Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

139QMA Kleppen vraag

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 139QMA Kleppen vraag

Goedemorgen,

Ik heb hier een baotian met een 139QMA-A blok.
    Dit is een model met 4 kleppen.

Nu tikken de kleppen bij lopende motor en zat ik te kijken om de kleppen te stellen, nu kan dit niet op de standaard manier.

Kan iemand mij op weg helpen met dit type blok?

Het zal niet helemaal hetzelfde eruitzien , maar volgens mij heb je ook n tuimelaar voor twee kleppen zoals in dit filmpje . Merktekens gelijk zetten op top en dan kun je de twee in en uitlaat kleppen stellen. Bij 3 minuten gaat hij de kleppen stellen .

Comment

Originally posted by trabiarie View Post
      Het zal niet helemaal hetzelfde eruitzien , maar volgens mij heb je ook n tuimelaar voor twee kleppen zoals in dit filmpje . Merktekens gelijk zetten op top en dan kun je de twee in en uitlaat kleppen stellen. Bij 3 minuten gaat hij de kleppen stellen .
      Helaas komt het niet in de buurt
      Had ik direct al naar gekeken.

Hierbij een afbeelding:

IMG20210607174349.jpg

Comment

Dit is waarschijnlijk het systeem met plaatjes van verschillende dikte . eerst moet je je huidige speling per klep opmeten en deze noteren. Dan aan de hand van de vereiste speling , bepalen of er een dunnere of dikker plaatje tussen moet. Dan oude plaatje ertussenuit en opmeten , en daar de dikkere of dunnere maat mee bepalen Stelplaatjes 4T cilinderkop | Cityparts.nl Hier zijn die plaatjes te verkrijgen . Je zou even moeten kijken of die plaatjes ertussen zitten. Tussen tuimelaar en klepsteel dus 4 stuks
        Last edited by trabiarie; 7 June 2021, 19:35.

Comment

Kleppen stellen om de 10.000 a 15.000 km

Ligt eraan hoe erg ze tikken , met koude motor hoor je ze harder dan met warme motor dat is normaal.

1-Tuimelaar kun je mogelijk aan de kant schuiven en met een magneet pak je de oude shim er uit.
          2-Zuiger verdraaien dan de klep omlaag duwen en shim met magneet eruit halen.

Meet tevoren hoeveel speling je hebt om te bepalen welke shim dikte je nodig hebt.
          Je hebt hiervoor ook een micrometer nodig om de shim zelf te meten zodat je weet welke dikte en diameter je moet bestellen.

Helaas vind ik geen manual met de juiste afstelmaten voor de boatian 4T 4V
          ScooterHulp moderator

Comment

Voor de Baotian met een 4 kleppen motor kun je het best hier even kijken: NOKKENAS, KLEPPEN (dataparts.eu)
            Voor een compleet setje (25 st) is het : Bao-10141A-139QMA-A-0000

Per stuk zijn ze hier maar 2,74 euro mocht je ze nodig hebben.

Edit: De link van Cityparts heb je in dit geval niks aan, is puur voor de ''high end '' scooters uit het duurdere segment.
            De diameter van de shim/stelplaatsjes zijn bij de Chinese varianten is anders, dit komt omdat de de QMA cilinders & koppen een andere maat hanteren.
            Last edited by Flaming Rox; 9 June 2021, 21:42.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X