Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

brandstofmeter Vclic

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• brandstofmeter Vclic

Mijn brommer heeft 5 dagen stil gestaan, en vanmorgen ging ik deze tanken.
    Toen zag ik dat mijn meter al in het rood stond, dus was zwaar nodig.
    Nadat ik deze had vol getankt, ging de meter netjes omhoog.
    Maar toen ik naar mijn werk reed, en deze halverwege uit moest zetten (veerpont Amsterdam) zag ik dat mijn meter niet terug naar beneden zakte, maar in het midden bleef hangen.
    Toen ik hem startte ging de meter wel weer omhoog.
    Aangekomen op mijn werk zet ik hem weer uit, en ging mijn meter netjes naar beneden toe.

Maar terug naar huis merkte ik weer op de veerpont dat mijn benzine meter na het uitschakelen weer halverwege bleef hangen.
    Na aankomst thuis, zakte hij ook weer niet naar beneden toe.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
    Ik ben niet zo technisch maar ga me wel zorgen maken dat ik nu niet kan zien wanneer ik moet tanken

groetjes, San

Hallo San,

als het contactslot op uit staat en de meter blijft toch halverwege hangen denk ik dat het een mechanisch probleem is met het draaispoelmetertje zelf en geen elektrisch probleem.
    Probeer eens op de meter te tikken op het moment dat hij in het midden blijft hangen, wellicht komt de blokkade dan vrij en valt hij terug naar de nulstand.

Wellicht schuurt de wijzer tegen de wijzerplaat of 1 van de lagertjes in het draaispoelmetertje heeft te veel wrijving of wat ook wel eens voorkomt is dat 1 van de veertjes die de wijzer naar de nulpositie trekt heeft losgelaten.

Dit is zeer fijne mechanica waar vaak weinig aan te doen valt.

Last edited by Airbender; 21 September 2016, 22:34.
    Mvg,

Hans.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
    Working...
    X