Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot kisbee black edition Injectie snor

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot kisbee black edition Injectie snor

Beste leden,
    Ik heb eergisteren een Peugeot kisbee black edition Injectie snor gekocht uit 2019 met 3600 km op de teller.
    Nu is het probleem is vanaf je aan het gashendel draait valt hij meestal uit met een plofke tenzij je rustig begint te gassen dan volgas.
    Bij volgas houd hij in en zakt hij in toeren dan vervolgens pakt ie hem weer op waardoor hij met volle vermogen gast maar dan terug inhoud en ploft en zowa kraak geluiden maakt uit de uitlaat. Hij schommelt. Ook trekt hij heel goed op tot +-25 dan op 25 blijft met het inhouden en schommelen terwijl een kisbee snor eigenlijk +-35 op de teller moeten halen.
    Stationair draait hij ook onregelmatig en valt uiteindelijk uit. Hij start moeilijk koud maar als hij warm is makkelijk .Als ik het gashendel voor de helft open draai en hem zo blijf houden draait hij gelijk zonder enig inhouden. Bij een hoeveelheid aantal toeren begint hij in te houden en te ploffen/kraken.
    Motorstorings lampje brandt niet.
    Zie video's

https://youtu.be/WBN7f8Ml9gY

https://youtu.be/xVfPrlc-7Pk
    Last edited by Suzuki50; 11 November 2020, 15:33.

Ik vermoed dat de TCP sensor ( gas positie sensor ) niet meer goed staat maar het kan b.v. ook een vuile luchtfilter zijn of te weinig benzinedruk enz.

Lees hier meer over injectie scooters
    Helaas zitten er veel onderdelen op die je niet zelf kan controleren of doormeten.
    Ik zou hem eens opnieuw laten afstellen en daarvoor moet hij aan de computer bij een scooter reparateur, hij kan dan gelijk zien of er onderdelen defect zijn en eventueel je snelheid aanpassen.
    ScooterHulp supermoderator

Comment

Dan zal ik dat maar eens laten doen.
      wat er ik ook zojuist ben achtergekomen is dat hij ook ploft uit de inlaat als ik hem kick en hi moeilijk aan wilt gaan.

Comment

Ploffen in de inlaat zou kunnen zijn dat de klepspeling niet meer goed staat, dan komen verbrande uitlaatgassen terug naar de carburateur.
        Is er geen onderhoudsboekje bij van de scooterwinkel, in het eerste 2 jaar moet onderhoud gebeuren volgens het boekje alleen al vanwege de garantie.
        Misschien kun je de vorige eigenaar vragen waar de scooter in onderhoud is geweest en of hij een boekje heeft.

Comment

Ja ik zal het eens vragen aan de vorige eigenaar.
          hij ploft uit de inlaat enkel alleen wanneer ik hem kick met en ook zonder gas dus eenmaal hij draait ploft hij niet via de inlaat mr wel via de uitlaat

Comment

Ik heb nog eens naar de video geluisterd en het lijkt meer op overslaan dan ploffen.
            Heb je al een nieuwe bougie erin geplaatst.

Comment

Ik heb er nog geen nieuw ingedaan. Ik zal er morgen een nieuw insteken en zien wat het probleem is.
              ik zelf denk dat het elektrisch gelateerd is.
              Ik laat u morgen het resultaat weten.

Comment

Om er terug op te komen.
                ik heb een ander bougieke ingestoken en de kleppen gecontroleerd. Kleppen stonden perfect op .10 inlaat en uitlaat en de bougie vonkt uitstekend maar de probleem blijft zich voort doen. Toen ik de oude bougie eruit haalde was hij wel zeiknat.

Comment

Het zou wat vreemd zijn als bij 3.600 km ineens de kleppen anders staan!
                  Het probleem dat zich voordoet kan men zelf niet oplossen, tenzij men de juiste uitleesapparatuur met dure software hebt aangeschaft.

En dat er geen melding is, en of het waarschuwing-led brandt niet is wel wat vreemd te noemen.
                  Let wel! Deze werkt alleen als er echt een mailfunction is geconstateerd. (dit wordt continu gecontroleerd)

Het vervelende is, is dat de (TPS), gasklep-(positie)sensor heel nauw samenwerkt met de temperatuursensor en de lambda- (zuurstof)sensor.
                  Deze geven elk een signaal naar de ECU computer, zodat deze weet hoeveel brandstof en lucht er nodig is bij zowel een koude als warme motor.
                  Dit is gedaan zodat de motor bij stationair, deel- en volbelasting continu het juiste mengsel aangevoerd krijgt.

Ik vermoed dan ook dat het e.e.a. niet goed (lees: te rijk) afgesteld staat.
                  Last edited by Flaming Rox; 14 November 2020, 20:10.

Comment

Ja een ander vermoeden van mij is ook dat hij te rijk staat. Waarschijnlijk ga ik hem laten afstellen bij een dealer. Wat ik raar vind is hoe kan hij in ene keer te rijk staat terwijl de ECU waarschijnlijk nog nooit is aangeraakt.
                    wat bedoeld u met e.e.a.?
                    Alvast bedankt

Comment

Wees er wel zeker van dat de uitgekozen dealer ook weet wat er speelt, en belangrijk is dat hij de juiste software heeft om het uberhaupt fatsoenlijk te kunnen (af-)stellen.
                      En het gaat ook niet om de ECU zelf, want daar is weinig tot niets aan af te stellen.
                      Het gaat om de actuatoren en sensoren die communiceren naar de ECU.

Dus het gasklephuis (positiesensor), temperatuursensor en de zuurstofsensor verdienen wat aandacht.
                      Het e.e.a. is dus; het één en ander! Bel een goede Peugeot dealer en leg je vraag voor ofdat zij het kunnen aanpassen en/of afstellen!
                      Last edited by Flaming Rox; 14 November 2020, 22:41.

Comment

Bedankt voor uw informatie. Ik zal ook ineens alle sensoren laten vervangen.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                        Working...
                        X