Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stationair bij volgas.

Collapse

Header ad

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stationair bij volgas.

Hallo!

Mijn agility doet het alleen als ik volgas geef. Dan draait hij niet hard genoeg om te rijden, ongeveer zo hard als bij stationair. Als ik het gas loslaat, valt hij uit.

Dingen die het zouden kunnen zijn:
    -Compressie. De kickstarter is redelijk zwaar en er komt druk uit de uitlaat als ik kick. Kleppen zijn goed. Kan er nog ergens anders druk verloren gaan bij een 4-takt?
    -Carburateur. Er zit nu een 82 sproeier in. Wat kan er allemaal verkeerd zijn? Teveel benzine?
    -Ontstekingtiming. Het vliegwiel staat gewoon op de T en de drie gaat op de nokkenas zijn in zicht, dus lijkt me niet.

Kijk de vacuum plunjer eens na op scheurtjes,dat rubber ding waar je gasnaald in zit onder de deksel op je carb.

Comment

Gekeken! Die is nog goed. Zijn er nog meer plekken waar hij lucht zou kunnen lekken?

Comment

Lucht schroef wel goed afgesteld?

Comment

Ja, of in ieder geval, iedere stand uitgeprobeert en niets hielp :/ Ik denk toch dat het iets ander is.

Zou het aan de timing van de ontsteking kunnen liggen? Stel bijvoorbeeld dat hij net iets te vroeg ontsteekt? Zou dat ervoor kunnen zorgen dat hij niet op gang komt?

(overigens zit het vliegwiel wel op de T en drie gaatjes in zich op nokkenas, dus zou dan wel een minimale afwijking zijn.)

Comment

Scooters op vandaag hebben geen ontsteking die je kunt verstellen zoals vroeger zundapp en zo .Wel zit er op het vliegwiel een kleine verdikking om de pickup af te stellen die als je die precies boven zet zie je daar ook een blokje de afstand tussen die verdikking op het vliegwiel moet tussen 4 en 5 mm zijn. Zeg niet dat het daar aan ligt maar je weet maar nooit.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X