Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zip trekt niet goed door

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zip trekt niet goed door

Hoi,
    ik heb een piaggio zip 2000 4t (2009) met een 80cc Top Peformence, hij gaat met een standaard uitlaat 78km per uur maar paar dagen geleden heb ik de luchtfilter schoongemaakt en sinds dien rijd het alleen maar slechter, hij haalt uiterste 65 km, trekt niet goed meer door naar het top en bereikt de 78km niet meer.
    heb er een polini luchtfilterelement er in gezet en precies dezelfde resultaat, carburator schoongemaakt, nieuwe spruitstuk erop gezet, opnieuw de filter en nog steeds hetzelfde

weet namelijk niet wat ik hiermee moet doen

Door een ander type luchtfilter ( van origineel naar polini enz ) moet je de luchtschroef van de carburateur ook even nastellen.

Voel je dat de met volgas scooter inhoud ( wilt wel en wilt niet ) dan een grotere hoofdsproeier.
    Je merkt het ook als je het gashandvat iets terug draait bij volgas dat hij dan wel fijn loopt en niet inhoud.

Als je scooter was afgesteld ( hoofdsproeier) op een filter wat minder lucht doorlaat dan zal met een nieuw filter van polini je hoofdsproeier 1 of 2 maten groter moeten waarschijnlijk.
    Last edited by Eddy22; 10 June 2021, 15:44.
    ScooterHulp moderator

Comment

Weet je dan toevallig wat voor maat hoofdsproeier er in moet?
      gr

Comment

Geen idee welke er nu in zit bij jouw scooter dus even kijken en een maatje groter kopen/ monteren als de scooter dus idd inhoud zoals omschreven in vorige post.
        ScooterHulp moderator

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
        Working...
        X