Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Power one Vario?

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Power one Vario?

Vivacity 2 takt bromscooter,2007 sportline,11k, varioplaat eraf, lichtere rolletjes, top 70, trekkracht behoorlijk. Ik heb een power 1 Vario gekocht, goedkoop, niet de set maar de variateur, compleet met de rolletjes die erin zitten. Nu is mijn vraag wat is er bijzonder aan deze Vario? Ik heb trouwens nu 7.5 gram rolletjes. Er kwamen 8.5 gram rolletjes uit. Ik heb verder nog wel de uitlaat begrenzing. Maar wat is t verschil met een power 1 Vario en de originele? Heb ik een andere v snaar nodig? Ik moet hem toch vervangen dus tips zijn welkom! Ik zal vd duidelijk foto scooter bijvoegen. Het bouwjaar is namelijk november 2009 maar t model zeker niet. 20200822_114859.png

Voor de P1 Vario hoef je geen ander V-snaar.
    Je trekt met de P1 iets sneller op een zogezegd beter toerenverloop.
    Je kan dezelfde rolletjes /gewicht plaatsen als waarmee je nu rijd.

Comment

Oké dan zet ik hem erop. Ik zag dat hij wel groeven heeft op de ramplaat geloof ii Screenshot_20200913-171841.png Screenshot_20200913-171846.png

Comment

20200913_180848.jpg deze trek ik er net uit. De schroefdraad zegt iets over de slechte olie die ik overigens heb afgetapt. De electrode is eerder heet dan te rijk. Ik heb m met afstellen nog nooit getrokken. Ik ga er de 8 in doen.

Comment

Oké dan zet ik hem erop. Ik zag dat hij wel groeven heeft op de ramplaat geloof ii
          Als je de groefjes bedoelt zoals op een langspeelplaat dat is van de bewerking en word vanzelf glad door de v-snaar.
          Bougie ziet er te heet uit of iets te arm mengsel maar dat zie je vanzelf als je met hittegraad 8 hebt gereden.

Comment

Yep te atm mengsel. Morgen heb ik de nieuwe Vario dus zal ik grotere sproeier moeten plaatsen. Moet ik de gehele carburateur verwijderen?

Comment

Ik rij in de stad als geen ander zo snel. M@ar op de rechte stukken haal ik net de 70, teller . Heb net t logboek vd laatste rit bekeken, was 60km, en met de nieuwe bougie haal ik 65 GPS. En een app meet om de zoveel tijd of meter maar een navigatiesysteem, ik heb een Rider pro biker-extensa XE geloof ik of CE, met een nieuwe update en die is meer een computer. Zit Windows en zo op. Morgen de nieuwe Vario, dinsdag de achterband en de uitlaat, en tja de carburateur, er moet nu al een grotere sproeier in, weet iemand de standaard sproeier? Dan koop ik er een stel. Ik merkte net dat ik achter een vrachtwagen ook niet over de 70 ging dus vet te kort aan brandstof

Comment

Heb sproeiers, 60,62,64. Nu is mijn vraag of ik op de nieuwe snellere Vario moet wachten? Ik heb begrepen dat ik de buddy eruit moet halen en dan de carburateur eruit pak

Comment

Ik denk dat je al aan de carb komt als je de luchtfilter weghaalt,anders idd de buddy eruit.
                  Sproeier vergroten heeft pas echt zin als je de vario en uitlaat (piemel dichtmaken ) aangepast hebt.
                  Brom versie heeft sproeier 54 .
                  vivacity.jpg

Comment

Ja idd eerst die nieuwe Vario erin. Want die moet ik ook op de scooter ophalen om 18u vanavond. Er zitten rolletjes bij. Dus eerst de rolletjes goed hebben en dan de carburateur zeg jij? Is ook wat ik dacht. De scooterzaak zei dat er 48 in zit. Onmogelijk. Maar 60 is de kleinste. Mijn bougie is echt de lul met deze toeren. Ik kan er vd lol ff 7 gram rolletjes in doen. Heb nu 7.5 . Maar bij de nieuwe vario zitten ook rolletjes met onbekend gewicht

Comment

O ff voor de duidelijkheid; na alles na te meten en vergelijken met een originele variateur van een Vivacity is het verschil; P1 Vario is breder, hoger, maar de ramplaat valt er 1,5 cm dieper in. Dus in verhouding is er veel meer bewegingsruimte voor de rolletjes om de plaat naar buiten te duwen. De v snaar kan ook hoger omdat de Vario breder is, de diameter vd halfpoullie is groter. Verder ga ik m z er zo onder gooien met mijn huidige rolletjes zodat ik t verschil goed zie.

Comment

Het is duidelijk dat hij vooral bovenin harder trekt. Onderin is hij rustiger in toeren

Comment

Oké, ik moet een heel deel van mijn posts in dit topic herzien. Vandaag kwam ik erachter dat iemand een stuk van mijn olie toevoer leiding er tussenuit heeft geknipt. Ik d8 dat ik een te arm mengsel had, bougie grijs, veel met Eddy22 overlegd (die overigens wel een keer vroeg of mijn oliepomp wel werkte, of iets in die zin) ik had al een enkel dopje olie vd zekerheid bij mijn benzine gedaan, maar lang niet voldoende. Lang verhaal wat korter. Olie nu zelf ff mengen, P1 Vario erop gezet, ben naar 6,5 gram rolletjes gegaan, had de varioplaat al eraf. De P1 Vario doet wat hij belooft. Mijn Vivacity trekt nu vanuit stilstand ineens naar de 65, eigenlijk zoals je het wilt. Geen 1e versnelling, of geen 2e, net hoe je het bekijkt. Je geeft gas bij stoplicht en als je tijd hebt om op de teller te kijken (in de stad) rij je 65, met beetje recht stuk gaat hij over de 70. Maar ik rij met de originele sproeier. Dus verwacht ik met een 60 sproeier IPV de huidige 54, meer kracht maar ook zeker meer topsnelheid. Wat Vario en koppeling ben ik klaar, luchtfilter box blijf ik af. Heb zelfs t doodlopende pijpje nog op me uitlaat en ik heb de uitlaat met de dikke katalysator. Dus daar zou ik eventueel nog 8km per uur kunnen pakken. Maar bij een WOK is de originele uitlaat duur, ik denk nog over een sito uitlaatje. Maar ik ga mijn huidige niet verbouwen. Bij mijn naam staat mijn scooter inclusief uitlaat. Eddy, hartelijk bedankt. Jij houdt het forum hier zo'n beetje draaiende. Ik hoop dat je aandelen krijgt 400084400802_35182.jpg daar zat nog een stukje vd olie slang aan zodat ik niks zou opmerken, en een stuk verder ontbrak er een deel. Rotstreek, want je olielampje gaat niet aan, maar ik doe om de 3 tankbeurten de 2 takt olie bijvullen. Juist voor als de oliepomp het begeeft.

Comment

Vandaag kwam ik erachter dat iemand een stuk van mijn olie toevoer leiding er tussenuit heeft geknipt.
                            Wat is dat voor een rotstreek misschien beter om de oliepomp af te koppelen en zelf te mengen.
                            Als laatste dan nog een goedgekeurde sito plus en de hoofdsproeier aanpassen dan zal je wel 80/85 halen.

De Sito Plus is gehomologeerd voor de openbare weg, echter zal je dus de prop er dan in moeten laten anders is hij dat niet meer.
                            En dan komt er nog een puntje bij kijken, en dat is het aantal DB.
                            Dit zul je dus even moeten na kijken hoeveel het is toegestaan bij jou brommer, staat op je papieren en anders wel op de RDW site.

Comment

Ik kijk ff in de RDW App,.. stationair 78db. Maar dat is het hele punt. Op zijn Amerikaans genaamd een "sleeper" wil ik houden. Na t verwijderen vd varioplaat was de Vivacity ineens relaxed. Mijn benzine verbruik 20%, oké 18% minder. En nu de P1 zijn de toeren terug maar ik kan nog gewoon tussen de politie wagens rijden. Ik denk dan meer naar een uitlaat die compleet ontgrenst is maar past bij mijn stijl. Als je langs me staat hoor of zie je niks. Trek ik m open Ben ik weg. Kijk als je boven de 55 gaat kan je maar beter zorgen dat je niet aangehouden wordt.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                              Working...
                              X