Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Vespa Sprint 4T komt na multivar niet boven 20 km uit

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vespa Sprint 4T komt na multivar niet boven 20 km uit

    Hoi allen! Ik ben radeloos.
    Ik heb een standaard Vespa Sprint 4T snor. Blok is helemaal standaard, behalve dat de vario ring is verwijderd. De scooter rijd op top ongeveer 40 op de teller en daar ben ik blij mee. Echter is een fietser al halverwege de kruising wanneer ik ongeveer 10 rijd oftewel helemaal geen acceleratie vermogen. Nou las ik dat als ik een multivar er in doe dat hij dan wel op zou trekken, heb ik gedaan maar als eind resultaat komt de gehele scooter niet meer boven de 20 en echt helemaaal geen acceleratie vermogen meer.. heeft iemand een idee wat ik moet doen voor een beetje acceleratie vermogen.

    setup:

    vario standaard
    Rollen 6.1 gr.

    Koppeling: standaard
    Drukveer: standaard
    Trekveren: rood?!


    verder een lijst van wat ik heb gedaan:
    - carter kap demontage
    - bout krukas demontage
    - tandwiel met plastic fan demontage
    - vsnaar demontage ( van krukas af getrokken zonder echt kracht te zetten)
    - variateur demontage( in zn geheel eruit getrokken)
    - bout koppeling ( demontage, zat heeeel strak via koppeling blokeer sleutel los gekregen)
    - koppeling huis licht opgeschuurd en schoongemaakt zonder producten
    - v snaar demontage
    - via koppeling blokeer sleutel ring van koppeling los
    - drukveer van origineel naar wit (plastic ring/kapje naar boven)
    - koppeling montage
    - variateur montage( soort bloem vormige binnenkant rollen en variateur en de bus zover mogelijk naar binnen geschoven
    - v snaar montage( de snaar zo diepmogelijk in de koppeling tussen de poulie met de pijlen richting de variateur)
    - tandwiel krans montage met fan en metaal “ houdertje?”
    -bout montage
    - carter kap montage.

  • #2
    Als je veel toeren maakt en niet voorruit komt dan de rolletjes verzwaren.
    Door de zwaardere drukveer in je koppeling houd de v-snaar de vario als het ware tegen om bij elkaar te komen daarom moeten de rollers zwaarder worden.
    Probeer eens 7.5 gram of zwaarder.

    Rijd je scooter al weg met een veel te laag toerental ( niet in de powerband) dan zwaardere trekveren monteren voor een hoger toerental met wegrijden.

    Een 4T is standaart traag, bij een 2v met cdi kan er een laagtoerige 70cc cilinder op voor meer trekkracht.

    Bij een ECU scooter word dat een duur verhaal( zie link)
    https://www.cityparts.nl/cilinder-po...-140-0223.html

    Is het een vespa met ECU of CDI?

    4T 2v is CDI
    4T 3v en 4v is ECU


    Opvoeren CDI of ECU
    https://www.joeyschaar.nl/producten/scooter-opvoeren


    MALOSSI ECU + MULTIVAR Met 7.5 gram rollen
    https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo

    Ik ga ervan uit dat je nu even genoeg informatie hebt

    Comment

    Footer Ad Widget

    Collapse

    Unconfigured Static HTML Module

    Collapse

    Static HTML Module Content
    Working...
    X