Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heb een vraag betreft kleppen stellen van een 139QMB-E motor van een kisbee.

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb een vraag betreft kleppen stellen van een 139QMB-E motor van een kisbee.

Daarover vond ik eigenlijk al deze tread:

Kleppen stellen.

Maar kon niet meer reageren omdat dit topic gesloten was.

Nou lees ik dat als de afstelling te ruim staat de kleppen gaan tikken, of tik geluid gaan geven..
    Bij hoeveel MM gebeurd dit? En wat gebeurd er als de kleppen te krap staan?)

Nou lees ik hier een daar dat de volgende waardes kunnen:

0.05 inlaat
    0.10 uitlaat.

In de handleiding van de kisbee staat weer 0.10 inlaat en 0.10 uitlaat. (al las ik ergens dat de inlaat klep echter strakker gezet zou moeten worden??

Ook vond ik een tijdje een handleiding in PDF dat dit 0.06 inlaat en 0.08 uitlaat zou moeten zijn. (dit zou ook bij kymco zo zijn)

Bij het nieuwe injectie model (wat ik overigens NIET heb) staat er in de handleiding weer 0.08 inlaat en 0.08 uitlaat.

Het spookt mij teveel aan getallen, en er zullen wel vast mensen zijn die al dit eens geprobeerd hebben.

Ben zelf wel in bezit van een chinese voelermaat die zelfs van 0.10 tot 0.02 kan gebruiken, dus fijn afstellen is hier wel mogelijk.

Wat wil ik hiermee dan bereiken?

Ik zoek de ideale afstelling, waarop de motor krachtig loop, super laag benzine verbruik haalt en zeer makkelijk start en helemaal geen tik geluiden hoor bij het lopen van de motor.

Nou hoor ik hier en daar dat zo`n chinees blok vrij snel de afstelling laat verlopen.(dus vaker afstellen) hoeveel mag deze losser komen voordat hij te los staat. Zal die bij 0.11 of 0.12 op de uitlaat al gaan tikkeN?

Ik las ook ergens op het internet dat beide kleppen gesloten dienen te zijn bij de compressie slag. En dat de kleppen dan niet op spanning mogen staan( wat dus aangeeft dat de klep dan nog bedient zou worden)

Klopt het dat de kleppen los horen te staan als de compressie slang begint? (of aan de eind is)

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
Working...
X