Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scooter verliest toeren valt uit.

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scooter verliest toeren valt uit.

Goedenavond.

ik heb onlangs een hyosung rush rx over gekocht van een collega. Stond 2 jaar stil liep niet. Heb de Gas pen vervangen die was gebroken,carburateur schoongemaakt nieuwe pakking bougie filter. Nu heb ik een probleem hij loopt super goed trekt lekker door als hij koud is. Warm iets minder maar trekt als nog redelijk goed. Als ik stil wil staan bij het stoplicht verlies hij toeren en valt af en toe uit. Het gebeurt echt als het achterwiel weerstand krijgt door te remmen. Als hij op de bok staat geen probleem loopt hij gewoon Stationair. Stationair is hij goed afgesteld staat zelfs iets te ruim maakt toeren stationair. Heeft dit met de koppeling of vario te maken? Alvast bedankt groet Roy

Het is mogelijk dat de koppeling te vroeg aangrijpt maar dan zou de motor nog niet mogen uitvallen.

Mogelijk een versleten of zwakke drukveer veroorzaakt dat de riem in de vario vroeger omhoog gaat ,omdat er minder tegenwerking is van de koppeling.

Mogelijk zijn de trekveertjes versleten en te zwak geworden of een van de 3 is gebroken.
    Kijk welke er inzitten, dezelfde nieuw kopen en/of 1 maatje strakker en proberen wat die doen.

Zwaardere trekveren houd in dat de koppeling inplaats van met 1000 toeren pas met 1200 / 1500 /2000 toeren aangrijpt ,
    Het aangrijp toerental is o.a. afhankelijk van de zwaarte van de trekveren en de drukkracht van de drukveer.

Comment

Eddy22 Bedankt voor de snelle reactie. Ja had al zo’n vermoeden dat het probleem in het Carter deel lag. Ik ga vanavond de boel eens los halen en kijken in welke staat de trek veertjes zijn. Alvast bedankt voor je expertise!

Comment

Opgelost! Trek veertjes waren inderdaad versleten! Vervangen en hij loopt weer als een zonnetje. Bedankt voor de hulp!

Comment

Bedankt voor de terugkoppeling!
          Mooi dat je scooter weer in orde is ,jammer dat het mooie weer zo goed als voorbij is

Comment

Helaas wel ja! Heb deze snor ook verkocht. Was een leuk project. verschillende projecten gehad maar mijn aerox blijf ik toch bij als vervoer hoop dat we nog wat mooie dagen krijgen om op twee wielen te cruisen! En anders maar de auto‍♂️

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
            Working...
            X