Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piaggio dieses, verkeerde brandstof getankt

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Piaggio dieses, verkeerde brandstof getankt

Geachte kenners,

Ik heb sinds kort een Piaggio Dieses (2e hands uit 2010 volgens mij), maar nu heeft mijn broertje getankt met E10 ipv E5. Hij heeft 3 liter getankt terwijl er nog ongeveer 2 a 3 liter E5 (alles euron95) in zat. Wat is het beste om te doen?

Zal ik de tank laten leegpompen? Of kan het geen kwaad eenmalig de tank met E10 leeg te rijden en vervolgens weer verderrijden met E5?

Ik hoor graag van jullie!

Het beste is natuurlijk om de E10 eruit te halen.

Je hebt nu een verdunning van 50% dus zo`n vaart zal het niet lopen en als er een liter uit gereden is tank je weer bij enz maar ik kan niet zeggen neem dat risico omdat het altijd mogelijk is dat er iets aangetast kan worden door de E10 dus die beslissing ligt bij jezelf!

E5 bevat 5% ethanol, en E10 bevat 10% ethanol.

Helaas staat jouw scooter niet in het lijstje wat E10 mag tanken.

https://www.e10check.nl/motorscooter/piaggio/

Comment

Ja persoonlijk zou ik de e10 ook eruit halen. Iedereen die ik geadviseerd heb om e5 ipv e10 te tanken bellen na de 1e tankbeurt al op dat ze duidelijk verschil merken. Met de vraag of dat überhaupt wel mogelijk is dat je dat met een paar liter al merkt....ja dus. Hetzelfde als dat je goede, en daardoor ook duurdere, 2 takt olie koopt. Merk je meteen. Ik zou sowieso altijd full synthetische olie pakken. Ik gebruikte die vd Shell. Die was rond de €10,- en nu ik er castrol race 2 takt olie in Heb, meteen merkbaar.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
      Working...
      X