Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bromscooter rijdt niet weg met koud blok

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bromscooter rijdt niet weg met koud blok

Hallo, ik heb een Peugeot Silversport Vivacity uit 2005 kunnen kopen (goedkoop). 2-tact en 18000 km op de teller
    Maar als het blok koud is en ik start maakt deze de eerste paar seconden (afhankelijk van de temperatuur) veel toeren. Dit is uiteraard de choke. Daarna zakt hij terug naar een normaal toerental. Wegrijden doet hij dan niet. Als ik gas geeft gaan alleen de toeren omhoog maar komt geen meter van zijn plaats. Als hij een poosje warm gedraaid heeft rijdt hij goed weg en blijft goed rijden zonder horten en dips. Dan gaat hij soepel door naar de 53 km/u.
    Ik heb geen verstand van scooters, ik heb bijna 40 jaar alleen motor en auto gereden. (Ja, ik ben al oud).

Iemand enig idee waarom hij koud niet rijdt?
    Last edited by fendo; 11 March 2020, 14:48.

Enige wat ik kan bedenken is dat de v-snaar/tandriem versleten is en flink is uitgehard en/of gerafeld i.c.m. scheurtjes.
    Hierdoor kan de riem gaan slippen in een koude toestand. Zodra het warm wordt (in de carter) zal de grip weer enigsinds toenemen.
    Het heeft dus (vooralsnog) niks te maken met de motor en/of afstelling van de carburateur.

Enige remedie is om het e.e.a. te controleren na het verwijderen van de kickstartcarterkap.
    En dan met name de snaar/riem, deze mag ook niet te smal zijn en moet binnen de toleranties vallen.

Aangezien er geen onderhoudsgeschiedenis bekend (is een aanname) is, is dit het beste wat men kan controleren.
    18.000 km is niet zoveel voor een 2 takt Peugeot, maar de snaar moet op z'n minst bij 15.000 km gecontroleerd en zonodig vervangen worden volgens het onderhoudsschema van de verticale motorblokken van Peugeot.

Comment