Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emissie slang naar uitlaat

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Emissie slang naar uitlaat

Screenshot_20210313-211810.png
    Ik heb een vivacity bromscooter model 2007, sportline. Ik heb een uitlaat met katalysator.(bovenstaande foto) Die gaat eraf en ik zet er een sito plus op morgen. Nu zie ik dat er naar mijn huidige uitlaat een slangetje cq buisje loopt , ik dacht vanwege milieu eisen of mijn uitlaat schoon te houden.
    Maar goed op die sito zit dat niet, moet ik dat stukje afdoppen?
    Ik hoop dat iemand überhaupt begrijpt wat ik bedoel.
    Last edited by brambiggelaar; 16 March 2021, 00:53.
    ScooterHulp moderator

Dat slangetje dient om via een LUCHTPOMP/ PULSAIR lucht in de katalysator te blazen zodat deze met de extra luchttoevoer schoonbrand en niet gaat verstoppen door olieresten enz.

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...fight-stottert

Flaming Rox:
    Nee geenzins, dit komt omdat men een ander type uitlaat eronder heeft als de originele zonder een katalysator.
    Hierdoor is dus de luchtpomp overbodig geworden en zodra deze niet verbonden is met de uitlaat, pulsair filter
    e.d. is de kans groot dat deze nu dus valse lucht aanzuigt. Beste is om de pomp te voorzien van een stuk slang dat beide uiteinden verbindt zodat het een gesloten circuit is en blijft.
    (uiteraard zo kort mogelijk en met ty-rips vastklemmen)
    ScooterHulp moderator

Comment

Ik wil nu de sito plus morgen monteren. En pas als de grote uitlaat met katalysator eraf komt heb ik dus mogelijk een probleem.
      Het probleem is er nog niet.
      Mijn vraag is wat is het beste om te doen, zodat het nog herstelbaar is.
      idd als ik mijn uitlaat opzoek met de technische tekening er bij zit er een actief luchtfilter.
      Maar de uitlaat kost ongeveer 250eu. En als ik daar de resonantie buis van afslijp en dicht las en ik mocht wok krijgen dan is dat een dure om te vervangen.
      De sito was paar tientjes.

ow nog een vraag. Ik heb nu alleen de varioplaat verwijderd en een 60 sproeier geplaatst en rij goede 70 gps, navigatie geen app. Is 78 op de teller.
      Ik d8 de 8 gram rolletjes te laten zitten omdat de sito voor meer trekkracht zorgt. Heb de hele eindaandrijving vervangen.
      betere vario, nieuwe geleiders, nieuwe originele koppeling, en v snaar.
      En ja ook remschoenen en blokjes.
      maar ik zie bijna niemand met deze setup.
      en van een p1 vario was ik zo genezen. Peugeot lijkt zich onderin beter te voelen.
      Last edited by brambiggelaar; 16 March 2021, 20:27.
      ScooterHulp moderator

Comment

Als je in de posting van Flaming Rox leest dan kun je de luchtpomp slangen met elkaar verbinden zodat het een gesloten circuit is.
        Dus je kan de Sito erop zetten en indien nodig altijd de uitlaat met katalysator terugbouwen.

@brambiggelaar: maar ik zie bijna niemand met deze setup.
        Ja hoor er zijn er genoeg met een vrij standaard setup die niet gelijk 90 hoeven te halen op gps

Vario begrenzerplaat verwijderen.
        Uitlaat prop eruit en tuit dichtknijpen of een Sito plus erop.
        Een grotere sproeier monteren. ( vaak 6 maten groter)
        Drukveer en trekveren meestal standaard.
        Rollers aanpassen zodat hij mooi in een toerental doortrekt.
        Luchtfilter kun je origineel laten voor een standaard cilinder en carburateur.
        Altijd met wind in de rug rijden scheelt vaak 10 km/h
        ScooterHulp moderator

Comment

Persoonlijk vind ik dat puls air maar een kut systeem.. Ik begrijp echter wel waarom het erop zit.. Maar als je ooit je uitlaat moet vervangen kom je in de problemen.. Want de originele uitlaat heeft er wel een aansluiting voor, maar een after market uitlaat heeft dat niet. Opzicht ben ik wel voor schonere lucht. Maar als je daardoor alleen op duurdere originele uitlaten ben aangewezen (en je weet ook niet eens hoe lang die nog leverbaar zouden zijn) Heeft dit systeem in mijn ogen ook weinig zin..

Je kan het hele systeem er gewoon eraf halen.. Neem aan dat jou vivacity EURO 2 carters heeft. Voorop het blok waar de oude oliepomp zat zit nou daar die dell orto luchtpomp. Deze kan je verwijderen door de 4 boutjes los te schroeven.. Als je de pomp eruit haal zit je ook gelijk binnen in je carter.

Je kan bij easyparts.nl daar spul kopen om dat gat ermee af te dichten, dat is een losse papieren pakking, een dekseltje en de 4 schroefjes.. Als je deze monteerd is de luchtpomp weg en het gat netjes afgedekselt.

https://www.easyparts.nl/explodedvie...m14437-d124956

Heb het over de nummers 36 , 37 , 38 Zie dat het dekseltje alleen niet meer leverbaar is. Misschien is deze nog ergens vandaan te halen.

Of dit:

https://www.rrd-preparation.com/en/e...-vivacity.html

Er staat bij dat het dekseltje voor peugeot horizontaal is. Maar kan je met 100% zekerheid zeggen dat het ook voor peugeot vertikaal is..

Dat gat is kwa afmetingen op vertikaal precies hetzelfde op horizontaal.
          Last edited by robin4; 19 March 2021, 17:53.

Comment

Thnx . Ik ga idd, op de uitlaat na voor peugeot onderdelen
            ScooterHulp moderator

Comment

Heb je link goed gelezen flaming rox en ik heb al 8k met grijze bougie gereden dus geloof me mijn sproeier is altijd te groot. Nu origineel, zonder varioplaat al maatje 62. Dadelijk met sito zeker naar 70
              ScooterHulp moderator

Comment

20210326_160932.jpg 20210326_160900.jpg 20210326_160916.jpg 20210326_160909.jpg

Dunne pijp zat de luchtslang aan. Die blaast alleen vanaf een luchtpomp20210326_160904.jpg
                de dikke doodlopende pijp de begrenzer. Ik ga in de slang een bout steken met een slangenklem. En de pomp afkoppelen.
                Heb 1 bout de kop eraf moeten slijpen. Dus moet ik nieuw gat in de plaat voor de ophanging vd demper voor de sito boren.
                Sito er dadelijk op en kijken wat er gebeurt.
                Nog tips?
                ScooterHulp moderator

Comment

20210326_165549.jpg
                  dat wordt uitboren
                  ScooterHulp moderator

Comment

De slang vd luchtpomp blaast alleen. Ook nog lage druk. Ik laat m los en open hangen. Hoogstens op zijn plek met een tyrip.
                    ScooterHulp moderator

Comment

Originally posted by brambiggelaar View Post
                      Heb je link goed gelezen flaming rox en ik heb al 8k met grijze bougie gereden dus geloof me mijn sproeier is altijd te groot. Nu origineel, zonder varioplaat al maatje 62. Dadelijk met sito zeker naar 70
                      Zou dan 66 proberen. Merk zelf met 62 en sito dat het nog iets te arm draait.

Comment

Ja ik krijg m nu niet gestart...ik denk elektrisch..en anders de benzine, want bij t starten blijft het gas vast zitten..onder t rijden niet. Ik moet de carburateur eens bekijken
                        ScooterHulp moderator

Comment

Is dit nog actueel?

2 maanden terug voor het laatst gepost!

Status nog hetzelfde, of is het inmiddels opgelost!?

Comment

Schopje omhoog, status!?

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                            Working...
                            X