Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spoed probleem peugot Speedfight 2

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spoed probleem peugot Speedfight 2

    beste mensen,

    ik heb grote problemen met mijn peugot speedfight 2.
    als ik mijn motor start en wil gas geven valt hij meteen weer uit.
    ik heb geen idee waar dit aan licht aangezien het bijna 5 minuten duurt voordat hij loopt en ik weg kan rijden en die tijd heb ik niet is dit een groot probleem.
    is er hier iemand met een oplossing?.

    scooter is uit 2001 geel met zilver.
    zit een gianellie next begrenzde uitlaat onder die ik deels ga ontgrenzen.
    en vario begrenzing is eruit.
    verder orgineel en bougie is mooi kofie met melk bruin.

    Mvg Wauter

  • #2
    Loopt de motor wel stationair?
    Heb je voorafgaand aan de storing, iets gedaan aan de scooter?

    Comment


    • #3
      Originally posted by bobnijhof View Post
      Loopt de motor wel stationair?
      Heb je voorafgaand aan de storing, iets gedaan aan de scooter?
      ja hij loopt stationair wel gewoon lekker.
      vooraf de storing heb ik er niks aan gedaan.

      Comment


      • #4
        Als je de scooter op slot zet, brand er dan een led op je dashboard?
        Carborateur-benzinebak schoongemaakt? En zat die vol benzine toen je 'm eraf haalde?
        Werkt de vlotter- en gasnaald? (pagina 77 van de werkplaatshandleiding die hier beneden is te downloaden)
        Ruik je benzine als je hem al een tijdje niet hebt gebruikt?
        Begon de scooter met ploffeen en raar lopen de laatste tijd? (CDI aansluitingen/stekkers controleren)
        Zijn de contacten in de bougiedop en op de bobine niet verroest?
        Werkt de vacuum-werking? De werking van de vacuumpomp kun je eenvoudig testen. Haal de brandstofslang los van de carburateur. Haal de vacuumslang los van het spruitstuk. Zuig (gewoon met de mond) aan de vacuumslang die je net van het spruitstuk hebt gehaald, en als de vacuum-pomp goed werkt zal er bezine uit de brandstofslang lopen. Als het goed is, zal het uitstromen stoppen als je stopt met zuigen. Overtuig jezelf dat je de slangen goed aansluit. Zie ook pag 34 van de workshop manual ( hier beneden te downloaden ).
        Bougie vervangen?
        Lekt ie een beetje bij de cilinderpakkingen? Heb je gecontroleerd of de kopbouten goed strak zijn aangedraaid? (12nm op pagina 42)
        Krijg je hem met starten gelijk aan het lopen?
        Als hem start met de kickstarter heb je dan fatsoenlijke compressie?
        Moet je bepaalde handelingen verrichten om hem aan het lopen te krijgen (extra gas geven / luchtslang erafhalen of iets dergelijks).
        Als je heel langzaam gas geeft als ie stationar loopt, wat gebeurd er dan?
        Werkt al je electronica (startmotor/licht enz.) goed? Als je de lampen uit/aan doen tijdens stationair lopen, wat gebeurt er dan?

        Ik "denk" dat je vacuumpomp in je benzinekraan niet goed werkt. Of deze ook niet werkt als je membraam kapot is, weet ik niet helemaal zeker. Je zou ook het membraam kunnen controleren maar dat nogal wat werk. Geef me eerst maar eens wat antwoorden op de vragen hierboven, deze controles zijn goedkoop en redelijk "makkelijk".
        Anders "denk" ik dat de CDI unit defect is. Ken je nog iemand die dezelfde Speedfight heeft, wissel hem dan om. Tenzij je een, zeldzaam, brandend led-lampje op je dashboard hebt als je de sluetel uit het contact haald. Dan zit er een startblokkering in die CDI-unit en kun je hem alleen vervangen als je hem opnieuw laat programmeren volgens mij.
        Hier kun je de Peugeot Speedfight 2 werplaatshandleiding vinden (pas op: 80mb groot dus beter niet met je GSM downloaden)
        Tevens moet je Engels op een aardig niveau zijn, maar er zijn een hoop plaatjes bij hoor.
        Succes met je *** storing.

        Comment


        • #5
          Originally posted by bobnijhof View Post
          Als je de scooter op slot zet, brand er dan een led op je dashboard?
          Carborateur-benzinebak schoongemaakt? En zat die vol benzine toen je 'm eraf haalde?
          Werkt de vlotter- en gasnaald? (pagina 77 van de werkplaatshandleiding die hier beneden is te downloaden)
          Ruik je benzine als je hem al een tijdje niet hebt gebruikt?
          Begon de scooter met ploffeen en raar lopen de laatste tijd? (CDI aansluitingen/stekkers controleren)
          Zijn de contacten in de bougiedop en op de bobine niet verroest?
          Werkt de vacuum-werking? De werking van de vacuumpomp kun je eenvoudig testen. Haal de brandstofslang los van de carburateur. Haal de vacuumslang los van het spruitstuk. Zuig (gewoon met de mond) aan de vacuumslang die je net van het spruitstuk hebt gehaald, en als de vacuum-pomp goed werkt zal er bezine uit de brandstofslang lopen. Als het goed is, zal het uitstromen stoppen als je stopt met zuigen. Overtuig jezelf dat je de slangen goed aansluit. Zie ook pag 34 van de workshop manual ( hier beneden te downloaden ).
          Bougie vervangen?
          Lekt ie een beetje bij de cilinderpakkingen? Heb je gecontroleerd of de kopbouten goed strak zijn aangedraaid? (12nm op pagina 42)
          Krijg je hem met starten gelijk aan het lopen?
          Als hem start met de kickstarter heb je dan fatsoenlijke compressie?
          Moet je bepaalde handelingen verrichten om hem aan het lopen te krijgen (extra gas geven / luchtslang erafhalen of iets dergelijks).
          Als je heel langzaam gas geeft als ie stationar loopt, wat gebeurd er dan?
          Werkt al je electronica (startmotor/licht enz.) goed? Als je de lampen uit/aan doen tijdens stationair lopen, wat gebeurt er dan?

          Ik "denk" dat je vacuumpomp in je benzinekraan niet goed werkt. Of deze ook niet werkt als je membraam kapot is, weet ik niet helemaal zeker. Je zou ook het membraam kunnen controleren maar dat nogal wat werk. Geef me eerst maar eens wat antwoorden op de vragen hierboven, deze controles zijn goedkoop en redelijk "makkelijk".
          Anders "denk" ik dat de CDI unit defect is. Ken je nog iemand die dezelfde Speedfight heeft, wissel hem dan om. Tenzij je een, zeldzaam, brandend led-lampje op je dashboard hebt als je de sluetel uit het contact haald. Dan zit er een startblokkering in die CDI-unit en kun je hem alleen vervangen als je hem opnieuw laat programmeren volgens mij.
          Hier kun je de Peugeot Speedfight 2 werplaatshandleiding vinden (pas op: 80mb groot dus beter niet met je GSM downloaden)
          Tevens moet je Engels op een aardig niveau zijn, maar er zijn een hoop plaatjes bij hoor.
          Succes met je *** storing.
          alles zit voor de volle 100% goed alles dat ooit eraf is gehaald is volgend manual weer terug gezet.
          als ik hem nu start doet hij het meteen maar ik kan geen gas geven dan valt hij uit.
          als ik dan heb gereden en laat hem half uur afkoelen moet ik zon 50 x aan een stuk door kicken voordat hij begint te pruttelen en dan valt hij soms nog x af en dan moet ik weer 20 x aan een stuk kicken voordat hij het doet. maar dan kan ik nogsteeds geen gas geven.

          gr

          Comment


          • #6
            Doet me denken aan het probleem dat ik met m'n Elyseo heb gehad.
            Toen toen ik ook kicken en starten tot ik een ons woog.
            Pas na 15-20 minuut kicken begon die pas tekenen van leven te geven en daarna duurde het nog een 5 minuten eer het apparaat fatsoenlijk stationair wou blijven draaien.
            Daarna kon ik nog steeds niet wegrijden want dan sloeg hij af.
            Heb bij die scooter de electrische choke vervangen en daarna was het starten/lopen/rijden en doken andere problemen op waar ik nog steeds niet over uit ben.....

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ernie411 View Post
              Doet me denken aan het probleem dat ik met m'n Elyseo heb gehad.
              Toen toen ik ook kicken en starten tot ik een ons woog.
              Pas na 15-20 minuut kicken begon die pas tekenen van leven te geven en daarna duurde het nog een 5 minuten eer het apparaat fatsoenlijk stationair wou blijven draaien.
              Daarna kon ik nog steeds niet wegrijden want dan sloeg hij af.
              Heb bij die scooter de electrische choke vervangen en daarna was het starten/lopen/rijden en doken andere problemen op waar ik nog steeds niet over uit ben.....
              ik heb mijn problemen kunnen oplossen kwestie van ander half uur sleutelen

              de shoke geeft extra benzine is dus teken dat je groteren sproeier nodig hebt ook raad ik je aan je uitlaat lekker te ontgrenzen goeie sproeier erin en dan vario erin laten zitten rijd hij 60 op teller en loopt als de beste :D
              meschien dat je hier wat en hebt ik heb inmiddels veel kennis over scooters door mijn leraar die zuigermotoren geeft als er iets is pm maar ik kan meschien helpen.

              Gr

              Comment

              Footer Ad Widget

              Collapse

              Unconfigured Static HTML Module

              Collapse

              Static HTML Module Content
              Working...
              X