Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

scooter vonkt niet, bekabeling hulp/cdi

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• scooter vonkt niet, bekabeling hulp/cdi

ik heb scootertje gekocht met wat werk aan deze was lopend stilgezet normaal ik heb er een nieuwe batterij ingestoken en heb ik ook contactslot de kabels moeten connecteren enzo omdat deze los zaten de kabels werken bij het contactslot, opstartmotor werkt knipperlichten claxon, alleen krijg ik geen vonk bij de cdi heb ik de volgend waarden gemeten op de draden zelf zwarte pen steeds op min pool accu waarden zijn in ohm zwarte draad cdi 0.1 ohm contactslot uit en 6.3 contactslot aan
    zwart witte draad cdi 0.6 ohm contactslot uit en 4.3ohm contactslot aan
    groen wit meet ik niets niet bij aan en niet bij uit
    helzelfde geldt voor blauw wit daar heb ik ook geen waarden
    ook heb ik gemeten op de rood zwarte draad bij het contactslot uit is die 143.6ohm en als ik die aanzet heeft ie geen display meer bij hoeveel ohm ik ook ga ik vermoed dat het teveel ohm is, alle metingen heb ik gedaan op afstelling ohm met cijfertje 200 erbij (ben hier niet ervaren mee dus geef ik het je even mee) cdi is een MZ125E GY6 de scooter is een generic vendetta 2T is een chinese scooter ik weet niet of het licht aan de cdi of wat ook zijn er wat kabels los rond de omgeving van de cdi niet van de cdi zelf maar dicht in de buurt, bobine+bougiekabel en dop heb ik vervangen idem voor de bougie en accu ik heb fotos toegevoegd van de cdi en alle kabels die los zitten aub iemand die me kan helpen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.

Daar heb je een elektrisch schema of een vriend met dezelfde scooter voor nodig anders blijf je zoeken.
    Hier op het forum en op het internet kan ik geen elektrisch schema van Generic vinden helaas.

Misschien kun je een copy krijgen bij een scooterzaak.

Comment

die vindt ik online niet op een ander forum werdt ik vertelt dat minarelli kloons altijd ongeveer dezelfde bedrading hebben alleen zoek ik dus nu iemand die weet wat er mis zit of welke kabel er iets met is voor de ontsteking of mischien is het iets helemaal anders

Comment

alleen zoek ik dus nu iemand die weet wat er mis zit of welke kabel er iets met is voor de ontsteking of mischien is het iets helemaal anders
        Daarom heb je een schema nodig zodat alles eerst aangesloten word zoals het hoort anders blijf je eindeloos zoeken.

Misschien kun je iets met het schema van een andere generic omdat ze meestal hetzelfde zijn qua bekabeling.

Bijna helemaal onderaan staat een schema met kleurcodes.
        https://www.scooterhulp.com/forum/howto-s-manuals-en-schema-s/instructieboekjes-en-manuals/14985-generic-onyx-owners-manual

Last edited by Flaming Rox; 18 November 2020, 20:20.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X