Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot TRK hoge compressie zonder uitlaat maar niet zonder bougie..?

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peugeot TRK hoge compressie zonder uitlaat maar niet zonder bougie..?

    Scootertechnici,

    Ik heb een Peugeot TRK voorzien van een nieuwe zuiger en zuigerveren en pakkingen. Als ik nu de kickstart gebruik krijg ik na een keer of 5 te veel compressie, krijg 'm niet meer rond. In het forum gelezen dat ik bougie moet verwijderen om te zien of ik dan ook te veel compressie heb. Zonder bougie, geen enkel probleem, er spuit een beetje vloeistof uit de kop. Met bougie weer te veel compressie, uitlaat eraf en deze gecontroleerd, niet verstopt. De volgende stap zou de uitlaatpoort moeten zijn maar hoe controleer ik dat..... ik kan de eerste centimeters voelen en voel de zuigerwand... Wie heeft een idee ???

    Is het überhaupt mogelijk dat ik de zuiger verkeerd gemonteerd heb waardoor de uitlaatpoort verstopt is............???

    Moet er olie in het blok gegooid worden, de smering wordt toch verzorgd door de 2-takt olie..

    Hoop dat iemand mij kan helpen,

    Leo

  • #2
    Probleem opgelost, oorzaak was gebrek aan brandstof. Carburateur was vervuild waardoor geen brandstof werd aangezogen vanuit brandstoftank. Olie kwam dus als enige in de cilinder en dat is niet te comprimeren, resultaat te hoge compressie... Brandstof was de issue...

    Comment

    Footer Ad Widget

    Collapse

    Unconfigured Static HTML Module

    Collapse

    Static HTML Module Content
    Working...
    X