Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

oliepomp vivacity

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oliepomp vivacity

Hallo ik heb vivacity snor oud model, omdat hij erg rook wil ik op mengsmering gaan rijden.

Is het voldoende om de olie tank leeg te halen ? of moet de hele oliepomp worden verwijdert.

B.v.d Bond

Als de oliepomp geen olie krijgt zal het binnenin vastlopen.
    Alles verwijderen en dan een plaatje met pakking erop dan heb je geen risico op beschadigingen naar het tandwiel en de krukas.
    Of je de aandrijfas zo eruit kan trekken weet ik niet omdat ik dat zelf nog nooit vervangen heb.

oliepomp.jpg

Comment

Eddy 22 bedankt voor je antwoord , pomp zelf zit met 2 boutjes vast,die kan er zo af, maar die as krijg je er zomaar niet uit.

Comment

Ik zit nu even te denken,als ik de slangen van de carb en tank los maak olie er in slangen door verbinden draaid hij wel in de olie
        Of denk ik te simpel

Comment

Is de as ook niet met een draaiende beweging eruit te trekken?
          Ik zou er een nieuw pompje inzetten daar zijn ze vanaf de fabriek mee afgesteld en zou niet moeten roken dan.

Comment

Originally posted by bond View Post
            Ik zit nu even te denken,als ik de slangen van de carb en tank los maak olie er in slangen door verbinden draaid hij wel in de olie
            Of denk ik te simpel
            Je kan ook de uitgaande slang terug naar het olie reservoir laten lopen..
            Last edited by Eddy22; 20 February 2021, 20:23.

Comment

Oud model is wat karig maar...
              Heeft de Peug een pomp met hevel welke in verbinding staat met de gashandel/hevel?

Dus een splitter-systeem, 1 kabel voor de gasschuif en 1 kabel voor de oliepomp...
              Zo ja, is deze gewoon af te stellen zodat de olie toevoer binnen de perken blijft en op elk toerental genoeg olie bijmengt.
              Nieuw type pomp is zonder kabel en gaat via het toerental.., hoe meer toeren, hoe meer olie wordt bijgevoegd.

Je kan ervoor kiezen om alles te verwijderen, en het gat af te dichten met een pakking en deksel.
              Belangrijkst is dat de afsluiting op de carburateur van de mengolie, deze moet dus luchtdicht zijn!

Er zit wel een klein addertje onder het gras helaas..., bepaalde bouwjaren met bijbehorende carburateurs zijn niet ontworpen om mengsmering door te laten!

V.w.b. de smering zelf, komt dit van het mengsel! De pomp doet niks meer dan olie vanuit de olietank naar de carburateur te pompen!

Comment

Een oliepomp kost rond de 100 euro, ga toch proberen om de slangen door te verbinden .
                Ze willen er geen geld aan uitgeven.

Comment

het is een oliepomp op toerental ,dus geen splitter,de olie gaat boven bij de gasschuif naar binnen.

Comment

Slangen doorverbinden heeft geen enkel nut!
                    Je pompt dan gewoon de olie rond zonder dat deze in het carter of brandstof cirquit terecht komt.

Nogmaals, mengolie wordt naar de carburateur gepompt en niet naar de carter(s)!

Zie ook: Peugeot Speedfight2 workshop manual english - ScooterHulp - 1ste hulp bij scooter vragen en problemen
                    Gaat om het blok i.c.m. oliepomp, bij elk oude type Peug is dit idem!

Last edited by Flaming Rox; 20 February 2021, 22:41.

Comment

Hallo Flaming dat is juist de bedoeling, wil gewoon zelf mengen

Comment

Oliepomp loskoppelen. Oude olie uit de tank. Dopje op carburateur waar de olie binnen kwam. En mengen in je benzinetank. Kan nooit heel moeilijk zijn. Misschien dat je de lege olietank als extra benzinetank kan gebruiken. Heb dat vaker gezien.

Comment

Hallo Brambiggelaar heb het inderdaad zo opgelost werkt prima heb de pomp laten zitten, beetje olie in de slangen en door gekoppelt zodat de pomp wel in de olie draaid

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                          Working...
                          X