Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Agm VX50 slaat elke paar kilometer af

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Eddy22 View Post
    Benzine wat nog in de slang zit wat eruit loopt neem ik aan.

    Hoofdsproeier 80 zou al groot genoeg moeten zijn.
    Als de scooter is uitgevallen is de bougie dan kurkdroog en welke kleur heeft de bougie?

    Even hardop denken

    Je scooter verbruikt meer benzine dan dat er in de vlotterkamer komt en valt uit.
    Dat zou betekenen dat er niet snel genoeg benzine bijstroomd tijdens het volgas rijden.
    Als je dan eventjes stopt loopt de vlotter weer vol en kun je weer rijden.

    *vacuumslang naar benzinekraan poreus.
    *vuil in de tank.
    *benzinekraantje ( vacuum membraan wat niet meer goed werkt)

    bougie.jpg
    Probleem van uitvallen lijkt te zijn opgelost, maat het stotteren blijft (ofja elke zoveel meter valt het vermogen voor 0,5 seconden volledig weg, alleen als die goed warm is)
    nu is op het moment dat het stotteren begint ook want anders raars aan de hand, alle meters gaan dan elke paar minuten raar doen (voltage meter accu en benzine tank meter) die vallen dan compleet weg en komen dan weer tot leven.
    Dus maar weer even verder zoeken

    Comment


    • #17
      Dat zou een massa probleem kunnen zijn maar ik vermoed de spanningsregelaar die niet meer goed werkt.

      Bekabeling,laadstroom,kortsluiting controleren.
      https://www.scooterhulp.com/forum/sc...ng-controleren

      Pick-up controleren.
      Als je de pickup doormeet met de piep-stand en draait aan het vliegwiel, dan geeft hij een kortstondige piep als de pukkel langskomt. Die schakelt dan dus goed..

      Spanningsregelaar/gelijkrichter controleren.
      https://www.youtube.com/watch?v=qg3rcPamp7w

      Om te bepalen of de spanningsregelaar de accu laad, is de motor te starten en met
      de multimeter op de accupolen de spanning meten.
      Deze moet tussen de 13.6/14.4 volt zijn.( laadspanning)

      Comment


      • #18
        Originally posted by Eddy22 View Post
        Dat zou een massa probleem kunnen zijn maar ik vermoed de spanningsregelaar die niet meer goed werkt.

        Bekabeling,laadstroom,kortsluiting controleren.
        https://www.scooterhulp.com/forum/sc...ng-controleren

        Pick-up controleren.
        Als je de pickup doormeet met de piep-stand en draait aan het vliegwiel, dan geeft hij een kortstondige piep als de pukkel langskomt. Die schakelt dan dus goed..

        Spanningsregelaar/gelijkrichter controleren.
        https://www.youtube.com/watch?v=qg3rcPamp7w

        Om te bepalen of de spanningsregelaar de accu laad, is de motor te starten en met
        de multimeter op de accupolen de spanning meten.
        Deze moet tussen de 13.6/14.4 volt zijn.( laadspanning)
        Vanochtend weer verder gekeken, lag een massa naar het blok vanaf de accu. Zat ook op het frame 1 gemonteerd, maar deze zat rechtstreeks op verf, dus kaal geschuurd en opnieuw vastgemaakt. Straks weer een rit van 25 kilometer dus kijken wat doe doet.
        anders vanavond de spanningsregelaar maar eens doormeten

        Comment

        Footer Ad Widget

        Collapse

        Unconfigured Static HTML Module

        Collapse

        Static HTML Module Content
        Working...
        X