Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Buxy valt weg

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot Buxy valt weg

Hallo,

Allereerst zal ik me even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.

Mijn naam is Jasper, 23 jaar en leek op het gebied van scooters.

Een week of 3 terug heb ik een Peugeot Buxy gekocht als project en om de kleine afstanden mee te rijden.

Zoals ik al zei ben ik een totale leek op het gebied van scooters. De scooter ziet er voor zijn bouwjaar (1996) nog erg goed uit.
    Echter valt de scooter sinds ik hem heb gekocht soms weg bij het opentrekken van het gas.

Toen ik hem kocht was dit ook al maar in veel mindere maten, nu ik terug kom van een weekje vakantie is het telkens wanneer ik hem start dat hij stationair perfect loopt, maar bij het opentrekken van het gas de scooter opeens wegvalt. Hij blijft dan vaak wel heel zachtjes stationair lopen en soms valt hij helemaal uit na een tijdje.
    De man waarvan ik hem kocht zei dat ik de carburateur schoon moest maken omdat de scooter al lang stil had gestaan.

Nu wil ik dat best doen, maar ik zou niet weten waar de carburateur precies zit. De how-to van de carburateur heb ik al wel gelezen.

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn van het wegvallen? en waar de carburateur zit?

Ik wil graag leren hoe mijn/een scooter in elkaar zit en werkt.

Alvast bedankt!

Ik heb net nog een stukje gereden om te kijken of het zou verbeteren wanneer ik even aan het rijden ben.
    Als ik wegrijd kan ik vol gas geven voor een paar seconden en dan stopt hij helemaal, als ik het gas half open houdt (+-45km/h) dan kan ik blijven rijden en gaat hij langzaam tot zijn max (+-62km/h). Maar op zijn max valt hij na een 10 20 sec. ongeveer weer weg tot helemaal niks.

Als ik dan het gas dus open reageert de scooter niet, terwijl hij wel stationair loopt.

Ik zag vanmiddag ook dat de scooter stationair soms zelf gas geeft en het wiel gaat draaien, zou het kunnen dat de carburateur gewoon niet goed is afgesteld?

Misschien dat dit het verhaal en het mogelijke probleem wat helder maakt.
    Last edited by ikjasper; 3 September 2015, 00:15.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
    Working...
    X