroomd tijdens het volgas rijden.
              Als je dan eventjes stopt loopt de vlotter weer vol en kun je weer rijden.

              *vacuumslang naar benzinekraan poreus.
              *vuil in de tank.
              *benzinekraantje ( vacuum membraan wat niet meer goed werkt)

              bougie.jpg

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dutchdeveloper View Post

                Wat mij opviel, dat de eerste keren dat dit gebeurde de scooter eerst na 2km ging stotteren en dan 3km na het stotteren uitviel, nu komt het stotteren niet meer voor, maar de uitval nog wel.
                Automatische choke werkt niet en blijft teveel benzine geven?

                Klepspeling te krap waardoor bij opwarming de kleppen niet meer sluiten?

                Comment


                • #9
                  Mijn bescheiden bijdrage want ScooterKing Eddy is echt goed bezig!

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor de antwoorden,
                    ik ga morgen met jullie tips aan de slag!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by fazerpaul View Post
                      Klepspeling te krap waardoor bij opwarming de kleppen niet meer sluiten?
                      Daar zou je eens gelijk in kunnen hebben,de kleppen waren bij de dealer gesteld ,maar het zou niet de eerste dealer zijn waarbij iets fout gaat.

                      Foutieve klepspeling
                      In principe zij er maar twee foutieve afstellingen mogelijk, en te krappe klepspelling en een te ruime klepspelling. Een te krappe klepspelling is van die twee het gevaarlijkst. Door een te krappe klepspelling wordt de tijd dat de klep op de klepzitting rust kleiner. Die klep moet echter gedurende een bepaalde tijd op de klepzitting rusten, wil de klep zijn hitte kwijt raken. Door het kontact met de koele klepzitting kan de hitte "wegstromen". Wordt de klep te heet, dan smelt hij plaatselijk en komt er een gat in te zitten, waardoor hij niet meer goed afdicht, de compressiedruk wegvalt en de desbetreffende cilinder slecht gaat lopen. In het ergste geval raakt de klep de zitting helemaal niet meer en valt de kompressie bijna geheel weg, een zeer slecht presterende motor is het gevolg. Rijd men toch door met deze motor dan zal de klep bijna geheel verbranden, met alle gevolgen van dien. Meestal komen dit soort dingen voor bij de uitlaatklep. Langs de inlaatklep stroomt namelijk vers en koel mengsel, maar bij een geopende uitlaatklep stroomt er verbrand en gloeiend heet uitlaatgas langs. De directe reden dat deze uitlaatklep meer risico loopt, is dus dat hij veel heter wordt. Er is echter ook nog een indirecte reden. Doordat de uitlaatklep heter wordt heeft de klepzitting van die klep meer te lijden. Als deze erg heet wordt, verbrandt er elke keer een dun laagje van het raakvlak met de uitlaatklep. Dit verbrande laagje slijt versneld weg. waardoor de klep hoger in de kop komt te liggen en de klepspeling versneld afneemt. Door de kleinere klepspeling rust de klep korter op de zitting, waardoor de klep nog het wordt, enzovoorts.

                      Bron: Dyane.nl

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eddy22 View Post

                        Daar zou je eens gelijk in kunnen hebben,de kleppen waren bij de dealer gesteld ,maar het zou niet de eerste dealer zijn waarbij iets fout gaat.

                        Foutieve klepspeling
                        In principe zij er maar twee foutieve afstellingen mogelijk, en te krappe klepspelling en een te ruime klepspelling. Een te krappe klepspelling is van die twee het gevaarlijkst. Door een te krappe klepspelling wordt de tijd dat de klep op de klepzitting rust kleiner. Die klep moet echter gedurende een bepaalde tijd op de klepzitting rusten, wil de klep zijn hitte kwijt raken. Door het kontact met de koele klepzitting kan de hitte "wegstromen". Wordt de klep te heet, dan smelt hij plaatselijk en komt er een gat in te zitten, waardoor hij niet meer goed afdicht, de compressiedruk wegvalt en de desbetreffende cilinder slecht gaat lopen. In het ergste geval raakt de klep de zitting helemaal niet meer en valt de kompressie bijna geheel weg, een zeer slecht presterende motor is het gevolg. Rijd men toch door met deze motor dan zal de klep bijna geheel verbranden, met alle gevolgen van dien. Meestal komen dit soort dingen voor bij de uitlaatklep. Langs de inlaatklep stroomt namelijk vers en koel mengsel, maar bij een geopende uitlaatklep stroomt er verbrand en gloeiend heet uitlaatgas langs. De directe reden dat deze uitlaatklep meer risico loopt, is dus dat hij veel heter wordt. Er is echter ook nog een indirecte reden. Doordat de uitlaatklep heter wordt heeft de klepzitting van die klep meer te lijden. Als deze erg heet wordt, verbrandt er elke keer een dun laagje van het raakvlak met de uitlaatklep. Dit verbrande laagje slijt versneld weg. waardoor de klep hoger in de kop komt te liggen en de klepspeling versneld afneemt. Door de kleinere klepspeling rust de klep korter op de zitting, waardoor de klep nog het wordt, enzovoorts.

                        Bron: Dyane.nl
                        Welke klepspeling zou je aanraden? Heb nog een voetmaat liggen, dan kan ik zien of die goed gesteld zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Bij een chinese scooterword de klepspeling in het algemeen voor de in en uitlaat hetzelfde gesteld.
                          ( de inlaat mag iets krapper als je voelermaten hebt met 0.08 enz )
                          Klepspeling in en uitlaat = 0.10 mm.

                          https://www.scooterhulp.com/forum/ho...eier-vervangen
                          Last edited by Eddy22; 24 June 2020, 10:21.

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt, voelermaat nog niet terug gevonden.
                            merk dat na vervangen bobine en bougie de scooter voor afslaan veel stottert/gaat inhouden. Elke 15 meter tot die afslaat.
                            Meteen daarna carburateur er af gehaald en vlotterkamer zat vol met benzine, dus toevoer lijkt in orde.
                            Ga even verder zoeken naar voelermaat, denk dan toch de klepspeling

                            Comment


                            • #15
                              Hmm, net klepspeling nagekeken, in staat iets kleiner dan 0,1 (gaat 0,1 strak doorheen.) Uit staat op precies 0,1
                              ga alle benzine voor zekerheid er uit halen en de hele tank reinigen en de vacuümpomp checken

                              Comment

                              Footer Ad Widget

                              Collapse

                              Unconfigured Static HTML Module

                              Collapse

                              Static HTML Module Content
                              Working...
                              X