Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Benzine opvoer pomp speedfight 3 verschillende versies.

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benzine opvoer pomp speedfight 3 verschillende versies.

Ik zie dat er 2 verschillende benzine opvoer pompen zijn voor speedfight 3

Eentje is van Paioli (de schokdemper fabriek) en de andere is van Taiyo Giken.

Zijn deze allebei geleverd en is een van deze een slechtere pomp?

Het is al een oudje qua probleem v.w.b. de brandstofpompen.
    Dacht dat dit in de 2e helft van 2011 aan de kaak gesteld en ook opgelost is/was!

Er waren toen der tijd klachten bekend over het slecht starten/wegrijden van de Peugeot New Vivacity en Speedfight 3.
    Na onderzoek/controle is gebleken dat dit veroorzaakt werd door slecht werkende brandstofpompen.

Op de New Viva en Speedfight 3 werden brandstofpompen van het merk Paioli gemonteerd.
    Doordat de brandstofpomp hoger dan de brandstoftank gemonteerd zit loopt de brandstof bij stilstand terug in de tank omdat de terugslagklep niet goed functioneert. Dit veroorzaakte startproblemen omdat de pomp moeite heeft de
    brandstof weer omhoog te pompen.

Peugeot monteert vanaf die datum op de productielijn een andere brandstofpomp van het merk Tayogiken.
    Deze pomp presteert beter onder verschillende omstandigheden en functioneert ook beter als de scooter langere tijd stilstaat.

Originally posted by robin4 View Post
    Zijn deze allebei geleverd en is een van deze een slechtere pomp?
    Ja, en die van Paioli is de slechtere.
    Last edited by Flaming Rox; 20 March 2021, 16:21.

Comment

Dank je voor dit verhelderend verhaal. Ik heb hier niet direct iets van geweten.. Het is dat ik nou een speedfight III aan het opbouwen ben.

Dus de paioli was dus eerste montage, vind wel raar dat deze nog steeds leverbaar zijn..

En daarna Taiyo giken erop gezet.. Dus de 4takt modellen zijn daarna dus ook met dit nieuwere type geleverd?

Hoe kan het zo zijn dat er van die taiyo giken pompjes er een goedkopere versie leverbaar is.

https://www.scooterdiscounter.nl/ben...UaAhMzEALw_wcB

En er is ook een duurdere.. Is die goedkopere een kloon of zo..

Of komt het dat die duurdere de officieele zijn die door peugeot geleverd worden als OEM part.
      En dat de goedkope dus het zelfde zijn, maar dan gewoon zo blank te koop zijn..
      Last edited by robin4; 21 March 2021, 02:41.

Comment

Op de productielijn was de pomp van Paioli de eerste keuze voor de scooters van Peugeot.
        Na het probleem bekend was, is die vervangen voor een pomp van Tayogiken.

Ook de 4 takt varianten zijn allen voorzien van de nieuwe pomp.

Dat die van Paioli nog steeds verkrijgbaar zijn vind ik niet zo vreemd.
        Als ik het goed heb zijn deze gemodificeerd met een andere beugel zodat die niet hoger zit gemonteerd als de brandstoftank.

Er zijn inmiddels ook een hoop (kloon-) pompen verkrijgbaar op de markt.
        Originele pompen zijn achterlijk duur vind ik, dus komen er altijd wel een paar leveranciers om de hoek kijken die het goedkoper kunnen aanbieden.

Of deze allen ook goed zijn weet ik niet. Heb er nooit mee gewerkt eerlijk gezegd!
        Maar moet ook zeggen dat de klachten omtrent het pomp verhaal flink zijn afgenomen na 2012.
        Hier op fora vond ik i.i.g. niks.

Comment

Flaming Rox

Zeer bedankt voor deze info. Dus de paioli pomp is dus inpreciepe het probleem niet.. Maar meer hoe deze gemonteerd zit op de scooter?

Het probleem zou zijn dat de brandstof terug loopt en daardoor dan niet meer in de leiding zit waar het hoort te zitten dus tijdelijk op een plek voor de carburateur geen benzine in de leiding zit en dus start problemen veroorzaakt.

Ik heb zelf eigenlijk getwijfelt om een imitatie pomp te kopen.. Want goedkoop is immer v 9/10 keer duur koop.. (zeker als het DMP betreft)

Weet je misschien waar je zo`n gemodificeerd montage beugel kan kopen?

Comment

Klopt het dat dit zwarte model bracket het nieuwe type bracket is voor de taiyo giken pomp?

https://www.easyparts.nl/Pump-Bracket-p33587590

En dat je ook nog een metalen geannodiseerde bracket hebt en deze de oude is voor de piaoli pomp?

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X