Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speedfight 2 l/c slaat na 1 minuut stationair af.

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speedfight 2 l/c slaat na 1 minuut stationair af.

Hallo, ik heb vandaag een speedfight 2 l/c gekocht. Met 10000km op de teller. Als ik hem start na 5 keer kicken of heel lang elektrische starten loopt hij ongeveer 1 minuut en dan zakt hij in toeren en als je dan geen gas bij geeft valt hij uit. Ik heb het volgende gedaan: stationaire schroef afgesteld, verse accu, nieuwe bougie, carburateur uitgespoten met compressor en schoongemaakt, anderen cdi er in, gestrat zonder luchtfilter. Compressie test met mijn vinger op het gaat waar de bougie zit. En verse brandstof er in gedaan. Wat zou ik nog kunnen proberen. Ik zet er een filmpje bij dit gebeurd er de heletijd. Hij valt op het eind uit, ik zet hem dus niet uit. https://youtu.be/4Q-zG3xbuRg

Ik ben helaas niet zo goed op de hoogte van jouw type scooter,maar er staan wel veel topics over speedfight op het forum.

Membraam wat niet goed sluit.
    Verstopte uitlaat.
    Valse lucht door lekkend spruitstuk.

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
      Ik ben helaas niet zo goed op de hoogte van jouw type scooter,maar er staan wel veel topics over speedfight op het forum.

Membraam wat niet goed sluit.
      Verstopte uitlaat.
      Valse lucht door lekkend spruitstuk.
      Het membraam is zoizo goed, ik kon brandstof niet terug blazen alleen aanzuigen. Verstopte uitlaat lijkt mij sterk. Er komen gewoon uitlaat gassen uit. Valse lucht zou evt kunnen. Als hij loopt krijg ik hem alleen lopend door gas te geven, stoppen met gas geven en dat dan super vaak. Als ik dan stop gaan de toeren heel langzaam en valt hij uit zelfs met de stationaire schroef anderhalve slag open. Zou het de start relais kunnen zijn? Of een verkeerde vonktiming?

Comment

Ik neem aan dat je de bobine en vonk sterkte naar de bougie al gecontroleerd hebt.

Benzinefilter,toevoer benzine naar carburateur.
        Vacuumslangen naar benzinekraan of benzinekraan zelf kapot..
        https://allesvoorscooters.nl/benzine...r-peugeot.html

Het kan zelfs komen door een lichte vastloper in het verleden waardoor b.v. de bovenste zuigerveer klemt..dan voel je wel compressie met de vinger test maar hij bouwd niet genoeg compressie op voor een goede ontbranding.
        Last edited by Eddy22; 23 September 2019, 09:39.

Comment

Ik neem aan dat je de bobine en vonk sterkte naar de bougie al gecontroleerd hebt.

Benzinefilter,toevoer benzine naar carburateur.
          Vacuumslangen naar benzinekraan of benzinekraan zelf kapot..
          https://allesvoorscooters.nl/benzine...r-peugeot.html

Het kan zelfs komen door een lichte vastloper in het verleden waardoor b.v. de bovenste zuigerveer klemt..dan voel je wel compressie met de vinger test maar hij bouwd niet genoeg compressie op voor een goede ontbranding.
          Danku wel, ik ga alles nog even na kijken. Als er nog iets binnen schiet, laat het weten alstublieft.

Comment

De sproeier moet std 52 of 54 zijn bij een Brom versie , en mits je niks aan het luchtfilter hebt veranderd moet dit prima lopen,de gasnaald in het midden staan en de luchtstelschroef op 1,5 slag open.

Sproeier maatje 65/70 als de prop eruit / piemel eraf is

Verder is de stationairsproeier van een Peugeot ook heel erg belangrijk , deze moet er helemaal uit en met een luchtpistool op een compressor worden doorgeblazen.

Het gebeurd ook wel eens dat het clipje van de gasnaald eraf valt , kijk dat even na.

Meer mogelijkheden..
            https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-lc-start-niet

Meer kan ik ook niet vinden / bedenken
            Last edited by Eddy22; 18 August 2020, 21:00. Reason: link aangepast

Comment

De sproeier moet std 52 of 54 zijn bij een Brom versie , en mits je niks aan het luchtfilter hebt veranderd moet dit prima lopen,de gasnaald in het midden staan en de luchtstelschroef op 1,5 slag open.

Verder is de stationairsproeier van een Peugeot ook heel erg belangrijk , deze moet er helemaal uit en met een luchtpistool op een compressor worden doorgeblazen.

Het gebeurd ook wel eens dat het clipje van de gasnaald eraf valt , kijk dat even na.

Meer mogelijkheden..
              https://www.scooterhulp.com/technisch...tart-niet.html

Ik ben vandaag bezig geweest om evt, vals lucht te vinden. Heb alles onder zitten spuiten met deo. De scooter bleef even slecht lopen. En viel niet uit. Het lijkt als of hij zich zelf een beetje verzuipt dus heb het idee dat er is met de vonk mis is. Cdi/bougie kan het niet zijn, Hij geeft we een prima vonk.
              Last edited by Philipvdwal; 23 September 2019, 23:31.

Comment

Meer mogelijkheden..
                https://www.scooterhulp.com/technisch...tart-niet.html

Kan het de ontsstekingsspoel zijn? Als ik rijd, dan houd hij constant in net of hij verzuipt

Comment

Kan het de ontsstekingsspoel zijn?
                  Dan zou je scooter niet starten of een zeer zwakke vonk hebben.
                  Er staan howto`s over hoe je onderdelen kan doormeten,ook op youtube vind je genoeg video`s erover.
                  Je hebt alleen een goedkope multimeter nodig.

Als ik rijd, dan houd hij constant in net of hij verzuipt
                  Is het de juiste CDI ?
                  Heb je al naar de bougie kleur gekeken na een stukje rijden?
                  bougie.jpg

Comment

Dan zou je scooter niet starten of een zeer zwakke vonk hebben.
                    Er staan howto`s over hoe je onderdelen kan doormeten,ook op youtube vind je genoeg video`s erover.
                    Je hebt alleen een goedkope multimeter nodig.

Is het de juiste CDI ?
                    Heb je al naar de bougie kleur gekeken na een stukje rijden?
                    [ATTACH=CONFIG]8361[/ATTACH]
                    Hij rijd niet? Als ik gas geef gaat hij steeds langzamer lopen en valt hij uit de bougie kleur was beetje zwart met iets wits er op. Oja ik krijg de scooter alleen elektrisch aan. Als ik kick komt er gewoon vonk maar niks ik geef ook gewoon beetje gas bij gebeurd niks. Heb gister 25keer achter elkaar gekickt.
                    Last edited by Philipvdwal; 24 September 2019, 10:35.

Comment

Kan het de ontsstekingsspoel zijn? Als ik rijd, dan houd hij constant in net of hij verzuipt
                      Omdat je dat schreef ging ik ervan uit dat hij weer rijd.
                      Als je zeker weet dat de Cdi,bobine,spoel,benzinetoevoer en carburateur goed is dan denk ik toch dat je de cilinder eraf moet gaan halen.
                      Of de compressie meten laten met een compressiemeter.

Comment

Ik heb net even nog een filmpje gemaakt hopelijk is het nu duidelijker.https://youtu.be/psHwchV64yk
                        Last edited by Philipvdwal; 24 September 2019, 16:34.

Comment

Hij sterft gewoon af omdat hij geen benzine krijgt zo te horen.

Misschien ver gezocht maar draai de vuldop van de tank eens los en dan laten lopen,misschien trekt die vacuum doordat de ontluchting verstopt is.

Comment

Hij sterft gewoon af omdat hij geen benzine krijgt zo te horen.

Misschien ver gezocht maar draai de vuldop van de tank eens los en dan laten lopen,misschien trekt die vacuum doordat de ontluchting verstopt is.
                            Heb ik ook al geprobeerd ik zal het morgen idd nog eens proberen dan zal ik het filmen. Waar door zou het kunnen komen? Kapotte membraam misschien?
                            Last edited by Philipvdwal; 24 September 2019, 20:30.

Comment

Originally posted by Philipvdwal View Post
                              Waar door zou het kunnen komen? Kapotte membraam misschien?
                              Je beantwoorde onderstaande op de eerste pagina.
                              Het membraam is zoizo goed, ik kon brandstof niet terug blazen alleen aanzuigen.
                              Als je het membraan demonteerd en tegen het licht houd mag er geen licht tussendoor schijnen.

De carburateur eens goed nakijken /afstellen,de tijd van het filmpje is ongeveer dezelfde tijd als dat de electrische choke werkt,nu lijkt het of de choke eraf gaat en hij niet blijft lopen op de stationair sproeier.
                              Speel eens met de luchtschroef terwijl hij langzamer gaat lopen.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                              Working...
                              X