Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 takt bosmaaier brandstof probleem

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 takt bosmaaier brandstof probleem

Beste forum leden IK heb een probleem met mijn bosmaaier Het is een 2 takt benziene moter Gelijk een 2takt schootermoter De constructie is het zelfde.
    Als ik remreiniger in de carburateur spuit dan doet deze niets (De bougie vonkt wel ) Hoe veel ik ook spuit help niet Na zeker wel 20 keer starten bougie er uit gedraaitden totaal kurkdroog (dus brandstof komt niet in de verbrandingskamer ) Dan heb ik de carburateur verwijderd en dan remreiniger rechtstreeks in het carter gespoten best veel.
    Daarna zeker weer 20/25 keer gestart bougie er weer uit en weer is deze kurkdroog Daarna nog eens zo geprobeerd en ik zie wel dat er veel brandstof uit de inlaat naar buiten spuit
    Dus dat is waarschijnlijk niet goed Hij moet juist brandstof naar binnen zuigen toch Misschien dat iemand een idee heeft waar ik moet zoeken (zuigerveren /carterpakking/ enz )
    e de waele

Ik weet niet of die ook een membraan heeft onder het spruitstuk maar als dat kapot is dan krijg je hem niet aan en hij blaast dan ook benzine uit de carburateur.

Comment

IK heb de carburateur er af gehaald maar volgens mij heeft deze dat niet Ik ga eens kijken op de onderdelen lijst of deze er op gemonteerd zit
      volgens de tekening moet dit er niet tussen zitten staat ook niet op de tekening
      Maar als je remreininger er in spuit moet hij toch wel een plof laten horen heeft daar iemand ervaring mee ??
      Heeft iemand nog tips hoe dat komt? of wat ik kan doen
      e de waele
      Last edited by Ericc; 31 May 2020, 20:09.

Comment

Remmenreiniger is niet goed om mee te starten ,dat heeft helemaal geen smering.

- Heb je een nieuwe bougie geplaatst.
        - Is de benzine die erin zit al oud,,zoja vervang de benzine reinig alles en gebruik b.v. Aspen.
        - In de benzinetank zit een zuigkop ( filter) wat dicht kan zitten.
        - Choke in verkeerde positie met opnieuw monteren.
        - Uitlaat die helemaal dicht zit ( verkoold)

- In de carburateur een lek in het membraan.
        Ik weet niet wat voor type je hebt maar ik neem aan dat jouw carburateur hetzelfde werkt.
        https://www.ebay.nl/sch/sis.html?_nk...d=272259459428

Comment

Ik laat de bosmaaier er niet echt op draaien ik probeer dit om te kijken of hij ontsteekt maar hij geeft geen plofje
          bougie vervangen uitlaat kan ik gewoon doorblazen benzien heb ik ook vervangen ?Het probleem is dat er geen benziene in de verbrandingskamer komt dus boven de zuiger ?? Ik kan doen wat ik wil beziene in de inlaat spuiten en starten wat ik wil de bougie word niet nat

Comment

Het enigste wat ik me nog kan bedenken is dat de keerringen van de krukas zouden kunnen lekken.

Comment

Ik denk ook aan zuigerveren en zo als je schrijft de olie keeringen of een leķke carter pakking

Comment

Ik ben bang dat je hem helemaal uit elkaar moet draaien en dan de onderdelen controleren / vernieuwen om hem weer lopend te krijgen.
                Is alleen de vraag loont het zich nog om te reviseren ?

Comment

Het is een machiene van 2018 dus zou moeten kunnen

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                  Working...
                  X