Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen Peugeot Rapido

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen Peugeot Rapido

Goedemorgen,

Eerst even voorstellen,
    Mijn naam is kevin, kom uit het mooie limburg en heb een Peugeot Rapido uit 91 thuis staan.

Nu ben ik dit weekend aan de brommer gaan kloten omdat hij niet lekker liep en alles onder de olie zat (olietank was lek).
    Nadat ik alles had schoongemaakt meteen de bougies en cilinder etc schoongemaakt en helaas maar waar, hij start niet meer en er komt alleen een plof uit de uitlaat (als ik hem kick)
    Nu denk ik waarschijnlijk dat het aan een schroef ligt die over gebroken is, dus dat wordt uitboren en een nieuwe erin (en dan hopen dat hij start).
    Of kan het geen kwaad dat hij met 3 schroeven vast zit?

Nu komt mijn tweede vraag:
    De kilometer teller werkt al sinds dat ik hem kocht niet meer. Nu wil ik deze dus wel gemaakt hebben maar weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
    De scooterzaak hier om de hoek heeft er al eens na gekeken maar kon dit probleem helaas niet verhelpen..
    Nu is de vraag, kan het aan de kilometer teller zelf liggen of zit er een of andere sensor in het wiel die kapot kan zijn?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze problemen

Ik neem aan dat je bedoelt dat de cilinder nu vast zit met 3 schroeven en de 4de schroef is afgebroken?
    Zo kan de cilinder zijn werk niet meer doen vanwege valse lucht. deze moet echt netjes kruislings aangeschroefd zijn met 4 moeren.
    Ik weet niet waar die is afgebroken maar normaal kan je er gewoon een nieuwe indraaien. ( kosten per 4 ongeveer 8 euro )

Een sensor voor een kilometerteller van een scooter uit 1991?
    Deze werkt met een kilometerteller kabel.
    Je zou de kabel er eens af moeten halen om te kijken of deze niet is gebroken,
    als deze nog heel is dan kan het de kilometertelleraandrijving zijn die tussen je voorwiel-as en voorvork zit ingeklemd.
    Als laatste kan de kilometerteller op het dashboard defect zijn maar dit gebeurt zelden.

Comment

Bedankt voor je antwoord. Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen, beetje weinig tijd gehad om te klussen..
      Maar inmiddels cilinderkop schroeven vervangen en een nieuwe zuiger erin. Ook een aantal pakkingen vervangen dus dat moet allemaal wel goed zijn.
      Nu gaat hij wel netjes aan maaaar hij loopt geen 50 meer... Ik denk dat het met de afstelling te maken heeft waardoor hij niet harder als 25/30 gaat.

Nu heb ik hem wel al proberen af te stellen maar dit lukt mij helaas niet echt lekker.. volgens mij wordt de cilinder/bougie veel te warm waardoor hij ook begint te roken
      Nu is mijn vraag kan het daadwerkelijk aan de afstelling liggen dat hij geen 50 meer rijdt of is het doordat de zuiger vervangen is?

Hoop hulp te krijgen

Comment

Ik denk dat momenteel de eerste prio is om te achterhalen waarvoor je blok zo heet wordt, de snelheid is van latere zorg.

Persoonlijk denk ik aan te weinig smering.

Ik ken jouw scooter niet maar gezien de leeftijd denk ik dat het een 2-takt is.
        Of deze scooter reeds zelf mengt met een oliepompje of dat je nog mengsmering moet tanken weet ik niet.

Dit zou je eerst moeten achterhalen.

Mits jouw scooter al zelf mengt middels een oliepompje controleer of er nog 2-takt olie in je reservoir zit en of deze olie tot in je carburateur komt.

By the way, die nieuwe zuiger met nieuwe zuigerveren moet je wel opnieuw inrijden, dussss in het begin een beetje kalm aan.

Edit: ik heb net even op internet gezocht en het is inderdaad een 2-takt met een eigen oliepomp.
        Dus controleren of je 2-takt olie in je reservoir hebt, of de oliepomp werkt en of de olie tot in je carb. komt.
        Last edited by Airbender; 8 May 2016, 22:03.
        Mvg,

Hans.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X