Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speedfight 2 loopt alleen stationair

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speedfight 2 loopt alleen stationair

Goedemiddag,

heb hier sinds kort een speedfight 2 AC staan.
    Met standaard cilinder (nieuw), originele carburateur (hoofdsproeier 58 stationair 36)
    De scooter loopt goed stationair, maar wanneer ik ook maar iets van gas geef valt de scooter meteen uit.
    Heb al van alles geprobeerd:

nieuw membraan
    Sproeier van 52 naar 58 (0 verschil)
    Gas naald staat in het midden
    Lucht 1,5 slag open
    Luchtfilter is schoon
    Cilinder los gehad en ziet er helemaal goed uit
    Nieuwe pakkingen tussen cilinders

iemand nog een tip?

edit:
    Na wat meer testen, wanneer ik het luchtfilter er af haal en dan de inlaat gedeeltelijk blokkeer met mijn hand, dan kan ik ineens wel gas geven.
    Denk dus ergens valse lucht? Maar waar?
    Alle pakkingen van de cilinder zijn vervangen, membraan vervangen, pakking tussen carburateur en spruitstuk ook.

Eddy22 heb jij toevallig een idee?

Comment

Valse lucht of hij krijgt de lucht niet weg

Uitlaat dicht zitten?
      Dat kan zijn door koolaanslag of demping matriaal wat dicht zit.

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
        Valse lucht of hij krijgt de lucht niet weg

Uitlaat dicht zitten?
        Dat kan zijn door koolaanslag of demping matriaal wat dicht zit.
        Kan gewoon testen zonder uitlaat tijdelijk?
        Zo op eerste gezicht lijkt uitlaat in orde, maar vind jammer om een uitlaat voor niks te kopen.
        lees ook veel over lekkende keerringen, die ga ik morgen voor de zekerheid vervangen

edit: zonder uitlaat, met enorme herrie precies hetzelfde.
        loopt perfect stationair maar met gas geven valt die meteen uit
        Last edited by Dutchdeveloper; 28 July 2020, 21:44.

Comment

Als de keerringen lekken krijgt hij geen benzine aangezogen en werkt de aanzuiging voor vacuum ook niet goed.
          Ik wacht af wat het resultaat is van nieuwe keerringen.

Comment

Als de keerringen lekken krijgt hij geen benzine aangezogen en werkt de aanzuiging voor vacuum ook niet goed.
            Lijkt op een logische verklaring van mijn probleem?
            Vliegwieltrekker is al besteld en kan ik morgen bij de scooterzaak ophalen, dan vervang ik beide keerringen even

Comment

Eddy22 keerringen vervangen, loopt netjes stationair. Oude lekte beide heel licht. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Er zit wel een imitatie carburateur op, misschien hier het probleem in zoeken? Met oude carburateur hetzelfde probleem, maar die is krom getrokken en lekt

Comment

Met standaard cilinder (nieuw),
                Hoe is de compressie ( gemeten of duwen op kickstarter)

Zit de juiste bougie erin?
                Bougie NGK BR7HS

Is de uitlaat ontgrenst?
                Speedfight hoofdsproeiere 65/70 sproeier als de prop eruit / piemel eraf is.

Zolang je bwooooaaaa hoort sproeier vergroten.
                Als je tttrrrrr hoort dan is de sproeier te groot.

Comment

Hoe is de compressie ( gemeten of duwen op kickstarter)

Zit de juiste bougie erin?
                  Bougie NGK BR7HS

Is de uitlaat ontgrenst?
                  Speedfight hoofdsproeiere 65/70 sproeier als de prop eruit / piemel eraf is.

Zolang je bwooooaaaa hoort sproeier vergroten.
                  Als je tttrrrrr hoort dan is de sproeier te groot.
                  compressie voelt goed, helaas mijn compressie meter kapot.
                  vorige week al een nieuwe NGK BR7HS geplaatst.
                  Zit een terugloop van tecnigas op, zonder begrenzer. Verder helemaal origineel.
                  zit nu sproeier 68 in maar geen verbetering. Als die net start na een paar uur uit staan wil die heel even aan het gas en rookt dan goed, daarna is het over.

zal zo even een filmpje uploaden met het verschijnsel.

Comment

Controleer of de massa naar de startmotor/blok nog goed is.
                    Start relais doormeten / vervangen om die uit te sluiten.
                    Kijk ook even of het clipje van de gasnaald er nog goed op zit ,die willen ook nog weleens eraf gaan!

Als de motor afgekoeld is en je start de motor en kan even wel even gas geven dan loopt hij op de E-choke.
                    De eerste 2 tot 3 min krijgt een scooter extra benzine van de E-Choke.!

Slangetje olie toevoer op de juiste plaats aangesloten op de carburateur (
                    loopt even en rookt dan goed
                    )

Comment

Controleer of de massa naar de startmotor/blok nog goed is.
                      Start relais doormeten / vervangen om die uit te sluiten.
                      Kijk ook even of het clipje van de gasnaald er nog goed op zit ,die willen ook nog weleens eraf gaan!

Als de motor afgekoeld is en je start de motor en kan even wel even gas geven dan loopt hij op de E-choke.
                      De eerste 2 tot 3 min krijgt een scooter extra benzine van de E-Choke.!

Slangetje olie toevoer op de juiste plaats aangesloten op de carburateur ( )
                      Even een update:
                      een andere uitlaat kunnen regelen, ipv de terugloop van tecnigas, nu een leovince TT handmade met prop
                      sproeier 58 er in
                      het gaat nu de helft van de tijd wel goed, soms slaat die nog af maar kan nu veel vaker gas geven en ook vol gas op sommige momenten, waar dit eerst niet kon.

scooter rijdt op mengsmering trouwens, 1 op 50 gemengd met nieuwe cilinder.
                      tevens voor zekerheid startkwalificatie vervangen maar dat gaf geen verschil.
                      vanmiddag maar even stuk kabel halen bij bouwmarkt en nog een extra massa aanleggen, kon zo geen goede massa ontdekken.
                      denk dat het dus toch een gedeeltelijk verstopte uitlaat was en nu misschien de massa die nog moeilijk zou kunnen doen?

Comment

Door een terugloper zal je de hoofdsproeier 6 tot 10 maten groter moeten nemen ,begin liever vanaf te groot naar kleiner om geen vastloper te krijgen.
                        Vooral de lucht/benzine verhouding goed afstellen zorgt voor snel starten en trekkracht.
                        De massa naar de motor is de massa kabel aan de startmotor,draai die los en maak de aansluiting zuiver voor een goed contact.

Comment

Door een terugloper zal je de hoofdsproeier 6 tot 10 maten groter moeten nemen ,begin liever vanaf te groot naar kleiner om geen vastloper te krijgen.
                          Vooral de lucht/benzine verhouding goed afstellen zorgt voor snel starten en trekkracht.
                          De massa naar de motor is de massa kabel aan de startmotor,draai die los en maak de aansluiting zuiver voor een goed contact.
                          Ja ben begonnen met sproeier 68, maar hiermee leek die op de begrensde terugloop te verzuipen. Helaas had ik geen tussenlaag meer liggen.
                          nieuwe massa-kabel getrokken en hij lijkt nu oog zonder V-snaar heel mooi te lopen, rookt nog wel redelijk maar kan ook omdat de nieuwe zuiger natuurlijk goed ingevet was met olie.
                          heb wel nog een erge ratel aan de ontsteking kant

Comment

Ik ging ervan uit dat je inmiddels de prop verwijdert had van de terugloper,als de prop er nog in zit dan zit je meestal op 1 of 2 maatjes groter dan origineel.
                            Het roken kan aan de soort olie liggen die je gebruikt of de hoofdsproeier nog te groot.

heb wel nog een erge ratel aan de ontsteking kant
                            Koelventilator die tegen de kap loopt aan de ontstekingskant

Comment

Ik ging ervan uit dat je inmiddels de prop verwijdert had van de terugloper,als de prop er nog in zit dan zit je meestal op 1 of 2 maatjes groter dan origineel.
                              Het roken kan aan de soort olie liggen die je gebruikt of de hoofdsproeier nog te groot.

Koelventilator die tegen de kap loopt aan de ontstekingskant
                              Koelventilator zit er nog niet op, heb nog geen stukken gereden. Is er nog af vanwege het vervangen van de krukas keerkring
                              ga de ontsteking maar weer eens los halen en kijken of ik iets kan vinden

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                              Working...
                              X