Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slush motorolie Sym Allo 25 km

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slush motorolie Sym Allo 25 km

Hallo,

Ik heb gisteren getankt met onze Sym Allo. Ik dacht gelijk even het peil van de motorolie te checken, maar zodra het peilstokje los had gedraaid kwam er een grijze mayonaise-achtige olie uit lopen. Ik heb het bij auto's wel eens gezien, bij scooters nog nooit. Hoe kan dit en vooral is dit schadelijk voor de motor? Meer mensen die er last van hebben?

De olie is ongeveer 500km geleden vervangen. Km-stand is ongeveer 3500 km.

Originally posted by Alex1987 View Post
    Hallo,

Ik heb gisteren getankt met onze Sym Allo. Ik dacht gelijk even het peil van de motorolie te checken, maar zodra het peilstokje los had gedraaid kwam er een grijze mayonaise-achtige olie uit lopen. Ik heb het bij auto's wel eens gezien, bij scooters nog nooit. Hoe kan dit en vooral is dit schadelijk voor de motor? Meer mensen die er last van hebben?

De olie is ongeveer 500km geleden vervangen. Km-stand is ongeveer 3500 km.
    Hallo Alex,

sludge is natuurlijk nooit goed.
    Ik had het vroeger wel eens, in de winter, met mijn motor (BMW F650GS) dat er een klein beetje "slagroom" zat in de vuldop van de bovenliggende olie-tank maar dat kwam door de korte ritjes.
    Echter de olie zelf was de normale consistentie en kleur.

Op één of andere reden is er toch water bij je olie gekomen en omdat jouw scooter een luchtgekoeld model is, kan dit geen koelvloeistof zijn.
    Kijk eens of je carterontluchting er nog goed op zit.
    Spuit je de scooter wel eens af met de hogedrukreiniger?

Deze sludge heeft natuurlijk een groot deel van zijn smerende eigenschappen verloren, bovendien is het zooitje ook wat dikker zodat het niet zo goed door het blok gepompt kan worden en eventueel oliekanaaltje kan verstoppen.
    Ook het opgeloste water in de olie kan ervoor zorgen dat je blok van binnen kan gaan oxideren en dit alles wil je natuurlijk niet hebben.

Ik zou er dan ook zo snel als mogelijk voor zorgen dat de olie afgelaten wordt, het blok eventueel gespoeld wordt (eens informeren een goeie automaterialen zaak).
    Oliefilter niet vergeten schoon te maken uiteraard.
    En daarna alles weer te vullen met de juiste en juiste hoeveelheid olie.
    Last edited by Airbender; 28 February 2018, 21:31.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
    Working...
    X